ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیریت رمز های عبور در iOS 8 متحول می شود

هنگامی که در پاییز امسال iOS 8 توسط اپل معرفی شود، کاربران آیفون این شانس را دارند تا سیستم مدیریت رمز های عبور خود را با راهکار های جدیدی تجربه نمایند. اپلیکیشن معروف 1Password که ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۶

هنگامی که در پاییز امسال iOS 8 توسط اپل معرفی شود، کاربران آیفون این شانس را دارند تا سیستم مدیریت رمز های عبور خود را با راهکار های جدیدی تجربه نمایند. اپلیکیشن معروف 1Password که یکی بهترین برنامه های مدیریت رمز های عبور برای iOS به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده که در نسخه جدید سیستم عامل آیفون، می تواند به برنامه های دیگر متصل شود.

در کنفرانس WWDC 2014 اپل سیستمی را معرفی کرد که به کمک آن اپلیکیشن های iOS می توانند با یکدیگر صحبت کنند و به تبادل امن اطلاعات بپردازند. 1Password نیز از این فرصت استفاده کرده و ترتیبی داده است تا کاربرانش بتوانند به راحت ترین شکل ممکن از خدمات این مجموعه استفاده نمایند.

در واقع با سیستم جدید، کاربر دیگر نیازی ندارد برای استخراج پسورد خود از محیط برنامه ای که با آن مشغول کار است، خارج شود. این سیستم به شما اجازه می دهد تا از منوی تنظیمات، رمز عبور را از 1Password فراخوانی کنید و آن را در اپلیکیشن مورد نظر، استفاده نمایید.

برای کسانی که با 1Password آشنایی ندارند، باید بگوییم که این برنامه عملکردی مشابه با LastPass دارد و کلیه رمز های عبور شما را در خود ذخیره می کند. بدین ترتیب شما نیازی به حفظ کردن پسورد حساب های مختلف پیدا نمی کنید و می توانید پیچیده ترین رمز های عبور ممکن را برای آن ها در نظر بگیرید. با استفاده از این اپلیکیشن، تنها لازم است تا رمز عبور ورود به محیط 1Password را به خاطر بسپارید و دیگر ذهن خود را درگیر رمز های مختلف نکنید.

جالب اینکه 1Password از قابلیت TouchID نیز نهایت بهره را برده است. اگر به خاطر داشته باشید، اپل پیش از این اعلام کرده بود که اپلیکیشن های سوم شخص می توانند به سیستم تشخیص اثر انگشت آیفون متصل شوند. 1Password هم از این موضوع استفاده کرده و دسترسی به رمز های ذخیره شده را منوط به اثر انگشت کرده است.

در ویدیو زیر می توانید نحوه کارکرد 1Password در iOS 8 را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/1Password App Extension for iOS.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    در آینده ای نه چندان دور اپل .... : انگشتت رو میزاری روی تاچ آیدی یه سوزن ریز وارد پوست میشه ، کسری از ثانیه DNA فرد سنجیده میشه ، خودش بود اجازه وارد شدن میده ، اگه خودش نبود و یه فضول بود ویروس HIV رو وارد فرد میکنه تا دیگه ازین غلطا نکنه ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی