ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه موتور جستجوی پیش فرض تلفن هوشمند و یا تبلت خود را عوض کنیم

در حال حاضر شرایط به گونه ای است که موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری با سیستم عامل های ابزارهای قابل حمل مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها ادغام شده اند، اما با ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۴

در حال حاضر شرایط به گونه ای است که موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری با سیستم عامل های ابزارهای قابل حمل مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها ادغام شده اند، اما با این وجود هنوز شما قادر هستید تا یک موتور جستجوی دلخواه را جایگزین موتور جستجوی پیش فرض تعریف شده در ابزار قابل حمل مورد استفاده ی خود نمایید.

البته با پیچیده تر شدن روش های ادغام موتورهای جستجوی پیش فرض با سیستم عامل های موبایل جایگزین کردن آنها با گزینه های دیگر نیز مسلماً روز به روز پیچیده تر می شود، برای مثال در حال حاضر هیچ راه حل عملی برای جایگزین کردن موتور جستجوی پیش فرض مورد استفاده توسط دستیارهای دیجیتالی نظیر کورتانا از مایکروسافت، سیری از اپل و یا Google Now وجود ندارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا با شیوه های جایگزینی موتورهای جستجوی دلخواه با موتور جستجوی پیش فرض سیستم عامل موبایل مورد استفاده ی خود آشنا شوید.

اندروید

اندروید را می توان از جهات بسیاری بازترین و آزادترین سیستم عامل موبایل دانست، بنابراین ساده ترین شیوه ی تغییر موتور جستجوی پیش فرض بر روی یک سیستم عامل متعلق است به اندروید.

به احتمال قوی شما بر روی این سیستم عامل از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، برای تغییر دادن موتور جستجوی پیش فرض مرورگر گوگل کروم در اندروید این اپلیشکیشن را اجرا کرده دکمه ی منو را لمس کنید، گزینه ی Settings را لمس کرده و در انتها گزینه ی Search engine را لمس نمایید. حالا می توانید یکی از موتورهای جستجوی دیگری که در لیست مقابل شما ظاهر شده اند را جایگزین موتور جستجوی پیش فرض این مرورگر نمایید.

در این لیست اسامی یاهو، بینگ، ask و... به چشم می خورند و هر کدام را که انتخاب کنید، جستجوی بعدی که با نوار آدرس مرورگر گوگل کروم انجام می دهید نتایجش توسط گزینه ی انتخابی شما در همین مرحله بدست آمده و به شما نمایش داده خواهد شد.

2

متاسفانه به غیر از آنچه کروم در اینجا ارائه می کند راهی برای اضافه کردن گزینه یی دیگر و دلخواه وجود ندارد. اگر قصد دارید از یک موتور جستجوی دیگر که نامش را در فهرست ارائه شده توسط کروم مشاهده نمی کنید بهره بگیرید لازم است مرورگر دیگری مانند فایرفاکس را جایگزین نمایید.

مرورگر فایرفاکس برای اندروید اضافه کردن موتور جستجو از هر وب سایتی را به سادگی امکان پذیر می کند و فقط کافیست نوار جستجو را لمس و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، بعد با انتخاب گزینه ی Add more search providers‌ می توانید موتور جستجوی دلخواه خود را به این بخش از مرورگر مذکور بیافزایید.

3

ویجت جستجوی گوگل که بر روی هوم اسکرین شما قرار دارد نیز می تواند جایگزین شود. برای مثال اپلیکیشن هر دو موتور جستجوی DuckDuckGo‌ و Bing دارای ویجت های قوی هستند که می توانند بر روی هوم اسکرین جایگزین ویجت یاد شده شوند. وقتی اپلیکیشن های اشاره شده را دانلود کردید کافیست بر روی هوم اسکرین خود کمی انگشتتان را نگه داشته و سپس ویجت مرتبط به آنها را به هوم اسکرین اضافه کنید.

با همین روش یعنی لمس ویجت گوگل و نگه داشتن دست خود بر روی آن می توانید این ویجت را حذف کنید. اگر از لانچر Google Now که امروز در دیجیاتو معرفی شد استفاده می کنید ویجت جستجوی گوگل بخشی از هوم اسکرین شما و غیر قابل حذف است مگر اینکه لانچر دیگری را جایگزین آن کنید.

4

 

iOS

نسخه ی iOS‌ مرورگر سافاری به شما امکان عوض کردن موتور جستجوی پیش فرضش را نیز می دهد. به سراغ اپلیکیشن Settings رفته، گزینه ی Safari و سپس گزینه ی Search Engine را لمس کرده و حال موتور جستجوی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

در iOS 7 شما حق انتخاب بین سه موتور جستجوی گوگل، یاهو و بینگ را دارید و جستجو هایی که در نوار آدرس مرورگر سافاری انجام می دهید بر مبنای انتخاب شما در اینجا و در یکی از سه موتور جستجوگر موجود صورت خواهد پذیرفت.

5

متاسفانه امکان اضافه کردن موتور جستجوی دیگری به این بخش توسط کاربران در نظر گرفته نشده و برای استفاده از سایر گزینه های ممکن، لازم است یک مرورگر وب دیگر را جایگزین سافاری کنید یا اپلیکیشن آن موتور جستجو را نصب کنید. برای مثال موتور جستجوی DuckDuckGo دارای اپلیکیشن مجزای iOS‌ است و می توانید با این اپلیکیشن جستجوهای خود را بر روی موتور جستجوی مذکور انجام و نتایجشان را مشاهده کنید.

 

ویندوز فون و ویندوز ۸

شما قادر هستید موتور جستجوی پیش فرض ارائه شده بر روی اولین نسخه ی اینترنت اکسپلورر توسعه یافته ی ویژه ی رابط کاربری لمسی  در ویندوز ۸ را نیز تغییر دهید، البته مایکروسافت تلاش کرده این قابلیت را تا حدی مخفی نماید. برای اینکار به محیط دسکتاپ در ویندوز ۸ رفته اینترنت اکسپلورر نسخه ی دسکتاپ را اجرا سپس بر روی آیکون تنظیمات که شبیه یک چرخ دنده است کلیک و گزینه ی Manage add-ons را انتخاب کنید.

از ستون سمت چپ پنچره ای که باز می شود گزینه ی Search Provider را انتخاب و موتور جستجوی دلخواه خود را در این بخش وارد کنید. اینترنت اکسپلورر دارای رابط کاربری لمسی از موتور جستجوی پیش فرض تعریف شده در نسخه ی دسکتاپ این مرورگر برای انجام جستجو ها استفاده می نماید.

6

در ویندوز فون برای تغییر موتور جستجوی پیش فرض اینترنت اکسپلورر را باز کرده، دکمه ی منو، سپس دکمه ی Settings‌ بعد Advanced Settings و در نهایت Default search provider را لمس کنید و بعد موتور جستجوی دلخواه خود را انتخاب نمایید. مایکروسافت اخیراً در برخی از تلفن های ویندوز فون دست به حذف این گزینه زده و کاربران را وادار می نماید تا فقط از موتور جستجوی بینگ استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • O..o
    O..o | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    من که هیچی نفهمیدم.....

  • عالم
    عالم | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    چطور مرورگر پیشفرض یا مثلا پلیر موزیک پیشفرض رو توی اندروید تغییر بدم؟

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    خيلي مفيد بود . در ضمن فك كنم حامي ال جي در واقع حامي سامي باشه .

  • younes shafiee
    younes shafiee | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    اسم حامی الجی باید بشه,(حامی منفی!)کلا کیف میکنه با منفی هاش!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی