ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مشاور ارشد نخست وزیر بریتانیا: سرقت در بازی های ویدیویی یک نوع دزدی واقعی است

مایک ودرلی، مشاور ارشد نخست وزیر بریتانیا اخیرا از وزیران کابیه درخواست کرده که قانونی برای دزدی های آنلاین در بازی های ویدیویی در نظر گرفته شود. اگر این قانون تصویب شود، گیمرهای بریتانیایی دیگر نمی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۹

مایک ودرلی، مشاور ارشد نخست وزیر بریتانیا اخیرا از وزیران کابیه درخواست کرده که قانونی برای دزدی های آنلاین در بازی های ویدیویی در نظر گرفته شود. اگر این قانون تصویب شود، گیمرهای بریتانیایی دیگر نمی توانند با زورگویی و یا حتی تقلب از بازیکنان بازی ها دزدی کنند و آیتم های ارزشمند آن ها را بربایند؛ حداقل بهتر است این کار را نکنند. در غیر این صورت با آن ها همانند دزدهای واقعی در دنیای واقعی برخورد خواهد شد.

ودرلی می گوید پیگیری دزدی آیتم هایی که کمتر از 5 پوند ارزش دارند ممکن است وقت و انرژی پلیس را هدر دهد اما وقتی شخصی یک وسیله 500 پوندی به سرقت می برد، هیچ تفاوتی با آن ندارد که به خانه مردم تجاوز کند و یک تلویزیون از اتاق نشیمن به سرقت برد. اینکه این آیتم از یک مشت 0 و 1 ساخته شده دلیل بر آن نیست که نمی تواند 500 پوند قیمت داشته باشد.

جالب اینجا است که مایک ودرلی، با وجود سمت مهمی که در کابینه دولت دارد، هنوز هم World of Warcraft بازی می کند. حضور شخصی تا به این حد آشنا با بازی های ویدیویی در چنین مقام سیاسی مهمی می تواند به پیشرفت و بهبود نگاه عموم مردم کمک شایانی کند.

موضوع سرقت در بازی های ویدیویی موضوع کم اهمیتی نیست و بارها رسانه ای شده (حتی در سریال The Big Bang Theory). برای مثال در سال 2008، یک مرد ژاپنی همسرش را به جرم ورود به اکانت اش و پاک کردن اطلاعات به زندان انداخت یا دو نوجوان هلندی در حالی که یک شخص دیگر را تحت فشار گذاشته بودند تا آیتم ارزشمندی در بازی Runescape به آن ها بدهد، دستگیر شدند و طبق قانون این کشور با آن ها مطابق یک دزد برخورد شد.

به هر حال دزدی، دزدی است. چه می خواهد این عمل به صورت فیزیکی انجام پذیرد و چه در فضای آنلاین و درون یک بازی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • سلام
    سلام | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    آیا اگه اکانت کسی رو که کلش داره و به گوشی من لینک کرده رو میتونه ازم شکایت کنه؟؟

  • محمد
    محمد | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دزدیدن در فضای مجازی فرق میکنه تا هر دزدی که یه مجازاتی نداره و رضمن دزدی در فضای مجازی خیلی خیلی مجازات کمی داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی