ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معجزه اینترنت: پروژه تهیه سالاد سیب زمینی با سرمایه ای ۳۴ هزار دلاری

هفته ی گذشته CNET دنیا را با فردی ساکن ایالت اوهایو با نام زک براون آشنا نمود. زک برای تهیه سالاد سیب زمینی در کیک استارتر پروژه ای را تشکیل داده و از کاربران درخواست کمک ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

هفته ی گذشته CNET دنیا را با فردی ساکن ایالت اوهایو با نام زک براون آشنا نمود. زک برای تهیه سالاد سیب زمینی در کیک استارتر پروژه ای را تشکیل داده و از کاربران درخواست کمک مالی کرده. کیک استارتر سایتی است که در آن افراد پروژه های خلاقانه ی خود را مطرح کرده و جزئیاتش را برای عموم شرح می دهند و سپس رقمی را برای به اجرا رساندن پروژه اعلام می نمایند. در صورتیکه بخت با آنها یار باشد و ایده ی آنها مورد استقبال سایرین قرار بگیرد هر فرد رقمی جزئی را بر روی پروژه سرمایه گذاری می نماید تا بودجه مورد نیاز برای اجرایی شدن آن فراهم شود.

زک تنها ۱۰ دلار برای پیاده سازی پروژه اش نیاز داشت ولی در کمال ناباوری تا کنون ۳۴ هزار دلار برای این پروژه سرمایه جمع آوری شده. کسانی که از پروژه ی سالاد سیب زمینی زک مشعوف شده اند بسیارند، ولی برای کسانیکه به شکل منطقی به قضیه نگاه می کنند شاید این امر خنده دار باشد که چطور ممکن است در دنیای بزرگی مانند اینترنت و با وجود صد ها ایده ناب برای پروژه های جدی، سالاد سیب زمینی بتواند چنین سرمایه عظیمی را به خود جذب کند. زک تا به حال چندین بار پروژه ی خود را به روز رسانی و اهدافی را جهت بسط و تکامل آن اضافه کرده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • ۷۵ دلار برای یک پیتزا پارتی
  • ۱۰۰ دلار برای امتحان کردن دو دستور متفاوت سالاد سیب زمینی
  • ۲۰۰ دلار برای استفاده از مایونز با کیفیت تر
  • ۳۰۰ دلار برای تماس با یک سر آشپز حرفه ای و کسب یک دستور بهتر تهیه سالاد
  • و...
  • در صورتیکه ۳۰۰۰ دلار جمع شود جک یک سالن اجاره کرده و همه اهالی اینترنت را به یک مهمانی به همراه پذیرایی با سالاد سیب زمینی دعوت خواهد کرد.

2

در بخش سؤال و جواب پروژه از زک پرسش های مختلفی شده و او نیز با جدیت به آنها پاسخ داده و جزئیات پروژه اش را مشروح کرده است. زک در ویدیویی که در کیک استارتر قرار داده خیلی صادقانه و مؤدبانه ایده خود را شرح می دهد و شاید همین موضوع را بتوان یکی از دلایلی دانست که پروژه سالاد سیب زمینی تا کنون موفق شده ۲۰۰ هزار بار در فیسبوک به اشتراک گذاشته شود و ۳۴۰۰ نفر را مجاب کند تا بر روی آن سرمایه گذاری نمایند.

اما دلیل اصلی را می توان در تغییر قوانین وب سایت کیک استارتر جستجو کرد. تا پیش از این هر پروژه در این سایت قبل از انتشار مورد بررسی قرار میگرفت تا در آن اهدافی جهت کلاه برداری و مواردی از این دست وجود نداشته باشد، ولی در ماه گذشته قوانین این وب سایت دستخوش یک تغییر بزرگ شدند؛ اکنون می توان در کیک استارتر هر پروژه یی را تا مادامی که غیر قانونی نباشد منتشر نمود و برای آن سرمایه جمع آوری کرد، امری که سبب شده زک به قهرمان تهیه ی سالاد سیب زمینی بدل شود.

راستی شما ایده یی برای جمع آوری سرمایه در کیک استارتر دارید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • داود
    داود | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    ۲ دلار سرمایه لازم دارم یه فلافل بخرم.دارم از گرسنگی میمیرم. قول میدم ی ساعت بعد تو دستشویی یه کاردستی باحال درست کنم!!!!

  • amirftma
    amirftma | ۱۸ تیر ۱۳۹۳

    آقا من گریم گرفت یه دستمال کاغذی بدین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی