ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه شغل هایی در اپل بیشترین درآمد سالیانه را دارند

کمی قبل در دیجیاتو به شغل های پر درآمد در کمپانی گوگل پرداختیم، یکی از کمپانی های برگزیده ی دیگر که به اعتقاد آمارها صاحب برترین برند حال حاضر بر روی کره ی خاکی محسوب می شود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

کمی قبل در دیجیاتو به شغل های پر درآمد در کمپانی گوگل پرداختیم، یکی از کمپانی های برگزیده ی دیگر که به اعتقاد آمارها صاحب برترین برند حال حاضر بر روی کره ی خاکی محسوب می شود اپل است.

اپل در طی سالیانه گذشته همواره مرکز توجه علاقه مندان به تکنولوژی بوده و با عرضه ی محصولات گوناگونی که همواره دارای طراحی و کیفیت ساخت منحصر به فردی بوده اند توانسته است هواداران بسیار پر و پا قرصی را برای خود به دست آورد، افرادی که به این برند و آنچه که به بازار عرضه می نماید با تعصب بسیار خاصی نگاه می نمایند.

در این کمپانی نیز همچون گوگل رده های شغلی بسیار گوناگونی وجود دارد که در طول سال درآمدهای متفاوتی را کسب می کنند، و از همین رو در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به پر درآمدترین رده های شغلی در بین کارمندان این شرکت.

۲۱- نوابغ مک (Mac Genius)

2

افرادی که در فروشگاه های اپل مشتریان را راهنمایی و به آنها در زمینه های مختلف یاری می رسانند در اصطلاح نوابغ مک گفته می شوند، این افراد که به خاطر پاسخگویی مستقیم با ارباب رجوع یکی از سخت ترین شغل ها را دارند در پایین ترین پلکان های دریافت حقوق در کمپانی اپل قرار می گیرند و سالیانه درآمدی در حدود ۴۱۲۸۴ دلار دارند.

۲۰- دستیاران اپل استور

3

افراد داری این عنوان شغلی وظیفه های نیمه مدیریتی را در فروشگاه های اپل دارا هستند و شرایط درآمدی بهتری را نسبت به نوابغ مک تجربه می کنند. کسانی که سمت شغلی مورد بحث را دارا باشند سالیانه در حدود ۵۱۲۸۷ دلار در آمد کسب می کنند.

۱۹- مک جنیوس های ارشد

4

مک جنیوس های ارشد که وظیفه ی نظارت بر چندین مک جنیوس دیگر را دارند و تجربه ی بیشتری از کار در فروشگاه های اپل کسب کرده اند می توانند سالیانه در حدود ۵۲۲۰۶ دلار درآمد کسب نمایند.

۱۸- مدیران روابط تجاری

5

این دسته از مدیران روابط تجاری اپل با سایر کمپانی ها را مدیریت می کنند، اپل با توجه به ماهیت محصولاتش با شرکت های سخت افزاری و تبلیغاتی بسیاری در ارتباط بوده و مدیران مذکور این ارتباطات را تحت نظارت خود دارند. افراد یاد شده در سال رقمی معادل ۷۴۴۵۷ دلار درآمد دارند.

۱۷- تحلیل گر تجاری

7

تحلیل گران تجاری وظیفه ی سازماندهی ساختار تجاری داخلی اپل را عهده دار هستند و موظفند روندهای تجاری این کمپانی مذکور را تحت نظارت داشته باشند. درآمد سالیانه حاضرین در سمت شغلی یاد شده رقمی معادل ۸۵۸۶۵ دلار است.

۱۶- تحلیل گران اقتصادی

اپل جهت اطمینان از سرمایه گذاری های اقتصادی صحیح، تیمی از بهترین تحلیل گران در این زمینه را استخدام نموده است و افراد تیم مذکور به طور متوسط سالیانه ۸۹۷۲۸ دلار درآمد کسب می کنند.

۱۵- مهندسین بررسی کیفیت نرم افزار

8

اپل نیاز دارد از کیفیت نرم افزارهایی که به مشتریانش ارائه می نماید اطمینان کسب کند و در همین راستا از متخصصین خبره در این زمینه کمک می گیرد. این دسته از متخصیص سالیانه ۹۲۷۳۳ دلار درآمد دارند.

۱۴- مهندسین سیستم

9

اپل کارخانه های بسیاری دارد و زنجیره ی تولید آن نیز دارای گسترده گی وسیعی است و جهت آسودگی خاطر از روند تولید و به موقع آماده شدن قطعات مورد نیاز مهندسین سیستم خبره یی را استخدام می نماید. این مهندسین به طور متوسط سالیانه ۹۵۷۱۳ دلار درآمد دارند.

۱۳- مدیران پروژه

10

این افراد وظیفه ی مدیریت پروژه های گوناگون و به اتمام رساندن آنها در راس زمان تعیین شده را بر عهده می گیرند و در سال به صورت متوسط حدود ۱۰۱۷۱۶ دلار درآمد به دست می آورند.

۱۲- مهندسین Firmware

11

این مهندسین وظیفه ی کسب اطمینان از عملکرد صحیح نرم افزارهای اپل در کنار سخت افزارهای آن را دارند و نقش آنها در این کمپانی بسیار کلیدی و حساس بوده است. افراد مذکور در سال به طور متوسط ۱۰۵۲۷۰ دلار حقوق دریافت می نمایند.

۱۱- مهندسین أزمایش

12

مهندسین آزمایش از محصولات اپل تست های استرس می گیرند تا اطمینان حاصل کنند آنها دارای استانداردهای لازم هستند. در اصل افراد یاد شده وظیفه ی پیاده سازی و عملیاتی کردن تست های گوناگون را برای سنجش سطح کیفیت محصولات اپل به عهده دارند. این دسته از مهندسین در سال ۱۰۶۴۴۶ دلار درآمد دارند.

۱۰- مهندسین ارشد سیستم

13

درآمد این دسته از مهندسین ارشد در اپل به نسبت سایر رده هایی که عنوان ارشد را بر دوش می کشند پایین بوده و به طور متوسط در سال ۱۰۷۷۴۰ دلار درآمد دارند. وظیفه ی مهندسین مذکور مدیریت چندین مهندس سیستم دیگر و نظارت بر روند کاری آنها است.

۹- مدیران پایگاه داده

14

اپل با حجم انبوهی از داده یا دیتا سر و کار دارد که شامل ارائه ی اپ های فروشگاه آنلاین این کمپانی به کاربران، ذخیره سازی اطلاعات آنها بر روی سرویس ابری خود و... می شود و برای مدیریت این داده ها و همینطور عملکرد درست پایگاه های داده اش نیازمند مدیرانی توانمند در همین زمینه است. این مدیران به طور متوسط در سال ۱۰۹۴۱۵ دلار درآمد دارند.

۸- مهندسین نرم افزار

15

همانطوری که از این عنوان شغلی بر می آید افراد حاضر در آن مغز اصلی پشت اپلیکیشن ها، سیستم عامل ها و نرم افزارهای ارائه شده توسط اپل بوده و نقشی بسیار کلیدی را در این کمپانی ایفا می کنند. از همین رو درآمد آنها ظرف یک سال به صورت متوسط به ۱۱۸۹۸۲ دلار می رسد.

۷- مهندسین سخت افزار

16

این مهندسین وظیفه ی پیاده سازی و طراحی قطعات و محصولات سخت افزاری اپل را دارند جایی که درآمد اصلی این کمپانی در آن شکل می گیرد و از همین جهت میزان درآمد سالیانه ی آنها از مهندسین نرم افزار بیشتر است و در طول یک سال به طور متوسط ۱۱۳۵۷۷ دلار دریافتی را دارا هستند.

۶- مهندسین مکانیک

17

این مهندسین وظیفه ی رفع مشکلاتی مثل گرم شدن محصولات اپل و عملکرد صحیح قطعات متحرک در آنها را بر عهده دارند و معمولاً با توجه به مشکلاتی که اپل پیش از این در زمینه های یاد شده تجربه کرده است، در زمینه ی کاری خودشان بهترین محسوب می گردند. درآمد سالیانه ی مهندسین مورد بحث در سال به ۱۱۹۱۵۰ دلار می رسد.

۵- مهندسین طراحی محصولات

18

مسئولیت طراحی محصولات در اپل بسیار کلیدی و مهم بوده و مهندسین حاضر در این شاخه یکی از بالاترین دریافتی های این کمپانی را در طول سال تجربه می نمایند. افراد مذکور در طول یک سال به طور متوسط ۱۱۹۴۷۲ دلار درآمد دارند.

۴- مدیران محصول

19

این افراد با کلیه ی اجزای یک پروژه و تولید محصول در ارتباط بوده و آنها را به هم وصل می سازند و به خاطر مسئولیت بسیار کلیدی که در اپل دارند ظرف یک سال ۱۲۰۱۸۲ دلار درآمد به دست می آورند.

۳- مهندسین ارشد نرم افزار

20

مهندسین مورد بحث درآمد سالیانه شان کمی از مهندسین ارشد سخت افزار کمتر بوده و در طول یک سال حقوقی معادل ۱۳۰۱۳۰ دلار می گیرند. به صورت معمول این افراد مسئولیت نظارت بر روی مهندسین نرم افزار رده پایین ترین و مدیریت پروژه هایی کلیدی مثل نقشه ی اپل و کد نویسی سیستم عامل های این کمپانی را بر عهده دارند.

۲- مهندسین ارشد سخت افزار

21

معمولاً رده ی شغلی است که به مهندسین سخت افزار با سابقه ی طولانی کار مفید در اپل می رسد و درآمد سالیانه اش در طول یک سال به صورت تقریبی ۱۳۸۳۵۷ دلار است.

۱- طراحان صنعتی

22

همانطور که از عنوان شغلی آنها مشخص است وظیفه ی طراحی ظاهری محصولات اپل را بر عهده دارند و این افراد تا پیش از این به صورت مستقیم زیر نظر شخص استیو جابز که حساسیت های خاصی را در این زمینه دارا بود فعالیت می کردند. درآمد این طراحان از همه ی رده های شغلی در اپل بالاتر بوده و در طول یک سال به صورت تقریبی ۱۶۷۲۶۰ دلار به دست می آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • ****
    **** | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    شرکت های بزرگی مثل اپل و گوگل معمولا پاداش هاشون از درآمد اصلی بیشتره! اگر هم بیشتر نشه در هر حال خیلی زیاده. اینه که کیفیت رو بالا میبره.

  • شهریار
    شهریار | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    مقایسه با پردرآمدهای گوگل جالبه!
    در گوگل بیشتر مهندسین و تحلیل گران هستند که شرکت را به پیش می رانند
    اما اینجا میبینیم که در اپل بیشتر طراحان و کسانی که «محصول» را مدیریت می کنند در راس هستند.
    این یک تفاوتی هست که در استفاده از محصولات این شرکت ها هم منعکس می شود. وقتی از محصول اپل استفاده می کنید حس هنرمندی یک طراحی دقیق را دارید و در گوگل بیشتر بحث «چه کاری قرار است انجام شود» یا عملکرد محصول جدا از ظاهر آن را مشاهده می کنید.

    پ.ن. مهندس طراحی محصول وجود ندارد و طراح محصول صحیح است.

  • محمد
    محمد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    دوستان بطور كل اگر يك نفر مثله يه ايراني بخواد توي اين شركت ها كار كنه توي بحث نرم افزار بايد جيكار كنه ؟

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    خسته نباشید نویسنده گرامی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی