ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا می دانستید اولین تلاش مایکروسافت برای ساخت موبایل با شکستی ۱ میلیارد دلاری همراه بوده؟

چهار سال پیش و در می ماه ۲۰۱۰ مایکروسافت اولین موبایل های خود را به بازار معرفی کرد. KIN One و KIN Two دو دستگاهی هستند که شاید کمتر کسی آن ها را به خاطر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۱

چهار سال پیش و در می ماه ۲۰۱۰ مایکروسافت اولین موبایل های خود را به بازار معرفی کرد. KIN One و KIN Two دو دستگاهی هستند که شاید کمتر کسی آن ها را به خاطر بیاورد. این دو محصول از کیبورد QWERTY بهره می بردند و قصد داشتند تا مخاطبینی بین ۱۵ تا ۳۰ سال را به سمت خود جذب کنند.

مایکروسافت این دو موبایل را با همکاری شارپ تولید کرد و سیستم عامل Windows CE را بر روی آنان قرار داد. KIN One و KIN Two همخوانی بسیاری با شبکه های اجتماعی داشتند و کاربران از طریق صفحه ای به نام KIN Loop می توانستند از آخرین اتفاقات در توییتر، فیسبوک و مای اسپس مطلع شوند. این محصولات حتی فضایی ابری را نیز در اختیار کاربران می گذاشتند و به سرویس موسیقی Zune مایکروسافت نیز متصل می شدند. مایکروسافت در آن زمان با افتخار اعلام می کرد که شبکه های اجتماعی با نهاد این دو دستگاه گره خورده اند و تجربه ای متفاوت را به کاربر ارائه می دهند.

KIN One
KIN One

غول دنیای تکنولوژی طی قراردادی انحصاری با اپراتور Verizon تصمیم گرفت تا موبایل های خود را با قیمت ۵۰ و ۱۰۰ دلار در بازار آمریکا عرضه کند. نتیجه کار یک افتضاح به تمام معنا بود. شایعه هایی که در آن زمان شنیده می شد حاکی از آن بود که مایکروسافت پس از گذشت یک ماه از معرفی محصول تنها ۵۰۰ عدد از آن ها را به فروش رسانده و با استقبال سرد کاربران مواجه گشته.

بر همین اساس مایکروسافت تولید محصولات KIN را پس از گذشت تنها دو ماه از عرضه آن متوقف کرد و کلیه برنامه های خود جهت ارائه این محصول به بازار اروپا را نیز لغو کرد. تخمین زده می شود که پروژه KIN برای مایکروسافت بالغ بر ۱ میلیارد دلار هزینه داشته. جالب اینکه یاران بیل گیتس برای اینکه مقدمان ساخت این محصولات را فراهم کنند در سال ۲۰۰۸ شرکت Danger را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کردند. این شرکت در آن زمان یکی از محبوب ترین موبایل های اپراتور T-Mobile را تولید می کرد.

KIN Two
KIN Two

مایکروسافت در آن زمان تلاش کرد تا شکست KIN و فروش پایین آن را به گردن Verizon بیندازد، اما واقعیت در دل خود این محصولات نهفته بود. موبایل های مایکروسافت به هیچ گونه فروشگاه اپلیکیشن یا بازی دسترسی نداشتند و حتی از قابلیت هایی همچون تقویم، مسیریابی، پیش بینی متن هنگام تایپ و ... نیز بی بهره بودند.

در اواخر ۲۰۱۰، مایکروسافت قابلیت های اجتماعی را از این محصولات حذف کرد و آن ها را به عنوان یک تلفن ساده و با قیمتی ارزان تر روانه بازار کرد. محصولات جدید که KIN OneM و KIN TwoM نام داشتند، باز هم نتوانستند فروش موفقی را تجربه کنند و شکست دیگری را به همراه آوردند.

استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت در روز های پایانی سال ۲۰۱۰، اعلام کرد که پروژه KIN صرفا توجه ها را از ویندوز فون ربوده و دیگر نیازی به ادامه آن وجود ندارد. پس از اخذ این تصمیم، تیم بزرگ شرکت Danger که برای کار بر روی KIN به مایکروسافت آمده بودند همگی به تیم ویندوز فون ملحق شدند.

در ادامه مطلب تصاویر بیشتری از اولین موبایل های مایکروسافت را می توانید مشاهده نمایید.

Microsoft-KIN-ONE-1-w600 Microsoft-KIN-ONE-2-w600 Microsoft-KIN-ONE-3-w600 Microsoft-KIN-ONE-4-w600 Microsoft-KIN-ONE-6-w600 Microsoft-KIN-TWO-1-w600 Microsoft-KIN-TWO-2-w600 Microsoft-KIN-TWO-3-w600

Microsoft-KIN-TWO-5-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Think Different
    Think Different | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    مایکروسافت تا حالا اشتباه زیاد داشته و خیلی هم دیر وارد دنیای پست پی سی ها شده به نظرم خرید نوکیا هم اشتباه بود چون در اواخر کارش پیشرفت خیلی خوبی کرده بود تازه با تمام کندی ها و نواقص مایکروسافت. کلا شرکت سر درگمیه فکرکنم خودشم دقیق نمیدونه میخواد در آینده چی کار کنه هنوز بعد از دو سال یک آپدیت درست و حسابی به صورت رسمی نداده به هر حال امیدوارم با مدیر عامل جدیدش بتونه نقص هاشو برطرف کنه.

  • ali
    ali | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    فکر کنم بعد این شکست مدیر طراحیشو فرستاده واسه سامسونگ کار کنه .... D:

  • پدرام
    پدرام | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    یادمه این پروژه رو. همون زمان هم درک نکردم معنی این کار مایکروسافت رو! در حالی که همون زمان پروژه WP7 هم در حال اجرا بود و گوشی های هوشمندی مثل HD2, HD7, Desire HD, galaxy s, Iphone 4s... تو بازار بودن!!
    استیو بالمر مثل پادشاهی بود که برهنه و با خیال اینکه لباس تنشه میومد تو مراسم. مایکروسافت به یه پسرک شجاع نیاز داشت که بیاد و بهشون اشتباه فاحشش رو نشون بده!

  • sepehr
    sepehr | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    طراحی زشتی هم داشتند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی