ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

موبایل ها زمان حضور کاربران در رستوران ها را ۷۷ درصد افزایش داده اند

یک رستوران قدیمی در نیویورک متوجه شد که کاربران در سوریس Yelp به آن نمرات پایینی می دهند و از سرعت سرویس دهی و خالی شدن میز ها برای صرف غذا گلایه دارند. مشاور رستوران ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۲

یک رستوران قدیمی در نیویورک متوجه شد که کاربران در سوریس Yelp به آن نمرات پایینی می دهند و از سرعت سرویس دهی و خالی شدن میز ها برای صرف غذا گلایه دارند. مشاور رستوران پیشنهاد داد تا از تصاویر ویدیویی ضبط شده مربوط به ۱۰ سال پیش رستوران استفاده شود تا مدیران متوجه شوند که چه چیزی دستخوش تغییر شده و نارضایتی مشتریان را در پی داشته است.

مشاهده ویدیو سال ۲۰۰۴ نشان داد که مشتریان در آن زمان هنگامی پشت میز قرار می گرفتند، ۸ دقیقه را به مطالعه منو اختصاص می دادند و سپس سفارش خود را به گارسون می گفتند. غذا شش دقیقه بعد آماده می شود و پس از تمام شدن آن ۴ دقیقه به تسویه حساب اختصاص پیدا می کرد. با این حساب هر مشتری زمانی بالغ بر ۱ ساعت و پنج دقیقه را در رستوران حضور داشت و سپس میز خود را ترک می کرد.

اما ویدیو های ۲۰۱۴ نکته جالبی را در دل خود داشتند که پرده از راز طولانی شدن زمان خالی شدن میز ها برداشتند. مشتریان جدید وقتی که پشت میز خود قرار می گیرند، در ابتدا با تلفن همراه خود مشغول به عکس گرفتن می شوند و وقتی که گارسون برای سفارش گرفتن به نزد آن ها می آید، هنوز غذای خود را انتخاب نکرده اند. آن ها باز هم زمانی را اختصاص می دهند تا در مورد WiFi رستوران صحبت کنند و باز هم سفارش خود را با تاخیر به گارسون اعلام می کنند. طبق محاسبه مدیران رستوران، زمان سفارشی که ده سال پیش تنها ۸ دقیقه بوده، این روز ها به لطف تلفن های هوشمند به ۲۱ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

در حالی که زمان تحویل غذا به مشتری همانند ۱۰ سال پیش است، اما از هر ۴۵ مشتری، ۲۶ نفر به جای اینکه بلافاصله خوردن غذا را شروع کنند، زمانی را به عکس گرفتن از آن اختصاص می دهند. از این ۴۵ نفر ، ۱۴ نفر از یکدیگر به همراه غذا عکس می گیرند و جالب اینکه ۹ نفر آن ها بعدا از سرد بودن غذا نیز شکایت دارند.

همانطوری که خواندید در طول ۱۰ سال، استفاده از تلفن های هوشمند، زمان حضور در رستوران را ۷۷ درصد افزایش داده است. به نظر شما این تکنولوژی بدون اینکه خود ما متوجه شویم، بر روی دیگر حوزه های زندگی نیز تاثیر گذار بوده است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    امار خیلی جابی بود ، منم ی زندگی زمانی که تبلت وگوشی نبود زود تر میخوابیدم ولی الان تا نصفه شب همش درحال کار کردن با اینا هستم

  • pooya
    pooya | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    برین فلافلی سر کوچه :D
    فقط فلافل داره !! 5 دقیقه ای هم آماده میکنه
    تازه میگه میخوای بخواه ، نمیخوای .........

    ولی این نیویورکی ها عجب آدم های ندیده ای هستند !!!
    رستوران رفتن هم اینقدر عکس گرفتن داره ؟!! :))
    یکی 2 تا بسه دیگه

  • amirftma
    amirftma | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    اصلا علاقه ندارم از غذام عکس بگیرم یا موقعی که میرم رستوران با گوشیم بازی کنم مردم دیگه از شورش در اومدن

  • *Mr.geek*
    *Mr.geek* | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    اگه تو روند زندگی اختلالی ایجاد نکنه خوبه ولی من نگران کودکانیم که مادرانشون بجای رسیدگی به فرزندشون به شبکه های اجتماعی میپردازن ....آینده؟؟؟!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی