ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یولا تلفن هوشمند لینوکسی و اولین تجربه ی آن توسط قزاق ها

اگر از همراهان همیشگی دیجیاتو باشید به خاطر دارید چند وقت پیش در مطلبی نسبتاً طولانی به بررسی و معرفی ۶ سیستم عامل موبایل بر مبنای لینوکس پرداختیم. یکی از سیستم عامل‌هایی که در مقاله ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۱

اگر از همراهان همیشگی دیجیاتو باشید به خاطر دارید چند وقت پیش در مطلبی نسبتاً طولانی به بررسی و معرفی ۶ سیستم عامل موبایل بر مبنای لینوکس پرداختیم. یکی از سیستم عامل‌هایی که در مقاله ی یاد شده به آن اشاره شد مائمو (Maemo) از نوکیا بود که بعداً به MeeGo تغییر نام داد و N9 از همین کمپانی تنها میزبان این سیستم عامل در طول تاریخ محسوب می گردد.

توسعه MeeGo بعد از ادغام نوکیا با مایکروسافت متوقف شد ولی بسیاری از افراد تیم آن نوکیا را ترک نمودند و شرکت جدیدی با عنوان یولا (Jolla) تاسیس کردند و بر مبنای بخشی از کدهای می گو که مجاز به استفاده از آن بودند سیستم عامل لینوکسی جدیدی با عنوان سیل فیش (Sailfish) را آماده کردند.

حالا اولین تلفن بر مبنای این سیستم عامل یا همان Sailfish OS با نام تجاری یولا (Jolla) که اخیراً به صورت رسمی پشتیبانی اش از اپلیکیشن های اندرویدی نیز تائید شده آماده است تا وارد بازار شود، هر چند ظاهراً مقصد اولیه ی عرضه ی رسمی آن آسیای مرکزی خواهد بود و کمپانی فنلاندی تولید کننده ی یولا به کمک یک سرمایه گذار در زمینه ی پروژه های موبایل در قزاقستان قصد دارد این تلفن را در کشور مذکور به فروش برساند.

2

تلفن هوشمند یاد شده دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی، دوربین ۸ مگا پیکسلی پشتی و ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی است که البته می توان مقدار آن را با کمک کارتهای حافظه ی میکرو اس دی افزایش داد. طراحی خاص یولا سبب شده که تقریباً نیمی از آن در اصل درب پشتی تلفن محسوب می گردد که قابل تعویض بوده و می توان آن را با رنگهای متفاوتی جایگزین کرد، شاید یولا در قیاس با تلفن های هوشمند امروزی خیلی جذاب نباشد ولی ممکن است در آینده ی نزدیک در مورد آن در بازارهای کشورهای در حال توسعه بیشتر بشنویم. هنوز در مورد قیمت این تلفن حرف خاصی به میان نیامده ولی گمانه زنی ها خبر از قیمتی در حدود ۴۰۰ الی ۴۲۰ یورو می دهد.

در ادمه از شما دعوت می نمائیم به تماشای ویدئوی معرفی که چند ماه پیش توسط کمپانی یولا در مورد این تلفن هوشمند منتشر گردید بپردازید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Jolla - A new beginning (Official).mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Ag
    Ag | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    عجب آهنگ پس زمینه ی خوبی داره...

  • amirftma
    amirftma | ۵ مرداد ۱۳۹۳

    خیلی رابط کاربری جذابی داشت واقعا خیلی قشنگ بود به عنوان پروژه اول جای کار داره میتونه خیلی بهتر بشه
    یه نقطه قوتش پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویده

  • اصن یه وضی...!!!
    اصن یه وضی...!!! | ۵ مرداد ۱۳۹۳

    اینا به چه امیدی سیستم عامل میسازن؟
    بلک بری و وینفون با این عظمت وضعشون اینه!

  • سهیل
    سهیل | ۵ مرداد ۱۳۹۳

    نقطه قوتش نسبت به اندروید چیه؟ به نظر من هیچ سیستم عاملی با پناه بردن به اجرای اپ های اندروید روی یک سیستم عامل ثانوی موفق نخواهد بود. اشتباهی که بلک بری کرد. امروز اگر امید به رشد ویندوز فون وجود داره به این دلیله که از اندروید و آی او اس جدا شده و نقاط قوت و ضعف خاص خودش را داره. مثلا از اندروید امن تر، پایدارتر و سریعتره و درعین حال مثل آی او اس تک پلت فرمی و گران قیمت نیست و بازتره

  • the one with mind
    the one with mind | ۵ مرداد ۱۳۹۳

    قیمت بالا ولی امکانات پایین ( ب نسبت رقبا )
    ولی طراحی خاص و سیستم عامل و رابط کاربری خاص فراموش نشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی