ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از اپل نوبت مایکروسافت است تا سامسونگ را به دادگاه بکشاند

بعد از دعواهای بی شمار و جار و جنجال های حاصل از دادگاهی شدن سامسونگ توسط اپل، اینبار نوبت مایکروسافت رسیده است تا کمپانی کره ای را به دلیل عدم پایبندی به پرداخت بهای بهره ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۴

بعد از دعواهای بی شمار و جار و جنجال های حاصل از دادگاهی شدن سامسونگ توسط اپل، اینبار نوبت مایکروسافت رسیده است تا کمپانی کره ای را به دلیل عدم پایبندی به پرداخت بهای بهره گیری از حق پتنت هایی که در اختیار مایکروسافت است به دادگاه بکشاند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۱ قراردادی را با مایکروسافت به امضا رسانده که بر مبنای آن به خاطر پتنت هایی که متعلق به مایکروسافت است لازم است در ازای هر تلفن هوشمند اندرویدی که می سازد مبلغی را به این کمپانی بپردازد.

نایب رئیس مایکروسافت در همین رابطه در پستی بر روی وبلاگش توضیح می دهد: ما معمولاً به دنبال مجادله و دعاوی قانونی نیستیم، خصوصاً با شرکتی که مدت های زیادی از محصولات تولیدیش لذت برده ایم و از آنها با عنوان گام هایی رو به جلو یاد کرده ایم. ولی متاسفانه در برخی موارد شرکا نیز ممکن است دچار اختلاف نظر شوند. بعد از چندین ماه مذاکره با سامسونگ در رابطه با این اختلاف نظر کمپانی کره ای به صورت صریح به ما اعلام کرده است که در پایه های قراردادمان با یکدیگر دچار اختلاف دید جدی هستیم و آنها حاضر به پایبندی به این قرار داد نیستند.

سامسونگ ادعا می کند با خرید نوکیا توسط مایکروسافت نیازی به پرداخت حق پتنت ها به این شرکت ندارد و پایبندی به قرارداد قبلی را ضرروی نمی بیند و البته اطلاعات بیشتری راجع به رقمی که سامسونگ برای پتنت های مایکروسافتی می پرداخته است، نوع پتنت ها و روش محاسبه ی هزینه ی آنها منتشر نگردیده.

انتظار می رود در روزهای آینده پیرامون جدال این دو غول تکنولوژی در دادگاه اخبار جالب و بیشتری را بشنویم و شاید بتوانیم اطلاعات جامع تری راجع به جزئیات قرارداد میان این دو کسب کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

    واقعا پتنت ها دست و پا گیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی