ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه ی آنچه که می توان از آیفون ۶ انتظار داشت – قسمت دوم

در قسمت گذشته (قسمت اول) از مجموعه پست های همه ی آنچه که می توان از آیفون ۶ انتظار داشت، به بررسی شایعات پیرامون صفحه نمایش این تلفن هوشمند و تغییر ابعاد آن به دو سایز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

در قسمت گذشته (قسمت اول) از مجموعه پست های همه ی آنچه که می توان از آیفون ۶ انتظار داشت، به بررسی شایعات پیرامون صفحه نمایش این تلفن هوشمند و تغییر ابعاد آن به دو سایز ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی پرداختیم. همچنین آنچه که در مورد جنس این صفحه نمایش جدید گفته می شد را بررسی و مرور نمودیم.

راجع به تصاویر منتشر شده از قاب آیفون ۶ و بهینه سازی هایی که در مورد طارحی آن صورت پذیرفته است نیز صحبت به میان آمد، و اشاره کردیم تغییر اندازه ی آیفون و بزرگتر شدن ابعادش جا را برای برخی از تغییرات اساسی مانند افزایش ظرفیت باتری این تلفن هوشمند باز نموده اند.

در ادامه قصد داریم به بررسی شایعات پیرامون مشخصات سخت افزاری آیفون ۶ و بهبود برخی از تکنولوژی های بکار رفته در آن بپردازیم، پس با ما همراه شوید.

اجزای داخلی جدید

11

برخی مواقع اینطور به نظر می رسد که مشخصات فنی آیفون تنها موردی است که اپل هنوز قبل از معرفی این تلفن هوشمند می تواند آن را مخفی نگاه دارد. در گذشته اپل موفق شده بود تا روزهای آخر خبر طراحی و تولید پردازنده های ۶۴ بیتیش را مخفی کند، و زمانی که آنها را معرفی نمود تقریباً همه ی رقبا متوجه شدند که یکسال از این کمپانی عقب تر هستند. اپل دقیقاً ۱۱ ماه قبل از اینکه AMD و کوآلکام بتوانند چیپ های ۶۴ بیتی خود را معرفی و عرضه کنند، پردازنده ی ۶۴ بیتیش را در قالب یک محصول ارزشمند به عموم عرضه کرد تا یکبار دیگر پیشتازی برندش را ثابت نماید.

جزئیات پردازنده ی آیفون بعدی نیز کماکان در ابهام به سر می برد، اما می توان حدس های منطقی از آنچه در پیش رو خواهد بود زد. آنچه که بیش از همه ی موارد محتمل است معرفی چیپ جدیدی با کارایی پردازشی و گرافیکی بیشتر تحت عنوان A8‌ است. اپل همیشه با معرفی یک چیپ جدید تمایل دارد تاکید کند توان پردازشی و گرافیکی این دستاورد سخت افزاری جدید نسبت به نسخه ی قبلی دو برابر شده است.

a8

ولی به نظر می آید هر چقدر در زمان جلوتر می رویم انجام چنین کاری و تولید چنین پردازنده یی برای این کمپانی دشوارتر می شود، پردازنده ی A7 بر مبنای بنچ مارک های دقیقی که ارائه گردید فقط توان گرافیکیش نسبت به A6 دو برابر شده بود و میزان افزایش توان پردازشی آن کمتر بود.

امسال انتظار می رود افزایش پرفرمنس در حدی متوسط نسبت به گدشته باشد، ولی این امر مانع عقب نشینی اپل در تبلیغات معمولش نخواهد شد، زیر این کمپانی از قبل اهرمهای بیشتری را برای افزایش فشار تبلیغات فراهم آورده. API جدید ارائه شده در iOS8 موسوم به Metal API با فراهم آوردن امکان تعامل مستقیم تر کدهای اپلیکیشن ها با پردازنده ی گرافیکی، به شکل جالبی سبب افزایش کارایی در این زمینه یعنی پردازش های گرافیکی می گردد.

شایعاتی نیز وجود دارند که اپل معماری ۲۸ نانومتری تولید پردازنده هایش توسط سامسونگ را با معماری ۲۰ نانومتری کمپانی TSMC جایگزین نموده است، که این شایعه در صورت صحت داشتن به معنی کاهش انرژی مصرفی پردازنده ی آتی تلفن هوشمند آیفون خواهد بود. چنین نوآوری هایی مواردی هستند که اپل سعی می کند تا دقیقه ی ۹۰ از درزشان به بیرون جلوگیری کرده و در زمان معرفی محصول جدید بیشترین مانور را بر روی آنها انجام دهد.

3

همانطور که گفتیم به واقع در مورد مشخصات فنی آیفون ۶ اطلاعات ما بسیار کم است، اما می توان در این زمینه نیز حدس های دیگری نیز زد. مثلاً بعد از استفاده از یک گیگابایت حافظه ی رم در آیفون ۵ و 5S و همینطور آیپدهای اخیر، اصلاً دور انتظار نیست که آیفون بعدی حداقل دو گیگابایت حافظه ی رم داشته باشد. با افزایش میزان حافظه ی مورد نیاز اپلیکیشن های ۶۴ بیتی، افزایش حافظه ی رم آیفون ۶ قطعی به نظر می رسد.

همچنین انتظار می رود اپل پشتیبانی از نسل بعدی ارتباط وایرلس یعنی  802.11ac Wi-Fi را نیز به آیفون ۶ افزوده باشد، اکثر محصولات خط تولید مکینتاش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ پشتیبانی از ارتباط وایرلس یاد شده را آغاز نمودند، و تلفن های هوشمند پرچمدار اندرویدی نیز یکسالی هست که ارتباط وایرلس نسل آتی را به کاربران عرضه می نمایند.

در آخر ۴ سال است که هر بار شایعه ی آمدن NFC به آیفون را می شنویم و هر بار نا امید می گردیم. ولی حالا این شایعه در مورد آیفون ۶ از همیشه جدی تر است، و با توجه به تصاویری که از لاجیک برد این تلفن هوشمند به بیرون درز پیدا کرده می توان انتظار داشت که بالاخره مشتاقان آیفون یک تکنولوژی جا مانده از قطار این تلفن را به زودی تجربه نمایند.

 

تاچ آی دی بهبود یافته و مواردی دیگر

3

تا کنون هر آیفون جدیدی که منتشر شده است قابلیت های کلیدی در نسل قبلی از این تلفن هوشمند را به شکل بهبود یافته یی در خود به همراه داشته است، و نسل بعدی آیفون نیز به یقین این قانون حلقه ی تکامل را زیر پا نخواهد گذاشت.

از آنچه گفته شد انتظار می رود اپل تاچ آی دی را با ظاهر فعلیش در جایگاه خودش یعنی دکمه ی هوم حفظ کرده باشد، ولی تکنولوژی و سخت افزار مرتبط به آن دچار تحول شده باشند. این ارتقا البته ممکن است فقط محدود به آیفون ۶ نباشد و تاچ آی دی تکامل یافته را در نسل بعدی آیپدها نیز مشاهده نماییم.

اپل با به روز رسانی های پی در پی در iOS 7 تلاش نمود تا همواره دقت و کارایی این سنسور نوپا را افزایش دهد و دور از انتظار نیست بهینه سازی های نرم‌افزاری در iOS 8 سبب شده باشند با سنسوری سر سخت تر طرف باشیم که فریب دادن آن دشوار تر شده باشد.

5

قبلاً شایعاتی وجود داشتند که اپل قصد دارد در نسل بعدی ابزارهای تحت سیستم عامل iOS، جک یا ورودی هدفون را حذف نماید. ولی فعلاً واقعی شدن این شایعات مقدار زیادی غیر محتمل به نظر می رسند. ممکن است با توجه به قابلیت های درگاه Lightning در آینده هدفون ها بتوانند به این درگاه متصل شوند ولی در واقعیت چنین حرکتی از جانب اپل غیر معقول به نظر می رسد، زیرا حذف یکی از پورت های استاندارد و وادار کردن کمپانی های تولید کننده ی هدفون به تولید محصولاتی خاص و سازگار با خروجی اپل ابداً تصمیمی هوشمندانه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Ameer
    Ameer | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    امیدوارم کابل lightning از USB 2 به USB 3 ارتقا پیدا کنه چون واقعا کنده.

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    هر روز حداقل يه سايت در مورد آيفون 6 پست ميزاره .

  • reza
    reza | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    با معرفی آیفون 6 بیشتر میفهمیم که نوآوری و خلاقیت در اپل مرده.آیفون 6 تنها سورپرایزش بزرگ شدن صفحه نمایشش هست.برنامه های سلامتی هم که سامسونگ با خلاقیتش آورد الان تازه اپل میخواد استفاده کنه هرچند اون موقع همه میگفتن قدم شمار اصلا استفاده نداره و بیخوده ولی اپل بیاره تو ios میشه انقلاب در دنیای تکنولوژی.اپل در حال حاضر دنباله رو اندروید و سامسونگه

  • Thinkdifferent
    Thinkdifferent | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    اپل هر چی انعطاف پذیر تر بشه بیشتر میتونه به خودش مشتری جذب کنه.باید ذوی یه سری از قوانین که از قدیم واسه خودش درست کرده پا بزاره تا موفق بشه.هرچند از گوشی صفحه بزرگ حالم به هم میخوره ولی اپل باید یه گوشی صفحه بزرگ تولید کنه چون نیاز بازاره!!! البته با قابلیت های کاربردی مثل Galaxy Note، نه اینکه فقط یه دمپایی بزرگ تولید کنه.در ضمن اینکه میگم زیاد به خود آیفون مربوط نیست ولی باید کیفیت کابل های lighting رو بالا ببره چون مثل بچه دو روزه هم باهاشون رفتار کنی بازم آسیب میبینن.

  • ببین چه بلند است نعره های سکوت !
    ببین چه بلند است نعره های سکوت ! | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    وابستگی محصولات اپل به ایتونز واقعا ناامید کنندس. کاش دست از این انحصارطلبی و حماقت برداره.

    • نیما
      نیما | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

      داداش چه وابستگی ای ؟؟
      خب وقتی بلوتوث نداره ، خب مسلما باید به کامپیوتر وصلش کنی
      اون هم هزار تا برنامه غیر از اون براش هست ، مث moborobo و ...
      اونیک ه ششما منظورته نداشتن بلوتوث و در نتیجه فایل اکسپلورر هست

      • sense
        sense | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

        من در این یک مورد تا حدودی با حامی اندروید عزیز(نام جدیدشون رو تبریک میگم!)موافقم.البته نه تا این حد.به هر حال نبود فایل اکسپلورر میتونه تا حدی در ابتدا اذیت کننده باشه(البته من تجربه کار با ios ندارم)یه نکته ای که هست اینه که (من این رو شنیدم) وقتی با یه اپل ایدی یه اپ رو بگیری برای اپدیت باید دوباره با اون ایدی وارد شی یعنی اگه بدی بیرون برات اپ بزنن واسه اپدیت باید با همون ایدی که طرف اپ رو گرفته بری که خوب به نظر جالب نیس.

        • Slim Shady
          Slim Shady | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

          اگه اینجوری نبود که اصلا خرید اپ تو اپ استور اصلا معنی نداشت
          دلیلش همونه که هرکس اپی رو میخره به طور کامل مال خودش میشه و اتفاقا اینکار خیلی منطقی و عقلانی هستش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی