ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشت نکته که احتمالا در مورد اندروید نمی دانید

سیستم عامل اندروید گوگل اگر در میان سه سیستم عامل اصلی تلفن های هوشمند بهترین نباشد مهمترین و محبوبترین است. اگر از کاربران اندروید باشید ممکن است نکات کوچک و بزرگ زیادی در مورد آن ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

سیستم عامل اندروید گوگل اگر در میان سه سیستم عامل اصلی تلفن های هوشمند بهترین نباشد مهمترین و محبوبترین است. اگر از کاربران اندروید باشید ممکن است نکات کوچک و بزرگ زیادی در مورد آن و خصوصا شرکت سازنده تلفن هوشمندتان بدانید. اما نکاتی هستند که احتمالا نمی دانید.

۱- اگر از گوگل پلی برای دانلود و به روز رسانی اپلیکیشن ها استفاده کنید، تقریبا به طور کامل از شر بدافزارها در امانید.
اپلیکیشن ها در تمامی موبایل ها به صورت بالقوه می توانند اطلاعات شما را بدزدند و یا اعمال خصمانه دیگر انجام دهند. با توجه به رشد بسیار سریع بازار اپلیکیشن های اندرویدی و ظهور قارچی بازارها و مارکت های اندرویدی، تعداد زیادی از اپلیکیشن های این سیستم عامل ممکن است دارای بد افزارهای خطرناک باشند. اما در تحقیقاتی که طی یک سال و نیم گذشته توسط شرکت امنیتی F-Secure انجام شده، تنها یک دهم درصد از اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی قرار گرفته اند حاوی بد افزار بوده اند. این از هر مارکت اندرویدی دیگری کمتر است. در بخشی از گزارش این تحقیق آمده: «اپلیکیشن های مشکوک به بدافزار که در گوگل پلی قرار بگیرند، در کوتاه ترین مدت در مقایسه با سایر مارکت ها از لیست خارج می شوند.»

در ادامه ۷ مورد دیگر از این نکات اشاره شده است؛ برای مطالعه آنها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۲- کروم در اندروید می تواند خود را به عنوان یک مرورگر دسکتاپ جا بزند.
در کروم بر روی کلید منو (کلیدی که گوشه سمت راست و بالای مرورگر است) تپ کنید و در منوی باز شده گزینه Request desktop site را انتخاب نمایید. در این صورت کروم نسخه دسکتاپ سایت مورد نظر را فراخوانی می کند. این روش در مواردی که سایت مورد نظر دسترسی ها را به مرورگرها و ابزارهای اندرویدی محدود کرده است، رفع مشکل می کند.

۳- جی پی اس حتی در وضعیت پرواز هم کار می کند.
بر خلاف iOS، تلفن های اندرویدی GPS را در حالت پرواز (Flight Mode یا Airplane Mode) خاموش نمی کنند. اما نکته ای که در این مساله وجود دارد این است که اگر واقعا در هواپیما باشید، می توانید با کمک اپلیکیشن هایی مانند Flyover GPS طول و عرض جغرافیایی لحظه ای و سرعت هواپیما را متوجه شوید.

10fe73ae358291a240735e76b028e5fe6369e7d4

۴- با تلفن اندرویدی تان می توانید عکس های پانورامای تمام نما بگیرید.
با کمک اپلیکیشن دوربین گوگل می توانید تصاویر پانورامای سه بعدی یا تمام نما بگیرید. عکس هایی که بیننده باید برای دیدنش تصویر را بچرخاند. برای نمونه می توانید این تصویر را که با استفاده از همین اپلیکیشن گرفته شده مشاهده کنید. و از اینجا نکات بیشتری در خصوص این عکسبرداری مطالعه کنید.

۵- شما نمی توانید اپلیکیشن های پیشفرض نصب شده را پاک کنید اما می توانید ناپدیدشان کنید.
در صورتی که بخواهید برخی اپلیکیشن های پیشفرض اندروید یا شرکت سازنده تلفن همراهتان را پاک کنید، بدون روت کردن نمی توانید این کار را انجام دهید. اما اگر به هر دلیلی نیازی به آن اپلیکیشن ها نداشته یا فضای بیشتری روی گوشی خود نیاز دارید، با مراجعه به تنظیمات اپلیکیشن ها، اپ های مورد نظر را یافته و بر روی هر یک تپ کنید. سپس بر روی Uninstall Updates تپ کرده و پس از آن Disable را انتخاب کنید. اپلیکیشن مربوطه را دیگر نخواهید دید!

۶- ان اف سی تنها برای خرید مورد استفاده ندارد؛ می توانید از آن برای کنترل گجت های خود نیز استفاده کنید.

3
NFC مخفف Near Field Communication است. تصور عام بر این است که پورت NFC -که روی بسیاری از تلفن های اندرویدی سطح متوسط و بالای بازار وجود دارد- بیشتر برای خرید یا انجام پرداخت های حضوری استفاده دارد. اما این تنها کاربری موجود در آن نیست. شما می توانید با استفاده از ارتباط بی سیم آن، برخی گجت ها را کنترل کنید. برای مثال امکان تبادل عکس با دوربین دیجیتال از جمله این کاربردهاست. در خصوص ارتباطات بی سیم آن اینجا بیشتر بخوانید.

۷- وقتی که به چیزی در محیط کاربری شک دارید، به یکی از طرفین سوایپ کنید.
در اندروید و اغلب بخش های کاربری و اپلیکیشن های آن، از اطراف صفحه جهت جای دادن برخی امکانات استفاده شده است. برای دسترسی به آنها باید صفحه را به سمتی سوایپ کنید. برای مثال با سوایپ کردن صفحه از پایین به بالا در تلفن های نکسوس، دسترسی به Google Now امکان پذیر می شود. و یا برای دسترسی به منوی پلی استور می توانید از چپ به راست سوایپ کنید تا منو ظاهر شود. همچنین برای دسترسی مستقیم به تنظیمات وای فای و بلوتوث در اکثر گوشی های اندرویدی می توانید از بالا به پایین با دو انگشت سوایپ کنید. متاسفانه در اغلب اوقات بدلیل مشکلات در تجربه کاربری، این گزینه های پنهان آشکار نیستند، اما امید می رود در طراحی جدید گوگل این امکانات در رابط کاربری آشکارتر شوند.

۸- ابزارهای اندرویدی در حال قبضه کردن وب نیستند.
طبق گزارشات Strategic Analytics، در بهار امسال حدود ۸۵ درصد بازار موبایل در اختیار ابزارهای مبتنی بر اندروید بوده است. و این عدد در سه ماهه اول و برای تبلت ها ۶۶ درصد بوده. با این حال ابزارهای اندرویدی از تمام وب استفاده نمی کنند. بر اساس گزارش NetMarketShare که در ماه ژوئن ارائه شد، کاربران آی‌اواس ۴۵٫۶۱ درصد ترافیک وب را در ابزارهای موبایلی مصرف می کنند در حالیکه سهم کاربران اندروید ۴۳٫۷۵ درصد است. یک تئوری در توضیح این مساله این است که اغلب کاربران اندروید بیشتر بر روی امکانات اولیه یک دستگاه تلفن تمرکز دارند تا امکان استفاده از اینترنت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • امین
    امین | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    مقاله ضعیفی بود،
    همین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی