ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت هم مانند گوگل پلیس را در دستگیری مظنونان به کودک آزاری کمک می کند

گوگل در اسکن هوشمند محتوای ایمیل های کاربرانش برای یافتن محتوای مجرمانه تنها نیست، بلکه مایکروسافت هم همانند گوگل به پلیس برای دستگیری افراد خاطی کمک می کند. احتمالا خبری که چند روز پیش در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

گوگل در اسکن هوشمند محتوای ایمیل های کاربرانش برای یافتن محتوای مجرمانه تنها نیست، بلکه مایکروسافت هم همانند گوگل به پلیس برای دستگیری افراد خاطی کمک می کند.

احتمالا خبری که چند روز پیش در خصوص مچ گیری گوگل و دستگیری مرد متهم به کودک آزاری در آمریکا را شنیده اید. مردی که در جیمیلش تصاویری مرتبط با کودک آزاری و اشاعه محتوای ویدئویی مرتبط، توسط گوگل لو رفت و دستگیر شد.

با وجود اینکه گوگل هنوز بخاطر دخالت خودسرانه اش درگیر تبعات مثبت و منفی آن است، خبر رسیده که مایکروسافت هم مردی از ایالت پنسیلوانیا را در همین رابطه به پلیس معرفی کرده است. این مرد اقدام به دریافت و به اشتراک گذاری دو تصویر مستهجن کودکان توسط سرویس ایمیل و OneDrive مایکروسافت کرده بود.

این مرد بیست و چند ساله ۳۱ جولای دستگیر شده است و دادگاهش تا یک هفته دیگر برگزار خواهد شد.

مایکروسافت با استفاده از تکنولوژی ای تحت عنوان PhotoDNA اقدام به اسکن محتوای ایمیل ها و فایل های کاربران در OneDrive (سرویس ذخیره ابری فایل مایکروسافت) می کند. این تکنولوژی به صورت خودکار تصاویر مشکوک به محتوای کودک آزاری را شناسایی و به مدیر سیستم ابلاغ می کند.

گوگل، توئیتر و فیسبوک، همه از تکنولوژی PhotoDNA مایکروسافت در شناسایی موارد مشکوک بهره می برند.

حامیان حفظ حریم شخصی کماکان در خصوص طرز برخورد شرکت ها با محتوای خصوصی افراد بحث های فراوانی را پیش کشیده اند. بسیاری از افراد دسترسی شرکت های سرویس دهنده به اطلاعات شخصی افراد به بهانه پیشگیری از رشد مواردی مانند کودک آزاری، صحیح نمی دانند. گروهی نیز مشکلی در استفاده از اسکن خودکار و هوشمندانه نمی بینند.

به هر شکل همانقدر که دستگیری افرادی که به اشاعه کودک آزاری و سایر اعمال غیرقانونی می پردازند خوشحال کننده است، کاربران عادی شرکت های مایکروسافت، گوگل و شاید بسیاری سرویس دهنده های دیگر، کماکان با مساله نقض حریم شخصی دست به گریبانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

    آورين به مايكروسافت .

  • El_trece
    El_trece | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

    هرکاری دو وجه خوب و بد داره. نمیشه انتظار داشت که همه از اینکار راضی باشن و نمیشه انتظار داشت که همه مخالف این کار باشن.

  • Amir
    Amir | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

    حتما فیلم "هیس دخترها فریاد نمی زنند" رو بببیند در رابطه با همین موضوع هستش.

  • عامرخان
    عامرخان | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

    ...

  • AmerKhan
    AmerKhan | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

    یه بار یه داستان رو یه جا خوندم با این مضمون که یکی از افرادی که انگلیس درس میخوند بعد از یه سفر به ایران و برگشت دوباره به انگلستان یکی از دوستاشو با خودش میبره انگلیس بعد فردای اون روز میرن تو یه پارکی دوستش که خیلی با جو اونجا آشنا نبوده میبینه یه دختر 5 ساله خیلی خوشگل نشسته رو چمنا داره بازی میکنه و طرف هم بنا به حس دوستانش میره و سر بچه رو ناز میکنه و یه شکلاتم بهش میده اما بچه سریع عصبانی میشه و طرف رو محکوم به علاقه به ازار جنسی کودکان میکنه و سریع به مامانش خبر میده دیگه با وساطته دوست طرف مشکل حل میشه که طرف با جو اینجا آشنا نیست
    چه خوب میشد حداقل آموزش های مهارت زندگی از کودکی به کودکان یاد داده بشه تا درگیر این مسائل نشن

    • مارپیچ
      مارپیچ | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

      کلا آموزشهای مهارت زندگی نه تنها به بچه ها بلکه به هیچکس در کشور ما داده نمیشه. بسیاری از مشکلات جامعه ما هم به نظر من ناشی از همین مساله هستش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی