ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

HTC به جمع مایکروسافتی ها پیوست؛ عرضه رسمی One M8 برای ویندوزفون (گالری عکس+ویدیو)

پیش از این اخبار متعددی در خصوص احتمال عرضه نسخه ویندوزی HTC One M8 به گوش می رسید. سرانجام این نسخه HTC One M8 عرضه شد و بدین ترتیب HTC به جمع ویندوزفونی ها پیوست. ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۱

پیش از این اخبار متعددی در خصوص احتمال عرضه نسخه ویندوزی HTC One M8 به گوش می رسید. سرانجام این نسخه HTC One M8 عرضه شد و بدین ترتیب HTC به جمع ویندوزفونی ها پیوست.

به لطف مایکروسافت در آخرین آپدیت ویندوز فون، شرکت های تولید کننده تلفن های هوشمند می توانند ابزارهایی مبتنی بر ویندوزفون را با همان سخت افزاری که برای اندروید بهینه شده عرضه کنند. و HTC نخستین سازنده ای است که از این مساله بهره برده است. در این مورد، سخت افزار One M8 دقیقا مشابه نسخه اندرویدی آن است که اوایل سال جاری معرفی و عرضه شد و حالا با لوگوی مایکروسافت و توسط ورایزون عرضه می شود.

IMG_2238

اما مایکروسافت می تواند از One M8 برای اچ تی سی یک پرچمدار بسازد. پیش بینی می شود کمپین مایکروسافت، اچ تی سی و ورایزون تاثیر زیادی در موفقیت این تلفن هوشمند خواهد داشت.

در سخت افزار One M8 ویندوزفونی، دقیقا صفحه نمایشی ۵ اینچی با کیفیت 1080p داریم که با پوششی آلومینیومی مشابه آنچه پنج ماه قبل معرفی شد، احاطه شده است. در واقع اگر لوگوی مایکروسافت را در پشت نسخه ویندوزی One M8 نداشته باشیم، احتمالا تشخیص آن از نسخه اندرویدی تا پیش از روشن کردن گوشی ساده نخواهد بود. پردازنده اسنپدراگون چهار هسته ای ۸۰۱ و دوربین هایی در جلو و عقب در این مدل نیز تعبیه شده است. همچنین اندازه و وزن آن نیز دقیقا مشابه خواهر اندرویدی اش است.

فضای داخلی آن ۳۲ گیگابایت است که البته از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. به همراه یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری که باید بعدها در بررسی ها دید میزان مصرف این باتری در کدام سیستم عامل بهتر است.

در حال حاضر فقط نسخه ای خاکستری از One M8 ویندوزفونی عرضه شده و طرفداران رنگ نقره ای و طلایی باید منتظر بمانند.

این مدل به ویندوز فون ۸٫۱ مجهز است و به طور قطع به خوبی با این نسخه همخوان شده است. همچنین امکاناتی مانند کورتانا، پوشه ها، پنل دسترسی سریع و ... نیز این نسخه از ویندوز و در One M8 در دسترس خواهند بود.

IMG_2242

از آنجا که برخی قابلیت ها با One M8 شناخته می شوند، اچ تی سی از آنها در نسخه ویندوزی نیز نگذشته است. برای مثال BlinkFeed در این نسخه وجود دارد اما در قالب اپلیکیشنی جداگانه در ویندوزفون به آن دسترسی خواهید داشت. همچنین Sence TV نیز در این نسخه در دسترس است.

بخاطر عدم سازگاری ویندوز فون با امکانات خاص دوربین اچ تی سی، قابلیت های دوربین در اپلیکیشنی جداگانه در دسترس هستند. رابط کاربری تقریبا شبیه چیزی است که در نسخه اندرویدی M8 دیده اید. اما در مجموع در نسخه ویندوزفونی تقربیا از تمامی امکانات سخت افزاری مورد نظر اچ تی سی می توانید استفاده کنید.

با وجود عرضه اختصاصی این نسخه توسط ورایزون تمامی کانال های ارتباطی در آن فعال و بنابراین در تمام دنیا قابل استفاده است. قیمت آن به همراه قرارداد ۹۹ دلار است که مجموعا در پایان قرارداد به قیمتی ۶۰۰ دلاری خواهیم رسید. HTC One M8 از امروز برای خرید از ورایزون در دسترس است.

گالری تصاویر و ویدیو مربوط به این گوشی را در ادامه ببینید.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/HTC One M8 for Windows vs HTC One M8 for Android first look.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • اشنا
    اشنا | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    اصلا این گوشی ایران اومده یا نه؟؟؟منکه تا حالا ندیدم

  • Dr.ImaN
    Dr.ImaN | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    به نظر من بهتر بود HTC سمت ویندوز نمیرفت همون نوکیا که رفت بسشه درشم تخته شد متاسفانه ولی انگار این برند دقیقا میدونه از کجا باید ضربه بخوره هیییییی...

  • Hassan
    Hassan | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    باتری گوشی ویندوزفونی HTC در زمان استفاده مداوم ۲۱ ساعت شارژ شما را نگه می دارد . اما نسخه اندرویدی فقط ۱۲ ساعت در استفاده مداوم ، دوام دارد. این یعنی ۷۵% عملکرد بهتر باتری نسخه ویندوزفونی
    در حالت standby نیز ۱۵٫۵ روز بدون شارژ مجدد در کنار شماست ، اما نسخه اندرویدی فقط ۱۲٫۲ روز می تواند دوام بیاورد

    اینم تفاوت ویندوزفون و اندروید!

  • بهداد
    بهداد | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    از دوستداران ویندوز فون هستم اما میخوام در مورد htc صحبت کنم .

    قرار بود برای کسی کادو بگیرم رفتم از نزدیک با وان ام 8 و رقیب سمسونگیش کار کردم .
    انصافا کیفیت و استایل اچ تی سی یه چیز دیگه بود و رقیب سمسونگیش به غیر از اون صفحه نمایش AMOLED چیز دیگه ای نداشت حتی در رابط کاربریش هم اچ تی سی به نظرم خیلی روانتر بود .
    همون موقع بود که آرزو کردم ای کاش اچ تی سی نسخه های ویندوز فون هم ارائه کنه که خوشبختانه الان این مسئله محقق شده

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    خدا کنه نرم افزارهای اختصاصی نوکیا هم روی اون قابل نصب و اجرا باشن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی