ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به بازی Modern Combat 5؛ رقص گلوله ها در آتش‎

استودیو گیم لافت، یکی از سردمداران بازی های موبایل به شمار می رود که روز به روز هم بین گیک ها و خوره های بازی محبوب تر می شود. سری مادرن کامبت از سال ها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۰

استودیو گیم لافت، یکی از سردمداران بازی های موبایل به شمار می رود که روز به روز هم بین گیک ها و خوره های بازی محبوب تر می شود. سری مادرن کامبت از سال ها پیش یکی از دلایل شهرت استودیو بازی سازی گیم لافت محسوب می شد و حالا نسخه پنجم این بازی که برای اندروید، ویندوز فون و iOS منتشر شده می خواهد ثابت کند، شوترها حتی روی پلتفرم های همراه هم موفق هستند.

سرعت سرسام آور پیشرفت تکنولوژی، بیش از پیش عرضه سالانه یک سری بازی مانند مادرن کامبت را واجب می کند. صحنه های شلوغ نبرد، انفجارها، گیم پلی با جزئیات بیشتر و ... هر سال پیشرفت چشمگیری داشته اند و تنها از بازی هایی چون مادرن کامبت بر می آید که بتوانند آخرین توان گجت ها را به کار گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید، می خواهیم نگاهی نزدیک تر به «مادرن کامبت 5: بلک آوت» داشته باشیم تا ببینیم آیا این بازی واقعا 7 دلار ارزش دارد یا خیر.

gsmarena_005

بدیهی است که همه شوترها به یک داستان نیم بند نجات دنیا توسط یک جوخه فداکار نیازمندند. شاید هر از چند گاهی یک عنوان خاص در دنیای بازی های ویدیویی پیدا شود که این موضوع را نفی کند اما به طور کلی از یک شوتر موبایل، هر چقدر هم که بزرگ باشد، باید سطح توقع پایینی داشته باشید تا به سادگی از آن لذت ببرید.

از لحظه ای که اقدام به نصب بازی می کنید، خود را برای شنیدن روایت یکی از بی مفهوم ترین داستان های نجات دنیا آماده کنید. روایتی به غایت بی محتوا که در آن حتی شخصیت پردازی هم جایگاهی ندارد و داستان تنها برای خالی نبودن عریضه مطرح و پایش به میان کشیده شده. بنابراین، داستان را از همین الان فراموش کنید.

gsmarena_008

به طور کلاسیک، بازی به دو بخش تک نفره و چند نفره تقسیم شده. بخش تک نفره بازی از 6 مرحله اصلی با پس زمینه های داستانی متفاوت تشکیل گشته که هر کدام دارای چندین مرحله اصلی، تعدادی مرحله فرعی و یک عالم مراحل مخصوص هستند. فرصت برای سرگرمی در هر یک از این 6 مرحله بسیار زیاد است.

مراحل فرعی به طور کلی کوتاه و سریع هستند. برای مثال، باید تعداد خاصی هدشات (شلیک مستقیم به سر) انجام دهید یا با یک انفجار چند نفر را بکشید. ماموریت های مخصوص هم مدل مشابهی دارند منتها با این تفاوت که پس از انجام آن ها، به بازیکن جایزه داده می شود.

gsmarena_011

برای شروع بازی، ابتدا باید کلاس های مختلف سربازها را ببینید و هر کدام را که پسندیدید انتخاب کنید. مثلا، می توانید یک سرباز زره پوش باشید که سرعت عمل کمتری دارد اما مقاومت بیشتری در برابر دشمن پیدا خواهد کرد و یا برعکس، یک سرباز یورشی باشید که مقاومت کمتر اما سرعت و تخریب پذیری بالایی دارد.

به محض اینکه کلاس سرباز مورد علاقه خودتان را انتخاب کردید، متوجه می شوید که اسلحه های بسیار زیاد و متنوعی برای این بازی طراحی شده. جدا از تعداد بالا، خودتان هم می توانید با اضافه کردن دوربین، صدا خفه کن و ده ها وسیله جانبی دیگر به اسلحه ها، تنوع بیافرینید.

gsmarena_007

دِرون ها (Drones) هم در کنار اسلحه های سرد و انفجاری، ترکیب های خوبی می آفرینند. برای مثال اگر در یک موقعیت بسیار شلوغ قرار گرفته اید و نمی دانید راه فرار چیست، یکی از این پرنده ها را به هوا می فرستید تا موقعیت کلی منطقه را به شما ارئه دهد. پس از اینکه منطقه را زیر نظر گرفتید، با استفاده از نارنجک می توانید محله های شلوغ را خلوت کنید و باقی کار را هم بسپرید به مخفی کاری و البته رمبو بازی های صد در صد تضمینی.

قسمت های تک تیر اندازی، استفاده از اسلحه های سنگین، صحنه های اسلو موشن (Slow Motion) پس از ورود به اتاق ها و ... همگی به تنوع گیم پلی کمک کرده اند. در مجموع، گیم لافت برای مهم ترین بخش یک بازی ویدیویی، گیم پلی، سنگ تمام گذاشته و از این بابت باید به این استودیو تبریک گفت.

gsmarena_006

مادرن کامبت 5، روی همه پلتفرم ها 7 دلار قیمت دارد و به طور کلی هیچ اثری از پرداخت درون برنامه ای وجود ندارد. سیاست حذف پرداخت های درون برنامه ای نشان می دهد که سری MC برای گیم لافت بسیار ارزشمند شده و به طور کلی، در بازار نامی برای خود دست و پا کرده است.

در حقیقت شما 7 دلار می پردازید و صاحب همه چیز می شوید. نه در بخش تک نفره و نه در بخش چند نفره، هیچ محتوای اضافه پولی وجود ندارد که کاربران بخواهند برای برتری یافتن بخرند. معامله ای منصفانه میان سازنده و بازیکن. البته شاید طرفداران سرسخت پرداخت درون برنامه ای اعتقاد دیگری داشته باشند.

gsmarena_003

متاسفانه بازی کاملا بر اساس اینترنت بنا شده و اگر حتی یک دقیقه از شبکه جهانی قطع شوید، باید قید انجام این بازی را هم بزنید؛ حتی اگر در بخش تک نفره مشغول انجام مراحل بخش داستانی باشید.

و در آخر، مواردی که حتما لازم است در اختیار داشته باشید. یک کنترلر، شارژر، پریز برق و البته یک گجت قدرتمند. البته گیم لافت با گیم پلی نرم و روانی که برای این بازی طراحی کرده، ثابت نموده که برای شوتر بازی کردن نیازی به کنترلر نیست.

با تمام این صحبت ها، آیا مادرن کامبت 5: بلک آوت ارزش 7 دلار را دارد؟ پاسخ ما قطعا "بله" است. شاید سالی 1-2 بازی تا به این حد پیشرفته از لحاظ گیم پلی و گرافیک منتشر شوند که توانایی ساعت ها سرگرم کردن شما را داشته باشند. داستان ضعیف و چند مشکل بی اهمیت دیگر، نمی توانند جلوی پول خرج کردن یک گیمر را بگیرند.

Modern Combat 5: Blackout

Modern Combat 5: Blackout

سازنده: گیم لافت قیمت: 7 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید، ویندوز فون و iOS حجم: 932 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • ramin
    ramin | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام.ب دادم برسید خواهش میکنم.بازیم تو مولتی لگ داره.note3 n9005.اسنپ دراگون.ممنون میشم کمک کنین.اگه راهی هست؟اندرویدم5هستش.

  • امیر
    امیر | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    چطوری باید اون عقاب هارو جمع کنم؟؟؟

  • امیر
    امیر | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    سلام اقا کمکم کنید چرا مرحله های بعدی باز نمیشه شهر بعدیش همه چیم تکمیله فقت زیرش 3تا کره کم دارم از کجابیارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی