ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از اولین دوره «کنفرانس شکست» در تهران

پنجشنبه هفته گذشته اولین دوره از «کنفرانس شکست» در تهران برگزار شد. طی این مراسم ۷ ساعته، مدیران و مسئولین مختلفی به سخنرانی پرداختند و تلاش نمودند تا ابعاد مختلف شکست را مورد بررسی قرار ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

پنجشنبه هفته گذشته اولین دوره از «کنفرانس شکست» در تهران برگزار شد. طی این مراسم ۷ ساعته، مدیران و مسئولین مختلفی به سخنرانی پرداختند و تلاش نمودند تا ابعاد مختلف شکست را مورد بررسی قرار دهند.

کنفراست شکست یا FailCon تا کنون در کشور های بسیاری برگزار گشته و موفق شده تا طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید. در این کنفرانس غالبا افراد موفق از شکست هایشان می گویند و این موضوع را گوش زد می کنند که چگونه توانسته اند از تلخی های مسیر خود، پلی را برای رسیدن به موفقیت احداث نمایند.

FailCon با وجود اینکه اولین دوره خود را در ایران پشت سر می گذاشت، اما در همین ابتدا توانست رویکرد متفاوت خود را به خوبی نشان دهد. در این مراسم مدیران موفق از تجربه های خود سخن گفتند و راهکارهای رد از شکست را با مخاطبینشان مرور نمودند.

اگر فرصت حضور در این مراسم را نیافتید، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با هم مروری داشته باشیم بر روی سخنرانی های به عمل آمده در این همایش.

کاس فیلیپس

1-w600

در ابتدای کنفرانس کاس فیلیپس که بیش از هفت سال است برگزار کننده رویدادهای مرتبط با استارتاپ به شمار می رود و خالق FailCon محسوب می شود، در مورد فلسفه Failcon به توضیح پرداخت و عنوان کرد که چنین همایش هایی چگونه می توانند شکست را در یک جامعه قابل پذیرش نمایند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/a73964c87cb4ddd9955c86c192d90ef71481678.mp4"]

 

کاظم آیت اللهی

کاظم آیت اللهی

بعد از صحبت‌های فیلیپس که از طریق اسکایپ انجام شد کاظم آیت اللهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ضمن شرح چگونگی فعالیت تجاری خود، صحبت درباره شکست در ایران را نامانوس دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری کنفرانس‌ها و استارت آپ‌هایی این تابو برطرف شده و بتوانیم راحت‌تر درباره شکست صحبت نماییم. آیت اللهی تبادل نظر و در میان گذاشتن عدم توفیق‌ها با یکدیگر را از عوامل رسیدن به موفقیت دانست.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

عطا خلیقی سیگارودی

عطا خلیقی

در ادامه کنفرانس، عطا خلیقی سیگارودی از موسسین پرشین بلاگ و ارانیکو، از تجارب خود گفت و اظهار داشت که پروژه‌های ماموریت گرا در بخش خصوصی بدون توجه به طرح کسب و کار موفق نخواهند شد و موسسان برای جذب سرمایه و مدیریت روابط بین سهام داران باید از قوانین و حقوق تجارت آگاهی کافی داشته باشند. سیگارودی از عوامل مهم موفقیت سرویس‌هایی با هدف عمومی را سهولت استفاده و درک نیاز مشتری دانست.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

امیر وهوشی

امیر وهوشی شرکت بیپ رهنما

مدیر موفق بعدی که به شرح شکست های خود پرداخت و در رابطه با چگونگی کسب موفقیت صحبت کرد، امیر وهوشی، مدیرعامل شرکت رهنما (بییپ) بود.

وهوشی اظهار داشت که جذب نیروی انسانی پاکباخته و افرادی که تنها به دلیل کسب درآمد کار نکنند و دلسوز منافع شرکت باشند، از جمله لزومات رسیدن به موفقیت است. وی اضافه کرد که یک مدیر باید انگیزه شخصی افراد شرکت را با انگیزه سازمان یکی نماید.

در نهایت مدیر عامل شرکت رهنما با تاکید بر اینکه باید در زندگی نگاهی قمارگونه به موفقیت داشته باشیم و با هر شکست، تلاشی دوباره را از سر گیریم، به سخنان خود پایان داد.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

شاهین طبری

شاهین طبری شرکت چارگون

شاهین طبری، مؤسس جوان شرکت موفق چارگون (در این مطلب بیشتر می توانید با فعالیت های این شرکت آشنا شوید)، سخنرانی خود را به دو بخش تقسیم کرد.

آقای طبری در بخش اول، ماجرا ها و مشکلاتی که در راه تأسیس چارگون با آن ها مواجه شدند را نقل کردند و تاکید نمودند که یک تیم با انگیزه چگونه می تواند یک مجموعه را به موفقیت رساند.

بخش دوم ارائه رئیس هیئت مدیره چارگون اما به زندگی شخصی ایشان اختصاص داشت. شاهین طبری به صورت حرفه ای PaintBall بازی می کند و جزو اولین اعضای تیم ملی ایران نیز به شمار می رود. شاهین در سخنرانی خود ماجرای اعزامش به یکی از مسابقات بین المللی را تعریف کرد و داستانی زیبا را از چگونگی موفقیت تیمشان به حاضرین ارائه داد.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

مانی قاسمی

مانی قاسمی سایت دیجیاتو

مانی قاسمی در ارائه خود تلاش کرد تا به موضوع شکست از ابعادی دیگر نگاه کند. در حالی که سخنرانان دیگر همگی در حرف های خود تلاش داشتند تا از تلخی شکست بکاهند و آن را پلی برای پیروزی جلوه دهند، مانی تمرکز خود را بر روی عواقب شکست قرار داد و عنوان کرد که در بعضی از مواقع نباید خیلی راحت با شکست کنار آمد.

مانی قاسمی با ارائه مثال هایی نشان داد که شکست می تواند چه عواقب سنگینی داشته باشد و البته اشاره نمود که پذیرش هر شکست می تواند راه را برای پیروزی های آینده باز نماید.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

هانیه یوسف پور

7-w600

سخنران بعدی هانیه یوسف پور، استاد دانشگاه و مشاور بیزینس  بود که یادگیری از تجارب دیگران و اشتباهاتی که مرتکب شده‌اند را از جمله راه‌های رسیدن به موفقیت دانست. یوسف پور اظهار داشت که باید نوآوری داشته باشیم و وارد حواشی پیرامون خود نشویم.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

سهیل مظلوم

سهیل مظلوم

سهیل مظلوم، مدیر عامل کنسرسیوم فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، از دیگر سخنرانان این کنفرانس، طرحی را موفق دانست که در مکان و زمان مناسب به جامعه عرضه شود. وی تاکید نمود که برای رسیدن به موفقیت باید همیشه یک قدم از جامعه جلوتر باشیم و فکر و ایده نو داشته باشیم.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

آیدین نامدار

10-w600

در پایان آیدین نامدار از مدرسان و مشاوران حوزه کسب و کار، به شرح دیدگاه خود از شکست پرداخت. نامدار طرحی را شکست خورده دانست که موسس آن مرده باشد. وی اظهار داشت که همیشه برای از نو ساختن و بهتر ساختن فرصت هست.

  • دانلود فایل صوتی سخنرانی

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • amir avira
    amir avira | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    عالی بود. چند وقت بود دنبال هم چیزی بودم. خیلی کمک کرد. مرسی

  • محمد صالح سوزنچی
    محمد صالح سوزنچی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    بسیار عالی بود. هم استفاده کردم و هم لذت بردم.
    سپاس فراوان

  • afsanshifteh
    afsanshifteh | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    گزارش جالبی بود امیدوارم همیشه پیروزی باشد وشکست برای کسی نباشد

  • ناشناس
    ناشناس | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    با عرض سلام 3 نکته :
    1. صحبت های خانم کاس فیلیپس ضبط شده بود و بصورت اسکایپ پخش نمی گردید
    2. چرا اشاره ای به نام خانم جلیل ثانی نکردید (مگر نه اینکه هر رخدادی در همایش باید منعکس گردد )
    3. چرا نقدی کلی بر این همایش صورت نگرفت؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی