ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ مشغول رایزنی برای خرید شرکت اتوماسیون خانگی، SmartThings با مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار است

شرکت های بزرگ تکنولوژی یکی پس از دیگری به سمت محصولات خانگی سوق پیدا می کنند؛ گوگل نست را در اختیار دارد، اپل هم هوم کیت و حالا، سامسونگ هم به نظر می رسد به ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

شرکت های بزرگ تکنولوژی یکی پس از دیگری به سمت محصولات خانگی سوق پیدا می کنند؛ گوگل نست را در اختیار دارد، اپل هم هوم کیت و حالا، سامسونگ هم به نظر می رسد به زودی SmartThings را خواهد داشت.

این شرکت کره ای از رایزنی هایش برای خرید شرکت SmartThings که فعال در اتوماسیون خانگی است، خبر داد و به نظر می رسد مبلغ توافق ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود. پیش از این هم گوگل با خرید نست در ژانویه گذشته با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار و اپل با معرفی هوم کیت در مراسم WWDC14 به صنعت امنیت خانگی ورود پیدا کرده بودند. خرید اسمارت ثینگز به سامسونگ این امکان را می دهد تا گامی بلند در این حوزه داشته باشد.

همانطور که گفتیم، اسمارت ثینگز یک شرکت اتوماسیون خانگی است و به شما امکان اتصال تلفن همراه به چراغ ها یا قفل های خانه را می دهد تا آن از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS آنها را کنترل کنید. این شرکت سنسورهایی جهت تشخیص حرکت در محیط، دما، رطوبت، حرکت خارجی و حضور در خانه دارد که تمامی آنها به طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند رسانه های هوشمند و سوئیچ نور، دوربین، قفل درها و غیره متصل می شوند.

در عین حال، نست فعلا فقط در حوزه ترموستات و هشدار آتش سوزی فعال است. هوم کیت اپل هم به نظر می رسد پتانسیل بالاتری نسبت به گوگل داشته باشد ولی از جهتی که فعلا سخت افزاری معرفی نشده نمی توان در مورد کارکرد آن صحبتی کرد. هرچند که چند روز پیش خبر از یک "محصول سخت افزاری اپل با پشتیبانی از iBeacon" را به عرض تان رساندیم.

تکنولوژی اتصال لوازم جانبی و خانه هوشمند از انتظارات بشر است که به نظر می رسد تا چند سال آینده شاهد حضور آن باشیم. بنابراین خرید اسمارت ثینگز، با آنکه آچنان هم شناخته شده نیست، ولی به دلیل محصولاتی که دارد کاملا به نفع سامسونگ خواهد بود و می تواند از آنها در جهت تقویت کسب و کار تلفن های همراه خود بهره ببرد. ضمن اینکه باید در نظر داشت سامسونگ در محصولات خانگی هم ید طولایی دارد.

شما در مورد آینده سامسونگ با این خرید (در صورت نهایی شدن) چه تصوری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Leo Plus
    Leo Plus | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    سامسونگ همیشه سعی میکنه تو هر زمینه ای حرفی واسه گفتن داشته باشه...
    از هرچیزه این شرکت خوشم نیاد، پشت کار و آینده نگریش رو تحسین میکنم

  • محمدحسین
    محمدحسین | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    نميدونم چرا همه با سامسونگ بد شدن همين اپل نبود نصف امكانات آندرويد رو اورده تو آي اواس ٨خودش هيشكي هيچي نگفت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی