ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنز هوشمند گوگل با همکاری متخصصان سوئیسی تولید می شود

در ژانویه سال جاری میلادی، گوگل از پروژه ای جذاب پرده برداشت. پروژه ای که نتیجه آن لنز هوشمندی خواهد شد، که با کمک اشک چشم، میزان قند خون افراد را اندازه گیری می کند. ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۸

در ژانویه سال جاری میلادی، گوگل از پروژه ای جذاب پرده برداشت. پروژه ای که نتیجه آن لنز هوشمندی خواهد شد، که با کمک اشک چشم، میزان قند خون افراد را اندازه گیری می کند. در این راستا گوگل برای توسعه این محصول با شرکت سوئیسی Novartis و به طور اختصاصی با بخش چشم این شرکت (Alcon) همکاری می کند.

پس از خروج بابک پرویز از گوگل و پروژه GoogleX، تیم این پروژه -که بیشتر بخاطر کار بر روی ماشین بدون راننده گوگل شناخته می شود- جهت به انجام رساندن پروژه لنز چشمی هوشمند مامور همکاری با نوارتیس شده است. قرار است نتیجه نهایی سنسور ها، میکروچیپ ها و سایر بخش های الکترونیکی در مقیاس بسیار ریز باشد که بتواند بدون ضرر و صدمه به چشم، عملکردی یکپارچه و با دقت بالا را به صورت دائم از خود نشان دهد.

هر چند که بیماران دیابتی هدف اصلی این پروژه هستند اما گوگل و آلکن قصد دارند با این لنز هوشمند به بیماران مبتلا به پیرچشمی نیز در داشتن دید بهتر کمک کنند. در بیماران مبتلا به پیرچشمی، فوکوس روی اشیای نزدیک سخت تر میشود.

سرگئی برین در این باره می‌گوید:

«رویای ما استفاده از آخرین تکنولوژی ها در کوچک کردن هر چه بیشتر بردهای الکترونیکی برای کمک به کیفیت زندگی میلیون ها نفر در دنیاست. و همکاری با شرکت نوارتیس برای تحقق این رویا هیجان انگیز است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • kamran
    kamran | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    ولي خداييش دم گوگل گرم ، خيلي در زمينه تكنولوژي و گسترش اون به جهان داره خدمت ميكنه ، جوري كه مطمعن باشيد در اينده دور از اون به صورت خوبي ياد ميكنن ، اما اميد وارم گوگل حد گسترش تكنولوژي رو بدونه ، يني به اندازه اي گسترشش بده كه براي بشر مضر نباشه ،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی