ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های جدید سونی با عملکرد خاص در زیر آب

سونی یکی از پیشتازان صنعت تلفن های هوشمند ضد آب است که باعث تحرک بیشتر این تکنولوژی شد. اما تنها کاری که با تلفن در زیر آب می توان انجام داد، عکاسی و آن هم با دکمه ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

سونی یکی از پیشتازان صنعت تلفن های هوشمند ضد آب است که باعث تحرک بیشتر این تکنولوژی شد. اما تنها کاری که با تلفن در زیر آب می توان انجام داد، عکاسی و آن هم با دکمه فیزیکی شاتر است. چرا که صفحه نمایش در زیر آب عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد.

اما این شرکت چندی پیش چند اپلیکیشن جدید تحت عنوان" اپلیکیشن های زیر آب" را برای مدل های اکسپریا زد۱ اس و اکسپریا زد منتشر کرد. البته بنا به اعلام کاربران این اپلیکیشن ها با اکسپریا زد۱ هم سازگار هستند. بدین ترتیب سونی سعی دارد کاربران را به استفاده از تلفن همراه در زیر آب بیشتر مجاب کند.

این اپلیکیشن ها صرفا جهت سرگرمی و استفاده از دستگاه در زیر آب طراحی شده اند و هیچ قابلیت خاصی ندارند. همانطور که گفتیم هدف از معرفی این اپلیکیشن ها، نمایش قدرت و عملکرد سری ضد آب اکسپریا است.

مهندسین سونی موفق به ساخت یک تکنولوژی شدند که تلفن همراه هوشمند به محض رفتن درون آب متوجه این موضوع بشود. بدین صورت که یک قطعه سخت افزاری اقدام به پخش یک صدا با دایره فرکانسی بالاتر از حد شنوایی انسان می کند و صدای پخش شده را با دو میکروفون موجود در زد۱ اس و زد دریافت می کند. سپس با یک طیف نگاری و آنالیز فرکانس متوجه موقعیت دستگاه می شود. تمام اپلیکیشن های یاد شده هم از همین فن آوری استفاده می کنند و در زیر آب عملکردی متفاوت با حالت عادی از خود نشان می دهند و بعضا شرط اجرای آن را بردن دستگاه به درون آب عنوان می کنند.

نکته جالب این که سونی کد اپلیکیشن های یاد شده را برای توسعه دهندگان در GitHub قرار داده و به همین دلیل افراد زیادی می توانند اپلیکیشن های مخصوص آب بسازند.

در ادامه مطلب بیشتر با این اپلیکیشن ها آشنا خواهید شد.

پیش از شروع معرفی اپلیکیشن ها مجددا یادآوری می کنم که این اپلیکیشن ها صرفا برای مدل های خاص سونی (اکسپریا زد۱ اس و اکسپریا زد) عرضه شده. شاید این اپلیکیشن ها با برخی مدل های دیگر هم سازگاری داشته باشند، اما به طور رسمی توسط سونی سخنی در رابطه با آنها زده نشده. بنابراین مسئولیت عواقب تست این اپلیکیشن ها توسط دیگر موبایل ها متوجه شخص شما خواهد بود.

Photo Lab

photolab-scrn

تا به حال مراحل چاپ و ظاهر کردن عکس را از نزدیک دیده اید؟ متاسفانه امروزه چاپ عکس هم دیجیتالیزه شده و دیگر از آن اتاق با نور قرمز و آویزان کردن عکس آنچنان خبری نیست. اما با اپلیکیشن Photo Lab شما می توانید همین کار را با تصاویر دیجیتالی خود انجام دهید.

یکی از عکس های خود را به همراه فیلتر شیمیایی انتخاب کنید و سپس موبایل خود را درون آب قرار داده و آن را همانند ورقه کاغذ عکاسی در آب حرکت دهید تا ماده شیمیایی انتخاب شده، جذب عکس شود. بعد از چند دقیقه تصویر نهایی حاضر می شود.

Photo Lab

Photo Lab

سازنده: Motim Technologies Ltd. قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۸ مگابایت زبان:

Tiny Umbrella

Tiny Umbrella scrn

گاهی بارش باران به حدی ناگهانی رخ می دهد که ما را شگفت زده می کند. این سورپرایز بعضی وقتها با عواقبی همچون خیس شدن کامل به دلیل عدم حمل چتر همراه خواهد بود. اما با Tiny Umbrella حداقل یک بخش کوچک از خودتان را خشک نگه دارید. با سوایپ چتر دیجیتالی خود را باز کنید و سپس با گرفتن زاویه مناسب آن را بالای سر خود نگاه دارید. احتمالا لازم به ذکر نباشد که انجام این کار در خیابان زیاد جلوه جالبی ندارد!

Tiny Umbrella

Tiny Umbrella

سازنده: Motim Technologies Ltd. قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.4 مگابایت زبان:

Sink Sunk

Sink Sunk scrn

سکان زیردریایی خود را در سینک به دست بگیرید. اما برای روشن کردن موتور این زیردریایی شما باید موبایل خود را درون آب قرار دهید. سپس با حرکت دادن دستگاه، زیردریایی را کنترل و آن را از موانع دور کنید. اما در حین بازی اکسیژن هم به اتمام می رسد و برای نفس گیری باید موبایل را از آب خارج کنید و با قرار دادن مجدد آن درون آب ماموریت خود را ادامه دهید.

اپلیکیشن Sink Sunk یک بازی بسیار ساده و ابتدایی است اما به خوبی قدرت سونی در ساخت تلفن های هوشمند ضد آب را به رخ دیگر رقبا می کشاند.

Sink Sunk

Sink Sunk

سازنده: Motim Technologies Ltd. قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15 مگابایت زبان:

Goldie

Goldie scrn

شاید بامزه ترین اپلیکیشن زیر آب سونی همین ماهی گلدفیش کوچک باشد. این ماهی قرمز کوچک بدون آب شاید زنده بماند، اما قادر به شنا کردن نخواهد بود. موبایل خود را درون آب قراردهید تا ماهی قرمز کوچک این اپلیکیشن آزادانه شروع به شنا کردن کند. به محض خارج کردن موبایل از آب این ماهی هم شروع به بی حال شدن و تقلا برای رسیدن به آب می کند.

Goldie

Goldie

سازنده: Motim Technologies Ltd. قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 74 مگابایت زبان:

Plantimal

Plantimal-scrn

اگر به پرورش گیاهان آبزی علاقه دارید، این اپلیکیشن می تواند برای شما جالب باشد. البته این موجود یک نیمه گیاه-نیمه حیوان است و فقط از آب تغزیه می کند. موبایل خود را درون آب قرار دهید تا او را بیدار کنید. با هر بار آبیاری، رشد این موجود را می توانید مشاهده کنید و در نهایت بعد از چند بار تکرار این مراحل، حیوان دیجیتالی شما به طور کامل بالغ می شود.

Plantimal

Plantimal

سازنده: Motim Technologies Ltd. قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 18 مگابایت زبان:

همانطور که مشاهده کردید، این اپلیکیشن ها هیچ قابلیت خاص و خیره کننده ای ندارند اما می توانند به عنوان شروع کننده ساخت اپلیکیشن های مخصوص زیر آب محسوب شوند. در انتها شما را دعوت به مشاهده ویدیوی تبلیغاتی این اپلیکیشن ها می کنم.

[videojs mp4=" http://cdn.digiato.com/Sony-uwa-1.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • Hassan
    Hassan | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    سلام داداش من برنامه دانلود کردم ولی وقتی وارد میشم مینویسه گوشی شما ضد اب نیست

    • Mahdi KK
      Mahdi KK | ۲ مرداد ۱۳۹۴

      مال منم همینطور.راحی هست که بفهمیم گوشی ضد آب هست یا نه؟؟؟
      Xperia Z 3 Dual

  • حسین
    حسین | ۲۹ دی ۱۳۹۳

    من زد 1 دارم تا حد مرگ بردمش زیر اب بعد دیدم نوشته مموری خود را ناگهان برداشته اید رفتم بیرون از اب دیدم جایی میکرو اس دی شده پر اب بعد گوشی را خاموش کردمم بعد هم خشکش که کردم امدم گوشی را روشن کنمم دیدم روشن نمیشه چه کار کنم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی