ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانلود کنید: ویدیو جدیدترین مصاحبه لری پیج و سرگی برین؛ گوگل به دنبال ساخت ربات هایی با هوش انسانی

وینود خسلا ( Vinod Khosla ) یک تاجر آمریکایی متولد هند است که اکنون ۵۹ سال سن دارد و با سرمایه گذاری های متعدد توانسته خود را به عنوان یکی از افراد مطرح در صنعت ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۱

وینود خسلا ( Vinod Khosla ) یک تاجر آمریکایی متولد هند است که اکنون ۵۹ سال سن دارد و با سرمایه گذاری های متعدد توانسته خود را به عنوان یکی از افراد مطرح در صنعت تکنولوژی معرفی نماید.

مجله فوربز در سال ۲۰۱۳ ارزش دارایی های خسلا را برابر با ۱.۵ میلیارد دلار اعلام کرد و او را به عنوان یکی از پولدارترین آمریکایی ها معرفی کرد.

خسلا آنقدر مرد معتبری به حساب می رود که سرگی برین و لری پیج به عنوان مدیران برترین شرکت جهان، حاضر شده اند تا در برابر او قرار بگیرند و در مصاحبه ای به سؤالاتش پاسخگو باشند.

در این مصاحبه ۱ ساعته نکات جالبی مطرح می شود و موضوعات جذابی مورد بحث قرار می گیرد. برای مثال سرگی برین در بخشی از سخنانش به ساخت ربات هایی با هوش انسانی اشاره می کند و می گوید:

«ما تلاش های زیادی در وادی یادگیری ماشین ها انجام داده ایم. برای مثال ما در پروژه ای به نام Brain به طور اختصاصی بر روی یادگیری کامپیوترها و ماشین ها تمرکز داریم. مهمترین مساله درک هوشمندانه قدرت دید است. در واقع ما در حال استفاده از این مورد در پروژه ماشین های بدون راننده هستیم و پیشرفت بسیاری هم داشته ایم. با خرید DeepMind (شرکتی در حوزه یادگیری ماشین) امیدواریم بتوانیم روزی به جایگزینی هوش مصنوعی در حوزه های بسیاری برسیم. مهندسین کامپیوتر ده ها سال است که وعده های واهی از هوش مصنوعی را ارائه می دهند و هرگز هم نمی توانند آنها را پیاهد سازی کنند. اما با این حال ما پیشرفت های بسیاری در تایید این واقعیت داریم که نشان می دهد می توانیم چیزهای هوشمندتر هم بسازیم. بنابراین، فرض اینکه روزی ما توانایی ساخت ماشین هایی را داشته باشیم که بتوانند هوشمندانه و بهتر از ما عدله بیاورند، فکر کنند، تصمیم بگیرند و عمل کنند، اصلا دور از ذهن نیست.»

نظر شما چیست؟ آیا شرکت هایی مانند گوگل می توانند به روند رو به رشد علم در حوزه هوش مصنوعی و پیشبرد سریعتر این فرایند کمک کنند؟ فکر می کنید تا چند سال دیگر ابزارها، اتومبیل ها، ربات ها و در مجموع کامپیوترهای هوشمند بتوانند در حد ما و حتی بهتر از ما باشند؟

اگر علاقه دارید این مصاحبه را به صورت کامل مشاهده نمایید، می توانید ویدیو آن را با حجم ۱۱۰ مگابایت دانلود نمایید. برای این منظور بر روی تصویر زیر کلیک کنید (و یا با راست کلیک گزینه Save Link As را انتخاب نمایید)

aivivid-download

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mojtaba_hn
    mojtaba_hn | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    من احساس می کنم که آقای سرجئی برین بدون توجه و ناخواسته یک اختلال نابجای هورمونی واسشون پیش اومده و ایشون هم خیلی مصمم هستند که دوربین حتما این لحظات رو تمام و کمال شکار کنه
    به نظر من ک این یک پیام سیاسی فرهنگی اجتماعی ـــــه
    نـــــــــــه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی