ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترفندها: چطور در مواقع اورژانسی آیفون، لومیا یا هر تلفن اندرویدی را ریست کنیم

کمی در زمان به عقب برگردیم؛ در روزگاری که تلفن های همراه باتری قابل تعویض داشتند و هر زمان که دستگاه دچار هنگ می شد، با کشیدن و جا زدن مجدد باتری، چند ثانیه صبر ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

کمی در زمان به عقب برگردیم؛ در روزگاری که تلفن های همراه باتری قابل تعویض داشتند و هر زمان که دستگاه دچار هنگ می شد، با کشیدن و جا زدن مجدد باتری، چند ثانیه صبر و روشن کردن تلفن موضوع حل می شد.

اما امروزه سازندگان تلفن های هوشمند از باتری های داخلی و جدا نشدنی استفاده می کنند. مانند اچ تی سی وان (ام۸)، نکسوس ۵، موتورولا موتو جی، اکسپریا زد۲ و البته، تمام مدل های آیفون.

حال تصور کنید تلفن هوشمند شما هنگ کرده و هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. برای حل این مشکل، کارخانه ها راهکاری را اندیشیده اند که شما بدون هیچ مشکلی دستگاه را خاموش و مجددا روشن کنید تا مشکل هنگی برطرف شود. لازم است شما هم از روش خاموش شدن اورژانسی دستگاه خود اطلاع داشته باشید تا در مواقع ضروری دست و پا بسته نمانید.

متاسفانه برای این مسئله یک راه حل یکسان وجود ندارد و ممکن است هر دستگاهی روش جداگانه ای داشته باشد. در بعضی مدل ها اگر دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید دستگاه خاموش می شود ولی در برخی دیگر نیاز به استفاده از نگه داشتن همزمان پاور و یک دکمه دیگر است. دقت داشته باشید گاهی لازم است بیشتر از ۱۰ ثانیه دکمه ها را نگه داریم یا حتی در برخی اوقات، چند بار باید تکرار کنید تا این عمل انجام شود.

در اینجا به ذکر روش خاموش کردن در مواقع ضروری برندهای معروف می پردازیم:

آیفون: با نگه داشتن همزمان هوم و پاور برای حدود ۱۰ ثانیه دستگاه در هر شرایطی خاموش خواهد شد.

سامسونگ، الجی، هواوی، اسوس (مدل های اندرویدی): نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه منجر به خاموش شدن دستگاه می شود.

سونی، اچ تی سی (مدل های اندرویدی): با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و ولوم بالا اکثر مدل های سونی و اچ تی سی خاموش می شوند. البته برخی مدل های سونی، مثل زد۲ از یک دکمه سخت افزاری کوچک جهت ریست ضروری برخوردارند. این دکمه عموما در کنار درگاه سیم کارت قرار دارد.

موتورولا و تمام مدل های لومیا: مانند سری سامسونگ، با نگه داشتن دکمه پاور برای حدود ۵ ثانیه دستگاه خاموش می شود. سپس اگر به طور خودکار روشن نشد اقدام به فشردن مجدد دکمه پاور کنید.

اگر تلفن شما به روشی غیر از روش های ذکر شده خاموش می شود، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    سلام . من یه گوشی طرح ایفون دارم . هنگ کرده . مشکلش فقط توی هوم هستش . یه بازی روی گوشی به صورت خودکار نصب شده بود . اومدم پاکش کنم . جای اینکه پاک بشه ازش کلی نصب شد . الان هومش هنگه

  • HTC
    HTC | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    دمتون گرم عالی بود

  • علی
    علی | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    با سلام من یک تلت ایسوس دارم . که وقتی تو بازی میری و دکمهی پاور میزنی صفحه خاموش میشه و اصلا رو شن نمیشه من راهنمایی کنین ممنون......

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی