ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و کانن قرارداد مجوز متقابل امضا کردند: آیا لنزهای کانن به تلفن های لومیا خواهد آمد؟

اخیرا مایکروسافت و کانن، سازنده دوربین های عکاسی فوق حرفه ای، قراردادی را امضا کرده اند که طبق آن، به هردو شرکت مجوز دو طرفه ای برای استفاده از تعداد زیادی از پتنت های یکدیگر را ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۴ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۹

اخیرا مایکروسافت و کانن، سازنده دوربین های عکاسی فوق حرفه ای، قراردادی را امضا کرده اند که طبق آن، به هردو شرکت مجوز دو طرفه ای برای استفاده از تعداد زیادی از پتنت های یکدیگر را می دهد.

البته طبق قرارداد، هیچ یک اجازه افشای مفاد این توافقنامه را ندارند. اما به قطع می دانیم مجوز استفاده از پتنت هایی شامل فناوری های موبایل و دوربین در این قرارداد وجود دارند.

نیک سایهاجیوس مدیر کل مشاور عمومی کاردانی مایکروسافت

نیک سایهاجیوس مدیر کل مشاور عمومی کاردانی مایکروسافت

این رویکرد مشترک با کانن به ما این امکان را می دهد تا به ارائه فن آوری های مبتکرانه به نفع مصرف کنندگان بپردازیم. مایکروسافت معتقد است، اعطای مجوز مشارکتی یک راه موثر برای سرعت بخشیدن به تکنولوژی است و همچنین، باعث کاهش اختلافات پتنتی خواهد شد.

اولین موضوعی که در رابطه با این قرارداد به ذهن می رسد، امکان ورود لنزهای کانن در تلفن های لومیا است. هم اکنون لومیا ۱۰۲۰ دارای دوربین با سنسور ۴۱ مگاپیکسلی است. با استفاده از تکنولوژی هایی که حالا کانن در اختیار مایکروسافت قرار می دهد، نه تنها این محصول، بلکه دیگر تلفن های هوشمند مایکروسافت هم در نهایت احتمالا دارای بهترین دوربین های عکس برداری خواهند بود.

یکی دیگر از احتمالات این است که مایکروسافت قصد داشته باشد پا در جای پای سونی بگذارد و لنزهای قابل تعویض را به تلفن های خود بیاورد. تصور کنید، یک لنز قابل تعویض کانن با پردازنده قدرتمند این شرکت به روی تلفن های هوشمند مایکروسافت قرار بگیرد.

پیامد دیگر این قرار داد این است که کانن هم از پتنت های مایکروسافت در جهت تغییر رابط کاربری خود استفاده کند و ما شاهد عناصری از ویندوز فون در دوربین های این شرکت باشیم.

در هر صورت آنچه مسلم است، شرکت ها با به اشتراک گذاری حق اختراعات خود به پیشرفت هرچه بیشتر توسعه تکنولوژی کمک شایانی می کنند. در حالی که مبارزات پتنتی باعث کاهش روند پیشرفت می شود و در نهایت، فقط به ضرر مصرف کننده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • arwp
    arwp | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    بله! باید اینطوری باشه! همه شرکت ها باید جای اینکه دزدی کنن از هم و ترول بازی در بیارن( در جریانید که؟ :دی ) با هم توافق کنن در راستای پیشرفت بیش از پیش تکنولوژی. خیلی حال کردم با این خبر

  • Ag
    Ag | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    یه اسنپ ۸۰۵ بندازه روی ۱۰۳۰ تا بشه باهاش عکس های سریع گرفت و بتونه روی مود hdr هم عکس بگیره . اونوقت میخوام ببینم کی میتونه جلوی این گوشی حرفی واسه گفتن داشته باشه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی