ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیت توسعه Google Fit ارائه شد؛ منتظر اپلیکیشن های بهتری در حوزه سلامت در ابزارهای اندرویدی باشید

پیش از کنفرانس Google I/O شایعاتی مبنی بر عرضه یک رقیب برای Healthkit اپل توسط گوگل به گوش می رسید، اما به صورت مشخص معلوم نبود گوگل قصد عرضه چه چیزی را برای رقابت در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

پیش از کنفرانس Google I/O شایعاتی مبنی بر عرضه یک رقیب برای Healthkit اپل توسط گوگل به گوش می رسید، اما به صورت مشخص معلوم نبود گوگل قصد عرضه چه چیزی را برای رقابت در این حوزه دارد. Healthkit اپل به ابزارها و اپلیکیشن ها اجازه ثبت و ذخیره اطلاعات را می دهد و در صورتی که مشکلی در سلامت شما مشاهده شود آن را به پزشک تان اطلاع می دهد. در مقابل گوگل تنها برخی APIها را برای توسعه اپلیکیشن های این حوزه عرضه کرده بود.

با وجود اینکه یک اپلیکیشن رسمی از سوی گوگل برای رقابت با نمونه iOS آن عرضه نشده اما امروز گوگل با ارائه کیت توسعه Google Fit به هر کسی اجازه می دهد اپلکیشن هایی که در این حوزه قرار بگیرد را تولید کند.

بر خلاف Healthkit، گوگل فیت تنها بر روی ذخیره سازی اطلاعات از گجت های پوشیدنی کار نکرده است. در کیت توسعه گوگل ابزارهای جانبی مانند ترازوها هم در نظر گرفته شده اند. ضمنا توسعه دهنده ها می توانند اطلاعات مربوط به تاریخچه سلامت شما را برای دسترسی به قابلیت های بیشتر در اپلیکیشن های خود استفاده و ذخیره کنند. این امکان ایجاد اپلیکیشن های بسیار متنوعی در این حوزه خواهد شد. اپلیکیشن هایی بهتر برای ورزش کردن، بررسی بهتر الگوهای خواب، تشخیص موثرتر دلایل تغییر وزن و غیره.

کیت توسعه Google Fit از امروز و فعلا به سه API عرضه شده است. API سنسورها که اطلاعات را از ابزارهای جانبی دریافت می کنند، API ذخیره که اطلاعات را در سرورهای ابری ذخیره می کنند و API تاریخچه اطلاعات که دسترسی به اطلاعات مربوطه را در اپلیکیشن های تولیدی توسعه دهندگان ممکن می کند.

اگر شما هم از برنامه نویسان اندروید هستید و ایده ای برای استفاده از Google Fit SDK دارید برای کسب اطلاعات بیشتر به این پست رسمی از سوی گوگل مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

    دقت كردين خيلي كمپاني ها دارن روي سلامتي افراد كار ميكنن :
    lg health / samsung health / healthkit و ...

  • یه بنده خدا
    یه بنده خدا | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    به نظر من تو این زمینه گوگل هم از یه نظر جای موفقیت در برابر ای او اس رو داره هم جای شکست اما توضیحاتش
    امکان موفقیت و شکست هر دو یکیین اونم اینه که ایفونا ایفونن و ای او اسم ای او اسه وتکلیف برنامه نویسا مشخصه که دارن برای چه چیزی برنامه مینیویسن اما اوج کاری که میتونن بکنن درحدیه که اکوسیستم و سنسورا اجازه میده اما تو اندروید کمپانی ها به دلخواه خودشون سنسور ها رو اضافه میکنن و این این قابلیتو میده که خود کمپانی برنامه مخصوص خودشو با امکانات خیلی بیشتر اراعه بده
    اما ضعف اندروید تو این ضمینه اینه که برنامه نویس بدبخت هم برای گلکسی یانگه من برنامه مینویسه هم برای گوشیای پرچمدار یعنی عملا مچ کردن همه گوشیای بازار با هم از نظر سنسورای بکار رفته خیلی سخت تره و برنامه نویس ترجیح میده روی ای او اس وقت بذاره ضمن اینکه ای او اس از نظر اپلیکیشن سود بیشتری میده
    ببخشید اگه طولانی شد و یا نتونستم منظورمو برسونم

  • یه بنده خدا
    یه بنده خدا | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    اقا اون پست رسمی که میگید فیلتره

  • mehrdad modiri
    mehrdad modiri | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    مخ آدم هنگ ميكنه اين قدر ميگيد اندرويد

مطالب پیشنهادی