ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نمایشگرهای بدون حاشیه هرگز کاربردی خواهند بود؟

چندی پیش شارپ از تلفن هوشمند جدید اش، اکوئز کریستال، رونمایی کرد. این دستگاه از مشخصات فنی آنچنان چشمگیری بهره نمی برد ولی وجه تمایز آن با دیگر تلفن های هوشمند، در نمایشگر تقریبا بدون ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۹

چندی پیش شارپ از تلفن هوشمند جدید اش، اکوئز کریستال، رونمایی کرد. این دستگاه از مشخصات فنی آنچنان چشمگیری بهره نمی برد ولی وجه تمایز آن با دیگر تلفن های هوشمند، در نمایشگر تقریبا بدون حاشیه است. تا مدتها معرفی نمایشگر بدون حاشیه رویای گیک های تکنولوژی بود و فقط در فیلم های عملی تخیلی مثل Star Trek ما شاهد اینگونه صفحات نمایش بودیم.

جذابیت یک دیوایس با چنین نمایشگری کاملا مشخص است: هر چقدر صفحه نمایش بزرگتر باشد، فضای بیشتری هم برای کار کردن در اختیار شما قرار می گیرد. حتی با وجود حاشیه زیاد پایین دستگاه، اکوئز کریستال یکی از شبیه ترین دیوایس ها به رویای نمایشگرهای بدون حاشیه است. اما با این حال یک سوال مطرح می شود: آیا نمایشگرهای بدون حاشیه، در دنیای واقعی کاربردی خواهند بود؟

sharp-aquos-crystal-10-640x426

بزرگترین مشکلی که در رابطه با این نمایشگرها دیده می شود، در نحوه گرفتن آنها در دست است. اگر هیچ حاشیه ای دور نمایشگر وجود نداشته باشد، شما برای جلوگیری از لمس صفحه نمایش باید به شکل ناشیانه ای دستگاه را نگه دارید. برخی از دیوایس ها با نیت راحت تر در دست گرفتن دارای حاشیه ای بزرگتر از حد معمول هستند. حتی حاشیه ها حین بازی در حالت افقی هم به کمک شما خواهند آمد. در این صورت احتمال لمس اتفاقی صفحه نمایش تقریبا به صفر می رسد، ولی به هر حال مقداری از صفحه نمایش اشغال و به سایز دستگاه افزوده می شود.

برخی موبایل ها با حاشیه نسبتا کم از یک تکنولوژی بهره می برند که متوجه می شوند کاربر در چه وضعیتی تلفن را در دست گرفته و از لمس اتفاقی نمایشگر جلوگیری می کند. در این مواقع نمایشگر غیر فعال شده و به اینگونه لمس های اتفاقی پاسخی نمی دهد. این یک راه حل بسیار خوب است اما همه مشکلات را حل نمی کند، چرا که در برخی مواقع هم برعکس عمل می کند. بنابراین فایده یک تلفن همراه هوشمند با صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه که احتمال لمس اتفاقی صفحه نمایش در آن بالا است در چیست؟

من شخصا از منتقدین صفحات نمایش بدون حاشیه هستم، اما طبیعتا خیلی از افراد برعکس من فکر می کنند. در حال حاضر حاشیه ها تا حدی برای برخی شرایط (که در بالا ذکر شد) مهم تلقی می شوند. باید صبر کرد و دید بازار چه واکنشی به اینگونه نمایشگرها نشان می دهد. شما کدام یک را ترجیح می دهید: تلفن هوشمندی با حاشیه نمایشگر یا مثل اکوئز کریستال، یک صفحه نمایش کامل؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    من به شخصه با این کل کل مسخره ای که سر حاشیه ی دستگاها افتاده مخالفم و به نظرم دست کم در حال حاضر حاشیه یه چیز ضروری برای گوشی محسوب می شه. تازه حتی اگر مشکل لمس تصادفی رو حل کنیم، کار کردن با یک دست باز هم سخت تر از گذشته می شه. تصور کنین بخواین کنار شستتونو لمس کنین! :|
    اما از اون بدتر به نظرم بی حاشیه بودن تبلتای 10 اینچیه. یه بار دراز بکش ببینم چجوری می خوای بدون این که از شستت استفاده کنی تبلتو بالای سرت بگیری! :|
    البته از طرفی هم نبود حاشیه برای شرکتایی که بلد نیستن گوشی قشنگ طراحی کنن خوبه! چون هر چی وسعت صفحه زیاد شه باید از بدنه ی زشتشون بزنن! اتفاقا عموما هم طرفدارای این نوع برندان که به کم حاشیه بودن گوشی شون خیلی می نازن!

  • فرزاد
    فرزاد | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    بدون حاشیه هرگز
    یه کانسپت هم از آیفون اومده بیرون که کناره هاش هم به جای شاسی آلومینیومی پنل LCD بود ، اون دیگه طراحش خیلی فضایی فکر میکرده -))

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)
    amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!) | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    نمایشگربا حاشیه کم

  • سعید(وسعتیها)
    سعید(وسعتیها) | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    حاشیه کم کار کردن با گوشی رو سخت تر می کنه.

  • babakmo
    babakmo | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    کلا نباید بریم تو حاشیه سازی!!!
    یاد سامسونگ بخیر یه سال داشت گوشی مفهومی اش رو که نمایشگر به دیواره پهلویی وارد میشد رو مطرح میکرد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی