ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در طراحی جدید باغ وحش دانمارکی، حیوانات دیگر اسیر نیستند

حتی باغ وحش دوست ترین های ما هم هنگامی که به عوارض غیر قابل انکار جسمی و روانی حیواناتی که در قفس ها محبوس شده اند فکر می کنیم، احساساتمان درگیر می شود. معماران دانمارکی ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

حتی باغ وحش دوست ترین های ما هم هنگامی که به عوارض غیر قابل انکار جسمی و روانی حیواناتی که در قفس ها محبوس شده اند فکر می کنیم، احساساتمان درگیر می شود. معماران دانمارکی Bjarke Ingels فکر می کنند که راه حل بهتری پیدا کرده اند. آن ها به جای باغ وحش، زوتوپیا طراحی کرده اند. اگر می خواهید بدانید زوتوپیا چیست، باید بگوییم جایی که انسان ها معمولا خود را از دید حیوانات توسط چمن های بلند یا غلاف های آینه ای پنهان می کنند.

بر طبق گفته ی آرک دیلی، معماران Ingels در کنفرانس خبری چند روز پیش، طرحی جدید برای  ZooGivskud، باغ وحش 50 ساله ی دانمارکی ارایه دادند. طرح اینگونه تصور می کند که فضای 300 هکتاری این باغ وحش به قاره هایی تقسیم شده که بازدید کنندگان توسط تعدادی رمپ، پل و تونل پنهانی به محوطه باغ وحش دسترسی دارند. در برخی مناطق بازدید کنندگان می بایستی که برای ورود در داخل توده های توخالی پنهان شوند. در برخی دیگر پناه گاه هایی در تپه های پر از چمنی تعبیه شده که به حیوانات نزدیک باشند. در قسمت اصلی این پارک کاسه سنگی عظیم و گسترده ای وجود دارد که به آن ها اجازه می دهد از لبه های کاسه بزرگ بالا رفته و کل پارک را مشاهده کنند، یا اینکه به مسیر های پیاده روی در قلمرو های باز و آزاد دسترسی داشته باشند.

ولی اگر اینطور باشد، بازدید کنندگان در خطر حمله حیوانات قرار خواهند گرفت. چگونه آن ها می توانند از سفرشان در این دامنه خطرناک جان سالم به در ببرند؟ Ingels  و تیمش فکر هایی دارند. یکی از آن ها دوچرخه هایی است که با یک آینه ی کروی بزرگ پوشیده شده اند، که احتمالا باعث می شود بازدید کنندگان در قلمرو حیوانات کمتر جلب توجه کنند. ایده های دیگر مثل تیله های غول پیکر که از کابل های تنیده به هم مثل تله کابین آویزان هستند و از بالای سر خرس ها، یا در طول رودخانه و در کنار تعدادی فیل، بالا و پایین کنان حرکت می کنند. آن ها اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه را در سایت شان همراه با تصویر توضیح داده اند.

این ها همگی ایده هایی قابل تقدیر هستند و همه این را می دانیم. این را هم می دانیم تا عملی شدن این ایده های و واقعیت یافتن آن ها بسیار فاصله است. در حقیقت این طرح، قسمتی از برنامه ای است که تا سال 2019 عملی خواهد شد. آیا شما ایده های بهتری به ذهنتان می رسد؟ برای ما هم بنویسید، شاید باعث شد در کشورما هم فکری به حال باغ وحش های از رده خارج بشود.

برای دیدن تصاویر این باغ وحش زیبا و دوستدار حیوانات، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

xmqtwq0ln4jw3gi7jmg4
در قسمت اصلی این پارک کاسه سنگی عظیم و گسترده ای وجود دارد که به آن ها اجازه می دهد از لبه های کاسه بزرگ بالا رفته و کل پارک را مشاهده کنند، یا اینکه به مسیر های پیاده روی در قلمرو های باز و آزاد دسترسی داشته باشند.
yzg2hkorenl9ok61r07f
دوچرخه ها با یک آینه ی کروی بزرگ پوشیده شده اند، که باعث می شود بازدید کنندگان در قلمرو حیوانات کمتر جلب توجه کنند.
l5fi3nwjh4r1r57lpqod
تیله های غول پیکر حامل بازدید کنندگان که از کابل های تنیده به هم مثل تله کابین آویزان هستند.
53d8097ac07a80595e0001ba_big-unveils-design-for-zootopia-in-denmark_140729-zootopia-webshow-28-325_original-1000x547
تیله های حمل کننده انسان، در طول رودخانه و در کنار تعدادی فیل، بالا و پایین کنان حرکت می کنند.
53d80bdbc07a80595e0001c2_big-unveils-design-for-zootopia-in-denmark_140729-zootopia-webshow-short5_original-1000x547
طرق مختلف طبیعت گردی

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • osyan
    osyan | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    بجای اینکه حیوانات داخل قفس ها باشن،انسانهارو داخل قفس کنن بین حیوانات بگردونن

  • shalo
    shalo | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    شما ایده های بهتری به ذهنتان می رسد؟ برای ما هم بنویسید، شاید باعث شد در کشورما هم فکری به حال باغ وحش های از رده خارج بشود.
    اونا بوی بده باغ وحشارو از بین ببرند بسه.
    والا با این باغ وحشاشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی