ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنترل گوگل گلس به کمک امواج مغزی

گوگل گلس را شاید بتوان یکی از پیشرفته ترین گجت های حال حاضر دنیا دانست. اما به نظر می رسد این محصول گوگل تنها بستری است برای شکوفایی تکنولوژی های بیشتر. تا کنون کاربران تنها ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

گوگل گلس را شاید بتوان یکی از پیشرفته ترین گجت های حال حاضر دنیا دانست. اما به نظر می رسد این محصول گوگل تنها بستری است برای شکوفایی تکنولوژی های بیشتر.

تا کنون کاربران تنها می توانستند از طریق لمس دکمه کنار این عینک و صحبت کردن با آن، کنترل دستگاه را در دست گیرند؛ به تازگی شرکتی در لندن، پای را فراتر از این نهاده و شرایطی فراهم کرده تا کاربر قادر باشد به کمک امواج مغزی این محصول را کنترل نماید.

برای این منظور یک هدست مخصوص طراحی شده که با قرار گرفتن بر روی سر، امواج مغزی را گرفته و آن ها را به گوگل گلس ارسال می کند. در مرحله بعدی این امواج توسط اپلیکیشنی به نام MindRDR ترجمه می گردند و فرمان های لازم را در عینک اجرایی می کنند.

در حال حاضر این نرم افزار تنها قادر به اجرای دستور عکس کردن و آپلود آنها در شبکه های اجتماعی است، اما سازنده این تکنولوژی نرم افزار آن را بر روی اینترنت در دسترس قرار داده و امیدوار است تا توسعه دهندگان مختلف، قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کنند.

اما نحوه کار این سیستم به چه نحو است؟ برنامه MindRDR بر روی نمایشگر عینک خط سفیدی را به نمایش در می آورد، هرچه کاربر تمرکز بیشتری کند این خط کامل تر شده و سرانجام با رسیدن به میزانی مشخص دستور را اجرایی می نماید.

توسعه دهنده این تکنولوژی امیدوار است تا دستگاهش قادر باشد در آینده برای افراد معلول مفید واقع شود و به کمک گوگل گلس، بخشی از نیاز های آنان را برآورده کند. در ویدیو زیر سازندگان MindRDR توضیحات بیشتری را در مورد محصول خود ارائه می کنند که می توانید آن را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/MindRDR.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۹ تیر ۱۳۹۳

    واقعا گوگل گلس به این فناوری نیاز زیادی داشت.
    فکرشو بکن یه عینک رو چشمت باشه و هر موقع خواستی با فکرت بهش بفهمونی که از این منظره عکس بگیر ..... واااای چه خفن میشه

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۹ تیر ۱۳۹۳

    چیزی که واقعا گوگل گلس احتیاج داشت
    لازمه بدونید این فناوری جدید نیست ocz سالها پیش کلاهی ساخته بود با امواج مغزی میتونستید بازی کنید (در واقع جویستیک بود )

  • پارسا آیین پژوه
    پارسا آیین پژوه | ۱۹ تیر ۱۳۹۳

    آقای قاسمی ... سلام و خسته نباشید!
    من درخواست همکاری برای شما ارسال کردم ولی خیلی وقته نتیجه ای برای من مشخص نشده.
    لطف کنید نتیجه ی این که می تونم با شما همکاری داشته باشم یا نه رو به من اعلام کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی