ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک دیجیاتو: LG G3 ؛ پرچمدار ال جی با قیمت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در راه ایران

ال جی خیزش خود در صنعت موبایل را با Optimus G شروع کرد و سپس با ارائه G2 نشان داد که هدف های بلندی را در سر می پروراند. این شرکت چند ماه پیش با ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۵

ال جی خیزش خود در صنعت موبایل را با Optimus G شروع کرد و سپس با ارائه G2 نشان داد که هدف های بلندی را در سر می پروراند. این شرکت چند ماه پیش با معرفی پرچمدار جدیدش ثابت کرد که موفقیت های قبلی تنها یک جرقه نبوده. جی ۳ با کیفیت بالا و قابلیت های متفاوتش پیامی شفاف را با خود به همراه داشت؛ ال جی سهم بازار بیشتری از موبایل ها می خواهد و تا زمانی که به آن دست پیدا نکند، آرام نخواهد نشست.

پرچمدار ال جی قرار است در ۳۱ تیر ماه در ایران رو نمایی شود. اما پیش از آن موعد، دفتر ال جی در ایران، جی ۳ را برای یک نگاه نزدیک در اختیار دیجیاتو قرار داد. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا بیشتر با قابلیت های این دستگاه آشنا شویم.

طراحی

IMG_5265-w600

اولین بار که جی ۳ را از جعبه خارج کنید، محو حاشیه های باریک اطراف نمایشگر می شوید. ال جی یک کلاس درس به تمام معنا را برای دیگر سازندگان برگزار کرده و به آن ها نشان داده که چگونه می توان دستگاهی با ابعاد مناسب را تولید نمود. علیرغم اینکه جی ۳ دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی است، اما به لطف حاشیه های اندک، ابعاد آن با محصولاتی همچون HTC One M8 برابری می کند.

IMG_5267-w600

از خوش دستی جی ۳ که گذر کنیم، نوبت به جنس بدنه این دستگاه می رسد. ال جی یکی از نقاط ضعف اصلی جی ۲ را توانسته در نسل جدید به طرز زیرکانه ای بر طرف کند. درب پشتی جی ۳ از پلی کربنات ساخته شده، اما برای اینکه این پلاستیک ظاهری آبرو مند پیدا کند، لایه ای باریک از آهن بر روی آن کشیده شده است.

IMG_5268-w600

باید اعتراف کنیم که این ترفند ال جی به خوبی جواب داده است. جی ۳ در عین سبک وزن بودن، دیگر حس یک دستگاه پلاستیکی و بی ارزش را به شما منتقل نمی کند و به خوبی خود را در قد و قواره های یک پرچمدار به نمایش می گذارد. بر خلاف بدنه جی ۲ که در جذب اثر انگشت استعداد خاصی را از خود نشان می داد، جی ۳ دیگر این مشکل را به همراه ندارد و حتی طبق گفته ال جی پشت آن در برابر خط و خش نیز مقاوم است.

IMG_5288-w600

ال جی برای اولین بار در جی ۲ دکمه های کنترل صدا و پاور را به پشت دستگاه منتقل کرد و با حرکتی جسورانه الگویی متفاوت را به کاربران خود عرضه نمود. این موضوع در جی ۳ نیز تکرار شده، با این تفاوت که اکنون دکمه ها از ظرافت بیشتری برخوردار هستند و جلوه زیباتری را از خود نشان می دهند.

طبق گفته مدیران ال جی، آن ها علیرغم اینکه می توانستند پرچمدار خود را به قابلیت مقاومت در برابر آب مجهز کنند، اما تصمیم گرفتند به خاطر آسیب هایی که این ویژگی می تواند به طراحی و زیبایی دستگاه برساند، از آن صرف نظر نمایند.

 

نمایشگر

IMG_5275-w600

جی ۳ با برخوردار بودن از نمایشگری ۵.۵ اینچی، در مقایسه با سایر پرچمداران، فضای بیشتری را در برابر چشمان کاربر قرار می دهد. این نمایشگر اما بیش از آنکه از لحاظ ابعاد مورد توجه قرار گیرد، به لطف کیفیت بالای خود، تحسین منتقدان را بر انگیخته است. جی ۳ با ارائه رزولوشن QHD (یعنی ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰‌) استانداردی نوین را در میان تلفن های هوشمند به وجود آورده و شفافیت تصویر را وارد مرحله ای تازه نموده است.

هنگامی که در منو ها جا به جا می شوید، می توانید به خوبی میزان دقت و شفافیت نمایشگر جی ۳ را احساس کنید، اما تفاوت را زمانی احساس خواهید کرد که یک فیلم با کیفیت را به اجرا در آورید. به گفته مسئولان ال جی، این شرکت قصد داشته تا کیفیتی مشابه با آنچه که چشم ما بر روی کاغذ مشاهده می کند را در جی ۳ ارائه دهد. پرچمدار کره ای از پنل +IPS استفاده می کند و زاویه دید مطلوبی را از خود بر جای می گذارد. رنگ ها در این نمایشگر بسیار نزدیک به واقعیت نشان داده می شوند، اما همچنان از لحاظ کنتراست، به پای AMOLED های سامسونگ نمی رسند.

چنین نمایشگر با کیفیتی همواره نگرانی مصرف باتری را به همراه می آورد. اما به گفته ال جی، تکنولوژی به کار رفته در جی ۳ ترتیبی می دهد تا میزان مصرف انرژی نمایشگر برابر با محصولی 1080p باشد. همچنین در این محصول نرخ به روز رسانی صفحه نمایش نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته تا فشار کمتری را به باتری وارد نماید.

 

نرم افزار

g3-software-w600

ال جی در طول سالیان گذشته تمرکز بسیاری را بر روی رابط کاربری اختصاصی خود قرار داد و با الگو گرفتن از رقیب هم وطن، تلاش کرد تا قابلیت های ویژه ای را در کنار اندروید عرضه نماید. می توان گفت این رابط کاربری در جی ۳ به بلوغ رسیده و یک پوست اندازی اساسی را نیز تجربه کرده است.

ظاهر رابط کاربری جی ۳ به سمت طراحی Flat پیش رفته و با تغییراتی که در آن اعمال شده، اکنون نرم افزاری ساده و مدرن در اختیار کاربر قرار می گیرد؛ هرچند که علیرغم این تغییرات همچنان حس و حال فانتزی محیط همچنان برقرار است.

قابلیت Knock On که برای اولین بار در جی ۲ توسط ال جی مورد استفاده قرار گرفت، در پرچمدار جدید نیز به کار رفته است. به کمک این ویژگی شما می توانید با ضربه زدن به نمایشگر آن را از خواب بیدار کنید. سازندگان زیادی همچون HTC و Sony از این قابلیت در جدیدترین محصولات خود استفاده کردند اما Knock On ال جی تفاوت جالبی با آن ها دارد. کاربران جی ۳ می توانند علاوه بر بیدار کردن دستگاه، هنگامی که در صفحه Home قرار دارند، از همین تکنیک برای به خواب بردن موبایلشان نیز استفاده کنند.

G3-software-2-w600

 

یکی دیگر از قابلیت های جالبی که جی ۳ ارائه می دهد، ویژگی Knock Code است. این حالت مانند Pattern، الگویی رمزنگاری شده برای ورود به دستگاه است. با فعال کردن این گزینه، نمایشگر به چهار قسمت تقسیم می شود و شما می توانید بر اساس الگوی ضربه زدن به هر بخش، رمز خود را تعریف نمایید. نکته جالبی که در مورد Knock Code وجود دارد، کارکرد آن بدون نیاز به بیدار کردن دستگاه است. هرگاه که نمایشگر خواموش باشد، شما می توانید با ضربه زدن به صفحه نمایش بر اساس الگوی از پیش تعریف شده، فرآیند باز کردن قفل و بیدار کردن دستگاه را به صورت مشترک انجام دهید و بدین گونه در وقت صرفه جویی نمایید.

ال جی سیستمی جدید به نام Smart Notice را در جی ۳ مورد استفاده قرار داده است. این قابلیت نرم افزاری، خدماتی مشابه با Google Now را ارائه می دهد و تلاش می کند اطلاعات را در زمانی که به آن نیاز دارید در اختیار شما بگذارد. برای مثال Smart Notice بر اساس تماس های از دست رفته به کاربر یاد آوری می کند تا با دوستانش تماس بگیرد و یا با شناسایی موقعیت جغرافیایی، به شما تذکر می دهد تا هنگامی از دفتر به خانه می رسید، WiFi دستگاه را روشن نمایید.

سخت افزار

IMG_5272-w600

جی ۳ را در داخل خود از چیپ Snapdragon 801 بهره می برد و با استفاده از آن قدرت چهار هسته با معماری Krait 400 و فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار می دهد. این مجموعه در کنار خود رمی ۳ گیگابایت را جای داده است تا شرایط برای اجرای هرچه روانتر اندروید ۴.۴.۲ فراهم سازد.

Screenshot_2014-07-16-09-15-49-w600

جی ۳ مانند هر پرچمدار دیگری که این روز ها مشاهده می کنیم، از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردار است و عملکرد سریعی را از خود به نمایش می گذارد. در این محصول منو ها به سرعت باز می شوند و اجرای دستورات در چشم بر هم زدنی صورت می پذیرند. با این وجود در بعضی مواقع رابط کاربری سنگین ال جی تاثیرات منفی خود را نشان می دهد و باعث بروز مکث هایی کوچک می شود. در فرصت کمی که برای کار با این دستگاه در اختیار داشتیم، بنچ مارک Antutu را بر روی آن اجرا کردیم که نتیجه آن را می توانید در بالا مشاهده کنید.

جی ۳ در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت ارائه می شود و قادر است تا از طریق حافظه جانبی MicroSD ، تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر را در اختیار کاربر قرار دهد. این دستگاه از تکنولوژی USB OTG پشتیبانی می کند و در داخل خود یک گیرنده رادیویی را نیز جای داده است.

دوربین

IMG_5284-w600

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جی ۳ با قابلیت های منحصر به فرد جالبی همراه شده است. در حالی که رزوشولن و ابعاد سنسور در مقایسه با جی ۲ تغییری نکرده اند، اما ال جی مدعی می شود که در مورد بحث حساسیت به نور و جذب هرچه بیشتر آن، جی ۳ پیشرفت های قابل توجهی را به خود دیده است. دوربین این دستگاه مانند جی۲ ، از لرزشگیر اپتیکال OIS+ برخوردار است و در حال حاضر تنها پرچمداری به حساب می رود که این قابلیت را عرضه می کند.

یکی از تکنولوژی های خاص دوربین جی ۳، استفاده از نور لیزر است. دوربین پرچمدار ال جی، با ارسال لیزر و دریافت بازخورد آن از سوژه هایی که در محیط قرار دارند، به دستگاه اجازه می دهد تا فوکوس سریع تر و بهتری را بر روی اجسام انجام دهد. البته شاید لفظ «لیزر» برای این موضوع چندان مناسب نباشد، چرا که نور های ارسالی در واقع از جنس Infra Red یا همان اشعه مادون قرمز هستند.

در حین بررسی دستگاه به خوبی سرعت بالای آن در به ثبت رساندن تصاویر را احساس کردیم. در ادامه می توانید دو تصویر ثبت شده توسط دوربین جی ۳ را مشاهده نمایید:

20140716_085147-w600
تصویر را در ابعاد اصلی ببینید.
20140716_090340-w600
نمونه عکس ثبت شده در فضای بسته. تصویر را در ابعاد اصلی ببینید.

رابط کاربری دوربین جی ۳ نیز در نوع خود ابتکار جالبی به شمار می رود. ال جی در حالت اتوماتیک کلیه گزینه ها را از روی صفحه حذف می کند، تا شما به راحتی بتوانید فضایی که جهت کادر بندی در اختیار دارید را مشاهده نمایید. در این حالت فوکوس به صورت خودکار و با سرعتی بالا انجام می پذیرد و ثبت تصاویر تنها نیاز به یکبار لمس نمایشگر دارد.

جی ۳ در زمینه ویدیو می تواند فیلم هایی با کیفیت 2160p را ضبط نماید. ال جی با به کار بردن میکروفون های متعدد در این دستگاه، ترتیبی داده است تا نویز محیط تا حد بسیاری کاهش پیدا کند و ویدیو ها با کیفیت صوتی بالایی به ثبت برسند.

جمع بندی

IMG_5264-w600

در نگاه اول جی ۳ محصولی تقریبا بی نقص است. موبایلی که به لطف ویژگی های منحصر به فردش، به شدت از سایر رقبا متمایز می شود و خود را به عنوان یکی از گزینه های اصلی خرید مطرح می کند.

نمایشگر QHD ، دوربینی با عملکرد بسیار سریع و قابلیت های نرم افزاری متعدد، همگی از مواردی هستند که شانس جی ۳ را برای موفقیت در بازار بالا می برند. اما این دستگاه یک برگ برنده دیگر نیز در جیب دارد؛ طبق اعلام دفتر ال جی، این محصول قرار است با قیمت ۱.۷۹۹.۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش رسد. قیمتی که از دیگر پرچمداران پایین تر است و می تواند تبدیل به عامل اصلی جذب مخاطب به این دستگاه جذاب شود.

آیا شما این محصول در لیست خرید خود قرار می دهید؟

 

 

ویدیو نگاه نزدیک دیجیاتو به G3 را در ادامه می توانید مشاهده نمایید:

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/g3-digiato.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (85 مورد)
  • یوسف ساعدی
    یوسف ساعدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    آیا ال جی جی 3 میتواند سیستم های صوتی و تصویری را کنترل کند

  • Hadise_mii
    Hadise_mii | ۱۳ تیر ۱۳۹۴

    سلام خسته نباشيد از اين برسى دقيقتو تشكر ميكنم ميخواستم قيمت G3 رو الان كه تازه G4 اومده بدونم مرسى

  • mbs
    mbs | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

    32 گیگ کی میاد؟؟؟
    g3 بهتره یا g3 a

  • سعید
    سعید | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    بهترین گوشی امسال G3 هست .از هر لحاظ عالیه . قیمتش هم خیلی مناسبه.

  • babak
    babak | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    خیلی گوشیه شیک و بی نقصیه. از دوربینش و فوکوس لیزریش خیلی خوشم اومد . در مورد باتری هم که GSMarena زده 25 ساعت مکالمه مداوم ! دیگه چی میخواهین ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی