ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۸ قابلیتی که آیفون هنوز آنها را ندارد

در زمینه ی مشخصات سخت افزاری و قابلیت هایی که توسط یک تلفن هوشمند به کاربران عرضه می شود بی شک آخرین نسل محصول اپل یعنی آیفون 5S یکی از بهترین ها محسوب می گردد. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

در زمینه ی مشخصات سخت افزاری و قابلیت هایی که توسط یک تلفن هوشمند به کاربران عرضه می شود بی شک آخرین نسل محصول اپل یعنی آیفون 5S یکی از بهترین ها محسوب می گردد.

تا به حال شاهد نسل های مختلفی از این تلفن هوشمند بوده ایم و هر نسل نسبت به محصولات پیشین تکامل بیشتری پیدا کرده است، ولی مسئله اینجاست با وجود همه ی پیشرفت ها، آیفون هنوز نیز دارای نقایص بسیاری است و فقدان برخی از قابلیت ها به جد در آن احساس می شود.

قصد داریم در ادامه نگاهی داشته باشیم به این موارد پس با ما همراه شوید.

۱- عدم پشتیبانی از کارت های حافظه ی جانبی

2

یکی از خواسته های اصلی کاربران آیفون امکان افزایش حافظه ی این تلفن هوشمند با کمک گیری از حافظه های جانبی مانند کارت های SD‌ است. بر مبنای روایت تاریخچه ی این تلفن، بعید است اپل در نسل های بعدی نیز قابلیت مذکور را به آن بیافزاید.

۲- عدم قابلیت پرداخت وجه از طریق NFC

3

اپل سیستم Passbook را که به کاربران امکان ذخیره سازی بیلط ها، کارت های هدیه و... را می دهد بر NFC ترجیح داده، این سیستم ممکن است قابلیت انجام برخی از اموری که نیازمند NFC هستند را دارا باشد ولی هرگز توانایی جایگزینی کامل تکنولوژی مورد بحث را ندارد. و نباید فراموش کرد NFC امکان جا به جایی محتوا بین ابزارهای گوناگون را نیز فراهم می آورد.

۳- جای یک شیوه ی بهتر تایپ متن در آیفون خالیست

4

کیبرد سوایپ یکی از برتری های اندروید در حین وارد کردن متن بر روی تلفن های هوشمند تحت این سیستم عامل محسوب می شود، و در قیاس با تایپ سنتی که با لمس یک به یک کلید های کیبرد های ارائه شده بر روی صفحه نمایش صورت می پذیرفت بسیار سریعتر است.

تا کنون آیفون از همین روش سنتی برای تایپ متن بهره برده، ولی گفته شده است کاربران در iOS 8 می توانند کیبردهای جانبی ارائه شده توسط توسعه دهندگان را بر روی تلفن هومشند خود نصب نمایند، که این یعنی به زودی شاهد راه حل های متفاوت و بهینه ای برای تایپ با آیفون خواهیم بود.

۴- جای خالی محصولی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی

5

آیپاد کلاسیک به کاربران امکان ذخیره سازی بیش از ۱۶۰ گیگابایت فایل موسیقی را می داد و جالب تر وقتی بود که بسیاری از مردم چنین حافظه ی حجیمی را در زمان بسیار کوتاهی پر می نمودند.

حالا آیفون یک جایگزین محبوب برای آیپاد های قدیمی شده است و از آنجایی که فاقد قابلیت به کار گیری حافظه های جانبی است، خیل عظیمی از کاربران آن ترجیح می دهند در حین خرید گزینه ای با حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی را در اختیار داشته باشند، اتفاقی که تا به امروز برای آیفون رخ نداده است.

۵- اجبار به استفاده از پورت انحصاری اپل

6

برای بسیاری از کاربران هنوز این سئوال مطرح است که چرا اپل بر روی آیفون از پورت USB رایج در کلیه ی ابزارهای مشابه استفاده نمی کند، و اصرار به استفاده از پورت و کابل های لایتنینگ از کجا پدید آمده است؟

این اجبار سبب شده دست کاربران در به کارگیری لوازم جانبی گوناگون برای تلفن هوشمندشان تا حدی بسته باشد و قدری با محدودیت مواجه شوند.

۶- خلا پورت micro-HDMI

7

یک محدویت دیگر برای آیفون در این است که برای مشاهده ویدئوهای ذخیره شده بر روی گوشی نیاز به آداپتورهای جانبی ویژه ی این محصول دارید (مگر اینکه پیش از این یک اپل تی وی با قیمت ۹۹ دلار خریده باشید). بسیاری از تلفن های اندرویدی موجود در بازار این مشکل را با ارائه ی یک پورت میکرو HDMI برطرف نموده اند.

۷- محدودیت در تعویض باتری

8

عمر باتری ارائه شده بر روی تلفن هوشمند آیفون ایده آل نیست ولی نیاز عموم را برطرف می کند، اما در این میان کاربرانی که در طول روز مدت زمان زیادی را با تلفن هوشمند خود می گذرانند قطعاً گلایه ی بیشتری از عدم امکان تعویض باتری تلفن مذکور دارند.

افراد بسیاری این نیاز را احساس نموده اند و ترجیح می دهند با خالی شدن شارژ آیفون باتری آن را خارج نموده و یک باتری جدید پر از شاٰرژ را جایگزین نمایند.

۸- عمر بهتر باتری

9

آخرین نسخه ی آیفون یعنی 5S نسبت به آیفون های پیشین باتری بزرگتری دارد، اما به علت کوچک تر بودن ابعاد فیزیکی این تلفن هوشمند نسبت به سایر رقبا هنوز هم امکان به کار گیری باتری های بزرگتر و قوی تر رایج فعلی در آن وجود ندارد.

البته اگر شایعات در مورد آیفون بعدی صحت داشته باشند مسلماً سایز باتری و توان آن نیز تغییر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • Tritiniom
    Tritiniom | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

    اکثر نظرات دوستانرو خوندم ولی به عنوان کسی که محصولات اپل وبسته به کارایی وکیفیت دنبال کردم تابحال متوجه این موضوع شدم که فلسفه این شرکت برپایه تبلیغات فناوریهای جدیده اینکه پورت لایتینگ یک مزیت یا یک نقص باشه حوابش تواینده نه چندان دور نهفته است که قطعا باید جایگزینی برای پو اس پی ودیگر ورودی وخروجیها وجود داشته باشه با یه نگاه عمیق متوجه میشید که اپل با جایگزین کردن این فناوریها به فکر ارایه مدل جدید ونو وکاربردیه خواهید دید دراینده فناوری تریدی تاچ ودیگر فناوریها جایگزین مناسبی خوشنامی برای استفاده در انواع گجتها خواهند بود وهمچنین مدیران ارشد این شرکت به فکر عملی کردن شعارهای خودشونن که طبق انتظار جمله ای در هر دیوایس نشان دهنده یک قدم به سوی اینفورمیشن یا فناوری واطلاعاته که قطعا تو این راه کمیا وکاستیهایی هم وجود داره

  • Microland
    Microland | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    عدم امکان کپی کردن فایل های غیر از فرمت اپل بر روی دستگاه نیز یکی از مشکلات اپل می باشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی