ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین استفاده از محصولات اپل را در شرکت ها و سازمان های دولتی اش ممنوع کرد

دولت چین تصمیم گرفته که اپل و محصولات این شرکت را به لیست سیاهی اضافه کند که استفاده از این محصولات در شرکت ها و سازمان های دولتی را ممنوع می کند. در گزارشی که ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۸

دولت چین تصمیم گرفته که اپل و محصولات این شرکت را به لیست سیاهی اضافه کند که استفاده از این محصولات در شرکت ها و سازمان های دولتی را ممنوع می کند. در گزارشی که در همین رابطه در سایت بلومبرگ منتشر شده آمده که این تصمیم بیشتر بخاطر پیشگیری از مشکلات امنیتی گرفته شده.

به گفته افرادی که لیست های خرید جدید دولت را در چین مطالعه کرده اند، برخی محصولات اپل شامل آیپد، آیپد مینی، مک بوک ایر، مک بوک پرو و ... در زمره محصولات ممنوعه ذکر شده اند.

با توجه به اتهاماتی که دو کشور آمریکا و چین در حوزه امنیت سایبری به یکدیگر وارد می کنند، از این پس اپل نیز به عنوان یک شرکت آمریکایی در لیست تحریم های دولتی چین قرار می گیرد. پیش از این نیز با توجه به افشاگری های ادوارد اسنودن، دولت چین خرید و استفاده از برخی محصولات شرکت های مایکروسافت، آی بی ام، گوگل، کسپرسکی، سیمانتک و ... را محدود یا ممنوع کرده بود.

به گفته یک تحلیلگر هنگ کنگی، دولت چین، خرید و استفاده از برخی محصولات سایر کشورها را در سازمان های تحت فرمانش ممنوع یا محدود می کند تا بتواند تا حد ممکن مانع تاثیرگذاری و نفوذ این شرکت ها در چین شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

    در یک نظام کمونیستی کاملا طبیعی هست. انحصار برای سود مالی. بازار چین ارزش بالایی از نظر اقتصادی برای فروش محصولات آی تی داره. سیاستمردان چینی هم این درامد و به کس دیگه ای نخواهند داد.

    شرکت هایی مثل شیائومی این بازار و اشغال خواهند کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی