ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین محصول سخت افزاری اپل سازگار با iBeacon در FCC ثبت شد

به نظر می رسد اپل قدم گذاشتن در مسیر محصولات خانگی که پیش از این در WWDC14 با معرفی HomeKit وعده داده بود، را شروع کرده است. کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا، FCC، اخیرا سندی را ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

به نظر می رسد اپل قدم گذاشتن در مسیر محصولات خانگی که پیش از این در WWDC14 با معرفی HomeKit وعده داده بود، را شروع کرده است. کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا، FCC، اخیرا سندی را منتشر کرده که طبق آن، اپل اولین محصول سازگار با iBeacon را در این سازمان ثبت کرده است.

طبق سند منتشر شده این محصول Apple iBeacon نام دارد و شماره مدل آن A1573 است. گجتی دایره شکل که دارای پورت یو اس بی و دکمه خاموش و روشن در پایین آن است.

تست های سخت افزاری این دستگاه در مرکزی متعلق به یک شرکت چینی، Audix Technology و در محیط های مختلف از جمله در اتاق هایی بدون پژواک و نیمه پژواک و با دیگر تجهیزات تخصصی در اواخر آوریل و اواسط ماه مه انجام شد.

screen-shot-2014-07-12-at-11-29-16-pm

این سند مشخص می کند که دستگاه دارای برد فرکانسی بین 2402MHz و 2480MHz و حداکثر فرکانس 2.4GHz است و به نظر می رسد مجهز به بلوتوث و فناوری وایرلس باشد. باید اشاره کرد تمام آزمایش ها در این فرکانسها با موفقیت کامل انجام شده.

بنابراین اپل آیبیکن از ترکیبی از فناوری های بلوتوث ۴.۰ اختصاصی و سیستم ارتباط بی سیم بهره می برد تا به ارائه خدمات مبتنی بر مکان بپردازد و همچنین، با دستگاه هایی مثل آیفون یا آیپاد سازگار باشد. فناوری بلوتوث هوشمند یا کم مصرف می تواند دستگاه را تواما تبدیل به یک فرستنده و گیرنده با حساسیت های متفاوت کند، بنابراین امکان آگاهی از محل استقرار کاربر با برد موثر وجود دارد. این پلتفرم قادر به اتصال با هرگونه گجت اپلی دارای بلوتوث ۴.۰ خواهد بود.

آیبیکن نام یک فن آوری اپل است که برای اولین بار در WWDC 2013 در کنار iOS 7 معرفی شد که حضور کاربران را به وسیله اتصال آیدیوایس به سنسورهای سخت افزاری حس می کند. همچنین به برنامه نویسان این اجازه را می دهد تا اقدام به ساخت اپلیکیشن هایی کنند که به سنسورهای آیبیکن متصل شده و به کسب اطلاعات موقعیت مکانی کاربر بپردازند. در WWDC 2014 هم گفته شد که به وسیله این فن آوری به حوزه امنیت و هوشمندسازی خانه با HomeKit ورود پیدا خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست این محصول جهت استفاده خانگی برای مصرف کنندگان عام عرضه می شود یا کاربران تجاری را هدف گرفته. برای مثال، یکی از کارکرد های این محصول این است که بازدیدکنندگان از یک فروشگاه اپل با یک بار حضور در آنجا و اتصال به iBeacon های موجود در محل، از پیشنهادات ویژه یا اطلاعات محصولات در آینده با خبر شود.

ولی به هر حال، این محصول نشان می دهد اپل در ورود به محصولات خانگی یا تجاری مبتنی بر حضور کاربر عزم جدی دارد.

سند کامل 57 صفحه ای این محصول در ادامه مطلب قرار دارد.

iBeacon FCC

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    حالا که اپل میخواد بیاد خونمون، وای خدا چی بپوشم ؟!

  • ruholah_rowzan
    ruholah_rowzan | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    چه خبره! سایت شده اپلاتو!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی