ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Evleaks: نوکیا لومیا با طعم اندروید در راه است [شایعه]

تیتر کاملا مشخص است؛ امروز صبح حساب کاربری توییتر evleaks در یک خبر بسیار کوتاه خبر از عرضه لومیا با سیستم عامل اندروید داد.  مایکروسافت در ماه آوریل، بخش تجارت موبایل نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

تیتر کاملا مشخص است؛ امروز صبح حساب کاربری توییتر evleaks در یک خبر بسیار کوتاه خبر از عرضه لومیا با سیستم عامل اندروید داد. 

مایکروسافت در ماه آوریل، بخش تجارت موبایل نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار خرید تا بازار سیستم عامل ویندوز فون  خود را با قدرت تلفن های نوکیا ترکیب کند و بدین ترتیب رقابت خود را با سامسونگ، اپل و دیگر شرکت ها بهبود ببخشد. پیش از این هم نوکیا یکی از نزدیک ترین شرکای مایکروسافت بود و محصولاتی را با سیستم عامل این شرکت عرضه کرد.

به نظر می رسد استفاده از سیستم عامل اندروید محصول شرکت گوگل در سری لومیای نوکیا، برخلاف با تعهد بلند مدت نوکیا و مایکروسافت به ویندوز موبایل باشد.

اما از طرفی، منافع حاصل از ارائه یک تلفن مجهز به اندروید گوگل می تواند به افزایش فروش کمک شایانی کند و ترکیب لومیا -که محصول موفق نوکیا و مایکروسافت است- با اندروید می تواند گام بزرگی برای مایکروسافت (و نوکیا) باشد. اندروید به عنوان یک سیستم عامل کاملا موفق خود را به همگان ثابت کرده و به سرعت در حال رشد است و به طور گسترده ای استفاده می شود. روز به روز هم به تعداد اپلیکیشن های آن افزوده می شود. در حالی که ویندوز فون مانند یک اسب بازنده مسابقه، از مابقی سیستم عامل ها عقب مانده و به دنبال توسعه دهندگان می گردد و از نظر پرمایگی اپلیکیشنی، فاصله زیادی با سیستم عامل اندروید دارد. هرچند به روز رسانی ویندوز فون 8.1 را می توان نقطه عطفی برای شروع حرکت این سیستم عامل دانست.

با استناد به نتیجه تحقیقات موسسه IDC، اندروید در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ با داشتن ۸۱ درصد سهم بازار تلفن های هوشمند، سیستم عامل غالب محسوب می شود، در حالی که ویندوز در این مدت زمان تنها ۳ درصد سهم در اختیار داشته.

به هر صورت باید منتظر ماند و دید آیا این خبر صحت دارد یا خیر. شما چه حدسی می زنید؟ به نظر شما (در صورت تایید خبر) چه دلیلی پشت استفاده از اندروید در لومیا است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۹ تیر ۱۳۹۳

    اینم سند

  • مهدی
    مهدی | ۱۹ تیر ۱۳۹۳

    قرار نیست مایکروسافت گوشی اندرویدی بزنه فقط قزاره یه ماشین مجازی طراحی شه که بتونه نرم افزار ها و بازی های اندروید رو تو وین فون اجرا کنه همین چرا جو میدین بیخود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی