ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبر مایکروسافت به ریشه نوکیا اکس، استودیو سرگرمی های اکس باکس و ۱۸هزار کارمند خود

چند روزی بود شایعات ناخوش آیندی در رابطه با مایکروسافت به گوش می رسید که روز گذشته تماما تایید شدند. اولین مورد آنها این که مایکروسافت اعلام کرد تولید سری نوکیا اکس به زودی متوقف خواهد شد. ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۷

چند روزی بود شایعات ناخوش آیندی در رابطه با مایکروسافت به گوش می رسید که روز گذشته تماما تایید شدند.

اولین مورد آنها این که مایکروسافت اعلام کرد تولید سری نوکیا اکس به زودی متوقف خواهد شد. سیستم عامل این دستگاه ها اندروید بوده و طبق خبری که مایکروسافت منتشر کرد، به کل استفاده از این سیستم عامل در تلفن های هوشمند نوکیا و مایکروسافت متنفی خواهد بود.

مایکروسافت گفت به جای اندروید از ویندوز فون در سری اکس استفاده خواهد کرد و این دستگاه ها در سال آینده به عنوان تلفن های هوشمند میان رده و رده پایین ولی این بار با سیستم عامل جدید به بازار عرضه خواند شد. هنوز مشخص نیست به چه دلیل این تصمیم گرفته شده ولی به هر صورت مایکروسافت سابقه بدی در از بین بردن محصولات تولید شده خود و تغییر مسیر ناگهانی دارد.

اما خبر بد دیگری که روز گذشته تایید شده، اخراج بیش از ۱۸هزار کارمند این شرکت در سال آینده است که این جمعیت، معادل ۱۴ درصد نیروی کاری مایکروسافت است. این اخراج بی رحمانه به احتمال زیاد تمام بخش های تجاری این شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد. اما متاسفانه اکثر این قربانیان، کارمندان نوکیا هستند که به تازگی به مایکروسافت پیوسته بودند. مایکروسافت دلیل این کار را صرفه جویی اقتصادی در حدود ۶۰۰ میلیون دلار در هزینه های سالانه و دور شدن مایکروسافت از برخی پروژه های پیشین نوکیا اعلام کرد. ضمن اینکه ساتیا نادلا با عملکرد خود نشان داد خرید نوکیا را یکی از اشتباهات استیو بالمر می داند و این قلع و قمع گسترده، در جهت برطرف سازی یکی از آن اشتباهات است.

در ادامه ماجرای اخراج و تعطیلی ها در مایکروسافت، گفته شده که استودیو سرگرمی های اکس باکس هم تعطیل خواهد شد. نانسی تلم، مدیر این استودیو به فعالیت های پیشین خود ادامه خواهد داد تا زمانی که همه پروژه های در حال توسعه مثل بازی Halo: Nighfall و سریال تلویزیونی Halo به اتمام برسند.

در این میان محصولات جدیدی مانند نوکیا اکس ۲ هم معرفی شده بود که با توجه به این تعطیلی ها، باید آنها را هم شکست خورده قلمداد کرد. عواقب این اتفاقات در گذر زمان خود را نشان خواهند داد و باید دید سیاست جدیدی که ساتیا نادلا در پیش گرفته باعث موفقیت بیشتر مایکروسافت خواهد شد یا خیر.

تصور شما در مورد این خبرها و آینده مایکروسافت چیست؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • HasanHasanPoor
    HasanHasanPoor | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    مایکروسافت باید کاری انجام بده که یه نرم افزار نوشته میشه و یه بازی رو ایکس باکس گوشی ها و تبلت ها و پی سی ها و لپ تاپ ها اجرا شه

    همه برنامه ها رو اینطور تولید کنه با یه زبون برنامه نویسی مشترک
    یه بازی رو که داری با ایکس باکست بازی میکنی بتونی ادامه بازی رو با تبلت لپ تاپ پی سی یا ویندوزفونت ادامه بدی

    برای بازی همزمان دوستت با ایکس باکس یا تبلت یا هر وسیله ای بتونه باهات همزمان بازی کنه

    داری یه فایلی رو ویرایش میکنی مثلا افیس رو یا هرچیز دیگه ای رو
    بعد مجبور میشی بری بیرون
    بتونی با گوشی و تبلتت ادامه بدی کارتو

    ای کاش میشد همه چیز به هم مرتبط بشه مثل ویدیوی مایکروسافت در سال 2019 و پروژه world OS

  • بهداد
    بهداد | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    چند روز پیش علاء الدین بودم دیدم نوکیا ایکس گذاشتن برای تست . با مسئولش صحبت میکردیم از خودم ویندوز فونی تر بود ولی نوکیا ایکس رو دستم گرفتم و باهاش کار کردم باور کنید از خیلی اندرویدهای میان رده بازار روونتر و خوش دست تر بود .
    در واقع نوکیا استاد حوزه سخت افزاره و بنظرم مایکروسافت باید قدر این توانائیهای رو بدونه و بتونه ازش استفاده مناسب و به موقع کنه

  • ایمان
    ایمان | ۲۸ تیر ۱۳۹۳

    دیجیاتو چرا نظر منو حذف کردی؟ نه فحشی توش بود، نه بی ادبی... آخه چرا تائید نشد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی