ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش گوگل برای محافظت از کابل های فیبر نوری در مقابل کوسه ها

ارباب صنعت جستجوی اینترنتی یعنی گوگل تصمیم گرفته است، کابل های فیبر نوری خود را که از زیر اقیانوس گذر کرده اند و وظیفه ی جا به جایی حجم عظیمی از دیتا را بر عهده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

ارباب صنعت جستجوی اینترنتی یعنی گوگل تصمیم گرفته است، کابل های فیبر نوری خود را که از زیر اقیانوس گذر کرده اند و وظیفه ی جا به جایی حجم عظیمی از دیتا را بر عهده دارند، توسط ماده یی کولار مانند بپوشاند.

ماده ی مذکور در اصل ترکیبی مصنوعی است که قبلاً از آن در تولید جلیقه های ضد گلوله استفاده گردیده. ظاهراً گوگل نیز با یک مشکل قدیمی که برای کاربران ایرانی اینترنت چندان نا آشنا نیست مواجه گشته، و کوسه ها به گاز گرفتن کابل های فیبر نوری این کمپانی که از زیر اقیانوس گذر کرده اند علاقه ی خاصی نشان می دهند.

گوگل هفته ی پیش در خبری اعلام داشت به همراهی ۴ کمپانی دیگر و صرف هزینه یی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار، قصد دارد با عبور دادن کابل های فیبر نوری از زیر اقیانوس و اتصال کرانه ی ساحل غربی ایالات متحده به کرانه ی ساحلی ژاپن در سرعت جا به جایی دیتای مرتبط به سرویس کلاود خود تحول بزرگی پدید بیاورد. در این پروژه ی عظیم چندین کمپانی چینی نیز حضور محسوسی خواهند داشت.

Urs Hölzle مدیر ارشد گوگل در زمینه ی زیر ساخت های فناوری نیز، در پستی بر روی اشتراک گوگل پلاس خود آورده است:

ما همواره در گوگل می خواهیم که محصولاتی سریع و قابل اعتماد داشته باشیم. تفاوتی ندارد صحبت از میلیون ها کاربر اندروید باشد یا توسعه دهندگان این پلتفرم که قصد ذخیره سازی محصولاتشان بر روی سرویس کلاود گوگل را دارند، به هر صورت نیاز به یک شبکه با زیرساخت های مستحکم همواره وجود خواهد داشت.

برخی مواقع برای دسترسی به سریع ترین سرعت ممکن لازم است مسیر عبور شبکه را از طریق اقیانوس انتخاب نماییم، و به همین علت پروژه ی کنونی با عنوان FASTER یا سریعتر را پیاده سازی نموده ایم، که عمده ی شهر های کرانه ی ساحل غربی ایالات متحده را به دو منطقه ی ساحلی در ژاپن با ظرفیت جا به جایی ۶۰ ترابیت بر ثانیه متصل می سازد.

کابل های انتقال داده ی مورد بحث این کمپانی، در حال حاضر در عمق اقیانوس های اطلس و آرام گسترده شده اند و جنس فعلی آنها از ماده یی شیشه مانند است و قرار گشته در آینده یی نزدیک توسط ماده یی کولار مانند پوشانده شوند تا از حمله ی کوسه ها در امان بمانند.

هنوز دلیل اصلی تمایل کوسه ها به کابل های فیبر نوری مشخص نشده است ولی دانشمندان حدس می زنند جریان الکترو مغناطیسی موجود در این کابل ها یکی از دلایل عمده ی حمله ی این جانوران دریای به آنها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • روباه آبی
    روباه آبی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

    خلیج فارس یه سری کوسه فول اپشن داره که رو دندوناشون لایه الماس هست تازه بیسیمم دارن، اینا میگیرن کابل فولادیو تیکه پاره میکنن تازه مورد داشتیم کوسه به نفت رسیده!!!

  • ali
    ali | ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

    رشته دانشگاهی من مهندسی جوشکاری هستش.یکی از روش های جوشکاری>جوشکاری زیر آب هست.بعضی مواقع فضای محل مورد نظر اینقدری نیست که بشه از اتاقک محافظ استفاده کرد.واسه همین یه نوع ساعت هست که شخص جوشکار دستش میکنه و اون با فرستادن امواج قوی باعث میشه کوسه و سایر آبزیان خطرناک تا فاصله زیادی که خطر تهدیدش نکنه ازش دور بشه.
    حالا نمیدونم شرکت عظیمی مثل گوگل چرا از این امواج استفاده نمیکنه...حالا نه به شکل ساعت ولی ماهیت کار که مشخصه!

    • Abolfazl
      Abolfazl | ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

      این همه کیلومتر زیر آب؟
      به نظرت به صرفس؟

  • Mahbod
    Mahbod | ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

    البته نور رفتار دوگانه اي داره، رفتار موجي (الكترومغناطيسي) و رفتار ذره اي

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی