ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتز اپ می گوید ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

در رقابت بسیار فشرده ی مرتبط به اپلیکیشن های پیغام رسان فوری، این روزها همه ی حاضران تلاش می نمایند تا خودشان را به اپلیکیشن پرآوازه ی واتز اپ برسانند و با گذشت هر روز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۲

در رقابت بسیار فشرده ی مرتبط به اپلیکیشن های پیغام رسان فوری، این روزها همه ی حاضران تلاش می نمایند تا خودشان را به اپلیکیشن پرآوازه ی واتز اپ برسانند و با گذشت هر روز از پرداخت ۱۹ میلیون دلاری فیسبوک برای تصاحب این اپ، بیشتر مشخص می شود که چرا بزرگترین شبکه ی اجتماعی موجود بر روی اینترنت حاضر شده است چنین رقم بزرگی را بپردازد.

Jan Koum، بنیانگذار و مدیر عامل واتز اپ، اخیراً در توییتی اشاره کرده است که این اپلیکیشن ماهیانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. وی در ماه آوریل سال جاری نیز گفته بود سرویس پیغام رسانش دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال است و در همان زمان فیس بوک نیز اعلام کرده بود در هر ماه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال از اپلیکیشن پیغام رسان این شرکت استفاده می نمایند.

با یک حساب سر انگشتی ساده و با توجه به آمار پیشین منتشر شده توسط فیس بوک متوجه می شویم این شرکت در ترکیبی از واتز اپ و پیغام رسان خودش دارای نزدیک به ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در محیط سرویس های چت مبتنی بر متنش بوده، که رقمی به شدت قابل توجه محسوب می گردد. 

در پشت سر واتز اپ سرویس وی چت (WeChat) با ۴۳۸ میلیون کاربر فعال قرار دارد که عمده ی هواداران آن اهالی کشور چین هستند و پس از وی چت سرویس لاین با ۴۰۰ میلیون کاربر ایستاده است.

تنها منبع درآمد فعلی سرویس واتز اپ از راه فروش اشتراک سالیانه به قیمت یک دلار است ولی با توجه به حجم کاربران این سرویس پیغام رسان و تعداد تصاویر رد و بدل شده ی روزانه بر روی آن، انتظار می رود فیس بوک به زودی روش های جدیدی را برای کسب درآمد توسط واتز اپ پیاده سازی نماید. ناگفته نماند رقبای این سرویس مانند لاین، وی چت و وایبر، هر ماه از طریق فروش برچسب و پوسته های درون اپلیکیشن سود نسبتاً قابل توجهی را کسب می نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • atra.tavan60
    atra.tavan60 | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    واتس آپ مسنجر خوبیه ولی یکم محیطش سرد و بیروحه هیچ استیکری توش نیست من لاین ترجیح میدم بهش چون علاوه بر تماس صوتی و تصویری لاین میتونم از تایم لاین که مثل یه شبکه اجتماعی عمل میکنه هم استفاده کنم

  • MAS348
    MAS348 | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    واتس اپ رمز گذاری برای پی ام ها نداره
    پی اما رو میشه اسنیف کرد و دزدید...
    یه سرچ تو یوتیوب بدید متوجه میشید
    توصیه میکنم از telegram استفاده کنید...برا وینفونم هس...
    hike هم خویه

  • آقای نسخه!
    آقای نسخه! | ۳ شهریور ۱۳۹۳

    تعجب می کنم با وجود سرویس خوبی مثل وایبر که هم می شه انواع پیام ها رو رسوند و هم میشه مکالمه کرد بازهم واتس اپ طرفدار داره! واتس اپ هیچی بهتر از وایبر نداره! فقط وایبر...

  • 7.62mm
    7.62mm | ۳ شهریور ۱۳۹۳

    من با واتزاپ و ویچت و لاین و وایبر و کیک و کاکائو روی وینفون کار کردم، واتزاپ از همشون سریعتره رو وینفون، ویچت هم همه میدونیم چرا اینقدر تو ایران طرفدار داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی