ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Classroom: ابزار کمک آموزشی گوگل برای معلمان

گوگل از ابتدای تولید لپ تاپ های کروم بوک، قصد تسهیل روال آموزشی را داشت و هنوز هم این هدف را دنبال می کند. اما این غول جستجوگر یک محصول دیگر برای ارتقای حوزه آموزشی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

گوگل از ابتدای تولید لپ تاپ های کروم بوک، قصد تسهیل روال آموزشی را داشت و هنوز هم این هدف را دنبال می کند. اما این غول جستجوگر یک محصول دیگر برای ارتقای حوزه آموزشی آماده کرده و نام آن را Classroom یا کلاس درس گذاشته. سرویس کمک آموزشی که مختص معلمان است و چندی قبل، نسخه آزمایشی آن را معرفی کرده بود و حالا، به طور کامل آماده بهره برداری شده.

این سرویس کاملا رایگان بوده و به معلمان این امکان را می دهد که محتوای آموزشی خود را پیش از شروع کلاس آماده کنند و بدون نیاز به هرگونه کاغذی آنها را از طریق اینترنت در اختیار دانش آموزان خود قرار دهند. همچنین امکان نظارت مستقیم و زنده بر دانش آموزان حین انجام تکالیف در "کلاس درس گوگل" برای معلمان وجود دارد.

assignment creation narrow

معلمان می توانند مباحث آموزشی خود را در صفحه مربوط به خود قرار دهند و پس از آن دانش آموزان آن کلاس را اضافه کنند. پس از اتمام تدریس هم تکالیف یا امتحانات از پیش آماده شده را در همانجا می توانند برای دانش آموزان بفرستند. بدین طریق نظارت مستقیمی به شاگردان خود خواهند داشت.

Grading page narrow

کلاس درس گوگل به خوبی با سرویس پردازش ابری این شرکت، گوگل درایو هماهنگ است. زمانی که معلمان اقدام به ساخت محتوای آموزشی می کنند، امکان الصاق فایل های نوشتاری (Doc, Excel یا Powerpoint) موجود در گوگل درایو را هم خواهند داشت و سپس آن فایل به صورت خودکار برای تمام دانش آموزان کپی خواهد شد.

اما نکته خوشحال کننده کلاس درس گوگل در پشتیبانی کامل این سرویس از زبان فارسی است. طبق گفته گوگل در وبلاگ خود، این سرویس برای ۴۲ زبان آماده شده و به طور کامل با تمام دستگاه ها سازگاری کامل دارد.

برای استفاده از کلاس درس گوگل اقدامات خاصی لازم نیست فقط به آدرس اینترنتی Google Classroom مراجعه کنید و کلاس درسی و محتوای آموزشی خود را بسازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • عبداله پاک نژاد
    عبداله پاک نژاد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا جای تقدیر و ستایش داره من هم با یکی از این موسسات آشنا شدم که در واقع پایه گذار این نوع اموزش ها توی ایرانه و از قدیمیترینشون هم هستش واقعا خدمات جالبی توی آموش آنلاین ارائه میدن http://elearnpars.org

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی