ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه هند برای ساخت بزرگ ترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

مزارع خورشیدی امروزه یکی از راه های بهینه تولید انرژی به حساب می آیند. چندی پیش در دیجیاتو گزارش دادیم که اپل با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون دلار قصد دارد یک مزرعه خورشیدی اختصاصی را ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۱ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۰۰

مزارع خورشیدی امروزه یکی از راه های بهینه تولید انرژی به حساب می آیند. چندی پیش در دیجیاتو گزارش دادیم که اپل با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون دلار قصد دارد یک مزرعه خورشیدی اختصاصی را احداث کند و انرژی لازم برای دیتا سنتر هایش را تولید نماید.

اکنون خبر می رسد دولت هند نیز نقشه هایی مشابه را در سر دارد و می خواهد از مزارع خورشیدی برای تامین انرژی استفاده کند. ساخت مزرعه خورشیدی نیازمند سه فاکتور است: نور خورشید، پنل های جذب نور و یک زمین پهناور. مورد سوم در کشوری پر جمعیت همچون هند، مشکل اصلی به حساب می آید.

اما دولت هند برای حل این معضل تصمیم گرفته تا از الگوی ژاپنی ها استفاده نماید و مزرعه خورشیدی خود را به صورت شناور بر روی آب احداث کند. طبق تفاهم همکاری امضا شده میان شرکت ملی هیدروالکتریک هند و دانشکده انرژی های تجدید پذیر کلکته، این مزرعه خورشیدی قرار است وظیفه تولید ۵۰ مگاوات برق را بر عهده گیرد و نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی جهان به ثبت رساند.

هند قصد دارد فاز آزمایشی این پروژه را تا پایان سال جاری میلادی اجرا نماید و امیدوار است تا بتواند در این مرحله به تولید ۱۲ کیلووات انرژی دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Amirkasra
    Amirkasra | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    پرم ریخت

  • amirftma
    amirftma | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    انرژی خورشیدی خیلی عالیه و بدون آلودگی
    ما تو ایران به راحتی میتونیم ازش استفاده کنیم ولی<> تا به حال فک کردید زباله های هسته ای چقدر خطرنا اند
    من نمیگم انرژی هسته ای نباشه اتفاقا خیلی مهمه ولی برای تولید برق راه های بهتری هم هست

  • رسول
    رسول | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    ببینید من که نفهمیدم منظورتون چیه از این صحبتها
    اما اولا هر نوع انرژی جنبشی توی وسایل تبدیل به گرما میشه
    دوما دلیل گرم شدن کره زمین زیاد شدن گازهای گلخانه ای هست چون که این گاز ها با اثر گلخانه ای شون باعث به دام افتادن نور در جو ززمین و تولید گرما میشند دقیقا مثل پلاستیک توی گلخونه ها حالا به هر شکلی این گازها کم بشوند گرمای زمین کم میشه یعنی اگه کل این گازها صفر بشن زمین قندیل خواهد بست
    راههای کم کردن این گازها که اصلش دی اکسید کربن کاشت درخت یا کاهش مصرف سوخت فسیلی هست در ثانی

    اون مقداار گرمایی هم که توی دریا جذب میشه برای متعادل کردن اختلاف دمای شب و روزبسیار حیاتی هست پس
    با این حسابها
    تولید برق بدون تولید کربن دی اکسید باعث خنک شدن زمین میشه نه گرما
    اتفاقا اگه کل سطح دریا ها را به فرض نیروگاه تولید برق کنیبم اونوقت فاجعه محیطی داریم چرا که دقیقا مثل کویر اختلاف دمای شب و روز بسیار وحشتناک میشه تو شب ها یخ می زنیم .

    • hadi haddadian
      hadi haddadian | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

      آقای رسول عزیز واقعا حرف شما کاملا درسته و نصب پنل‌ها روی دریا هم مشکلات زیست محیطی فاجعه باری داره هم اثرات Local وهم اثرات Regional و هم اثرات Global دارد. اما باید بدونیم که تنها گازهای گلخانه‌ای سبب بروز این مشکل نیستند (صد البته که گازهای گلخانه‌ای اثرات زیادی دارند) اما نباید از دیگر عوامل چشم پوشی کرد. شما در عصری زندگی می‌کنید که روزانه میلیارد میلیاد پیوند پرانرژی موجود در نفت به علت مصرف میلیون‌ها لیتر نفت شکسته می‌شود و تبدیل به گرما می‌شود. اما ما نباید برای نجات از یک مشکل خودمون رو درگیر مشکلی کنیم که با تفکر روی اون می‌تونیم به راحتی مشکلمون رو حل کنیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی