ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اعلام کرد: سهم بازار ویندوز از دنیای گجت ها تنها ۱۴ درصد است

هنگامی که بحث کامپیوتر ها به میان می آید، مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز، حاکم مطلق به شمار می رود. در طول تمام سالیان اخیر ویندوز بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار PC ها را ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۱:۴۶

هنگامی که بحث کامپیوتر ها به میان می آید، مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز، حاکم مطلق به شمار می رود. در طول تمام سالیان اخیر ویندوز بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار PC ها را در اختیار داشته و گزینه اول بسیاری از کاربران برای کامیپوترشان به شمار می رفته.

اما این سهم بازار اکنون دیگر آن مقهور کنندگی سابق را ندارد. با کاهش پیدا کردن تمایل کاربران به PC ، مایکروسافت با ویندوز تنها ۱۴ درصد از سهم بازار دنیای گجت ها را به خود اختصاص داده و این موضوعی است که می تواند بنیان های این غول قدیمی دنیای تکنولوژی را به لرزه در آورد.

مدیر اجرایی مایکروسافت، کوین ترنر، در Worldwide Partner Conference این آمار را اعلام کرد و متعاقب آن بیان داشت که شرکت متبوعش نیاز دارد تا الگوی تجاری خود را مورد باز بینی قرار دهد.

کوین ترنر

کوین ترنر

واقعیت این است که دنیا تغییر کرده و حرکتی رو به جلو داشته است. ما اکنون باید سهم بازار خود را در بین کلیه گجت های موجود اندازه گیری کنیم. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری فرصت های طلایی در برابر ما قرار دارد، فرصت هایی که با استفاده از آن ها می توانیم تجارت خود را گسترش دهیم. ما برای استفاده از این فرصت ها نیاز داریم تا نگاهمان به کسب و کار موجود را تغییر دهیم و متفاوت فکر کنیم.

اگر به خاطر داشته باشید در هفته گذشته مدیر عامل مایکروسافت نیز در نامه ای که برای کارمندانش ارسال کرد، از تغییراتی اساسی در این شرکت خبر داد و اعلام کرد که مایکروسافت نگرش جدیدی را برای آینده مد نظر دارد.

مدیران مایکروسافت با اعتماد به نفسی بالا مطمئن هستند که به لطف نگرش جدید، می توانند به بازار های متفاوت ورود کنند و آینده را به نفع شرکتشان تغییر دهند. آیا شما هم آینده ای روشن را برای مایکروسافت تصور می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    منم ویندوزی هستم ولی به زودی ترکش میکنم میخوام برم لینوکس

  • Mahdi2014
    Mahdi2014 | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    " در طول تمام سالیان اخیر ویندوز بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار PC ها را در...."

    " مایکروسافت با ویندوز تنها ۱۴ درصد از سهم بازار دنیای گجت را به خود اختصاص داده ...."

    دوستان از 90به 14 نرسیده ها!

    90درصد مربوط به بازار PC میشه , اگه بخوایم درست مقایسه کنیم باید ببینیم همون موقع سهمش تو کل بازار گجت ها چقدر بوده

  • میلاد زارعی
    میلاد زارعی | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    دنیای PC خیلی کوچیک شده؛ تنها 300 میلیون ابزار ویندوزی. دیگه زمان هر خانه یک کامپیوتر تموم شده. حالا هر فرد و هر دست، نیاز به یه ابزار قابل حمل، نسبتا ارزان و چابک داره؛ اون هم نه برای تولید که برای مصرف. شکست به تمام معنای خانواده ی ویندوز 8، نشون داد که ویندوز هنوز هم برای ورود به دنیای پست پی سی آماده نیست. و شاید هرگز هم آماده نشه. شاید در آینده، مایکروسافت دیگه شرکت پلتفرم ها نباشه.

  • بهاره
    بهاره | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    مایکروسافت به سرعت عمل در یکپارچه سازی همه سرویس ها و نرم افزارهایش نیاز داره تا اکوسیستم کامل و سهل ال استفاده ای در اختیار کاربران بگذاره و اونها را در تله خودش نگه داره ، نکته ای که آقای دادگستر در مقاله " این یک جنگ چند پلتفرمی است " بدرستی بهش اشاره کرد .
    با فروش مقبول اسمارت فونهای خوش قیمتی مثل همین نوکیا 520 ، تعداد کاربران وینفون در بعضی مناطق افزایش یافته اما مایکروسافت نیاز به جذب گسترده آن دسته از کاربرانی که برای سخت افزارهای سطح بالا - که حاشیه سود بهتری برای کمپانی دارند - پول میپردازند داره . کاربرانی که بیشتر از فروشگاه نرم افزاری خرید میکنند و گردش مالی شرکت را بسرعت بالا میبرند .

  • kamyab98
    kamyab98 | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    بهترین کاری که الان میتونه انجام بده ارتباط کامل بین ویندوز و وینفون و ایکس باکس و بقیه سرویساشه...
    و البه ارزان کردن محصولات! شما میتونی به جای اینکه ویندوز بگیری یه مک بگیری با بهینه سازی بیشتر و سیتسم عامل کاملا رایگان!
    به نظرم ماکروسافت الان باید رو افیس کار کنه افیس یکی از معدود سرویس هاییه که رقبا حتی سرویس قابل رقابت واسش نساختن...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی