ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت ربات های تغییر شکل دهنده در دانشگاه MIT

هرگاه که به ربات ها فکر می کنیم، قطعات آهنین به هم پیوسته در ذهن ما نقش می گیرد که مجموعه ای مستحکم را تشکیل داده اند. اما بد نیست بدانید حتی ربات ها نیز ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۴ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۳

هرگاه که به ربات ها فکر می کنیم، قطعات آهنین به هم پیوسته در ذهن ما نقش می گیرد که مجموعه ای مستحکم را تشکیل داده اند. اما بد نیست بدانید حتی ربات ها نیز می توانند انعطاف پذیر باشند.

به تازگی با همکاری دانشجویان دانشگاه MIT و تیم دینامیک گوگل، ربات هایی ساخته شده است که در لحظه می توانند حالت خود را تغییر دهند و بین مواد نرم و مواد سخت جا به جا شوند.

لایه داخلی این ربات ها تشکیل شده از اسفنج فشرده است و بر روی آنان نیز از پوششی موم مانند، مورد استفاده قرار گرفته. هنگامی که ربات قصد تغییر شکل را داشته باشد، تنها کافی است تا به مفصلی که می خواهد نرم شود اندکی گرما را وارد کند. این ربات ها حتی قادر هستند محل های آسیب دیده خود را با فرآیند سرمایش و گرمایش بهبود دهند.

در حالی که این پروژه هنوز در فاز های اولیه خود قرار دارد، اما در صورت پیاده سازی آن، استفاده های بسیاری برایش در نظر گرفته شده است. برای مثال ربات های تغییر شکل دهنده می توانند در حین عملیات نجات از لای شکاف سنگ ها عبور کنند و قربانیان را از زیر آوار نجات دهند. همچنین در زمینه علم پزشکی این ربات ها می توانند برای دسترسی به بخش هایی از بدن که جراح به راحتی نمی تواند راهی را به آن ها پیدا کند، مورد استفاده قرار گیرند.

مرد جیوه ای یا همان T-1000 را در فیلم ترمیناتور ۲ به خاطر دارید؟ به نظر می رسد اولین گام ها در ساخت رباتی با آن میزان از انعطاف برداشته شده است. در ویدیو زیر تیم توسعه ربات های تغییر شکل دهنده، توضیحات بیشتری را در مورد محصول خود ارائه می دهند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Squishy Robots.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Thinkdifferent
    Thinkdifferent | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    انصافا هر فیلم تخیلی که میسازن معنیش اینه که دارن روی اون خیالات کار میکنن تا به واقعیت تبدیلشون کنن!!!

    • amirftma
      amirftma | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

      تمام فیلم های تخیلی یعنی آرمان های انسان ها که دوس دارن به واقعیت تبدیلشون کنن پس سعی میکنن و میتونن . ما موجودات آسیب پذیری هستیم ولی ذهن خارق العاده ای داریم اگه بزارن ازش استفاده کنیم!!!

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    آآآ آآ آآآآآآ آ آآآ آآ آآ آآآ دنیا به کجا رسیده............................!!!!!؟؟!!!!

مطالب پیشنهادی