ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا آمازون به جای گوگل، سرویس توییچ را خرید

بعد از ماه ها شایعه، سرویس استریم توییچ خریداری شد، اما نه توسط شرکتی که در ابتدا فکر می کردیم، بلکه توسط آمازون. اما قرارداد با توییچ، بیش از هر خرید دیگر آمازون در ماه های گذشته نشان ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

بعد از ماه ها شایعه، سرویس استریم توییچ خریداری شد، اما نه توسط شرکتی که در ابتدا فکر می کردیم، بلکه توسط آمازون. اما قرارداد با توییچ، بیش از هر خرید دیگر آمازون در ماه های گذشته نشان می دهد که این غول دنیای تجارت الکترونیک چقدر طی سال های گذشته تکامل یافته.

آمازون شب گذشته خبر داد که با خرید توییچ به مبلغ 970 میلیون دلار به صورت نقدی توافق کرده تا سورپرایز بزرگی باشد برای کسانی که گمان می بردند به زودی خبر خرید این سرویس توسط گوگل و یوتوب منتشر خواهد شد. قرارداد با یوتوب که پیشتر از آمازون مطرح شده بود ولی وارد فاز عدم توافق شد، به نظر منطقی تر می رسید: توییچ سرویس استریم ویدیوی برجسته ای است که بخشی از یوتوب نیست در حالی که خرید آمازون تنها تعجب بسیاری را برانگیخت.

گذشته از همه این ها، چه دلیلی در پس پرده وجود دارد تا شرکتی مثل آمازون که به فروش کتاب و کفش و مایحتاج زندگی مردم شهرت دارد بخواهد سرویسی را بخرد که به کاربران اجازه می دهد بازی کردن دیگران را تماشا کنند یا بازی کردن خودشان را به دیگران نشان دهند؟

در ادامه مطلب بیشتر در مورد این خرید بزرگ آمازون بخوانید.

twitch-to-livestream-the-e3-event

آمازون دیگر یک شبکه تجارت الکترونیکی با بازوهای اجرایی نیست، بلکه رشد اکوسیستم محصولات سخت افزاری را با فایر تی وی، تبلت های کیندل فایر و اخیرا فایرفون اداره می کند و دیگر راضی به ارائه خدمات به عنوان یک کمپانی واسطه برای محصولات و محتوای دیگر شرکت ها نیست. در اصل، تولید محتواهایی مثل برنامه ها و بازی ها را افزایش داده تا مشتریان بیشتری را وارد اکوسیستم دستگاه ها و عضویت آمازون پرایم اش کند.

به عنوان قسمتی از مورد آخری که اشاره شد، آمازون تلاش کرده که استودیوهای بازی سازی اش را گسترش دهد و برای این امر، سرمایه زیادی برای خرید استودیو دابل هلیکس هزینه کرد. بازی ها موارد بسیار پرطرفداری روی دستگاه های همراه هستند. بر اساس آماری که اوایل امسال توسط NPD منتشر شد، آمریکایی ها سالانه 15 میلیارد دلار خرج خرید محتوا از این صنعت می کنند.

جیمز مک کووی، تحلیل گر شرکت تحقیقاتی فورستر می گوید: "اگر شما آمازون هستید، به ناگهان دنیا را پر کرده اید از چند میلیون تبلت، [فایر] تی وی و حالا فایر فون. شما باید قادر باشید که برای این دستگاه ها محتوا تولید کنید. پس چکار می کنید؟ شروع به سرمایه گذاری روی محتوای خودتان خواهید کرد. اما در همان زمان، نگاهی به اطراف می اندازید و می بینید چه کسی میلیون ها نگاه را به سوی خودش دارد و شما بتوانید آن را بخرید؟ اینجا همان نقطه ای است که توییچ وارد می شود. توییچ احتمالا راه ارزان تری برای به دست آوردن محتوایی است که می دانید میلیون ها بیننده دارد تا اینکه بخواهید خودتان دست به کار شوید و برنامه تلویزیونی بسازید."

اما این معامله رابطه ای هم با کاری که آمازون همیشه در حال انجام آن بوده دارد. این قرار داد، دسترسی آمازون به جامعه ای را می دهد که سریعا در حال گسترش و بزرگ شدن است و در حال حاضر 50 میلیون بازدید کننده دارد. بعضی از آن ها علاقه دارند که ساعت ها در طول یک هفته بنشینند و بازی کردن دیگران را تماشا کنند. توییچ می تواند ابزار تبلیغاتی قدرتمندی باشد برای خرید بازی و محصولات بازی از آمازون در حالی که از قبل می دانیم کاربران این سرویس اغلب از جوانان و مردها تشکیل شده اند.

مک کووی در نهایت می گوید: "در اینجا یک جامعه تجاری ارزشمندی می بینیم که گوگل به اندازه کافی آماده خرید آن نبود."

 

Capture
بزرگ ترین خریدهای آمازون در 16 سال فعالیتش

اوایل امسال، آمازون با معرفی تبلیغات روی سرویس ویدیوی آمازون پرایم، ورودش را به حوزه تبلیغات ویدیویی عیان کرد. گزارش های بیشتری این اواخر اشاره کرده اند که آمازون در رابطه با ساخت تبلیغات آنلاین جدیت به خرج می دهد، همانطور که امثال گوگل فعالیت می کنند و چه چیزی بهتر از اینکه یوتوب بعدی را در اختیار داشت؟

مبلغی که در این بین رد و بدل شده اندکی کمتر از 1 میلیارد دلار است اما طبق جدول بالا، خرید توییچ دومین خرید بزرگ آمازون در تاریخ 16 ساله اش است. در سال 2009، Zappos با مبلغ تقریبی 1.2 میلیارد دلار خریداری شد در حالی که اغلب با سهام معاوضه شد اما خرید توییچ کاملا نقدی بوده.

برای توییچ، خریداری شدن چه توسط آمازون، چه گوگل و چه هر کمپانی تکنولوژی قدرتمند دیگری، معنای تامین نیازها برای بزرگ تر شدن را دارد.

امت شیر، مدیر عامل توییچ دقیقا چنین نظری دارد: "ما تقریبا همه چیز را مثل گذشته باقی می گذارم. دفتر کار، کارکنان، برند و از همه مهم تر استقلال مان. اما با پشتیبانی آمازون، منابع مورد نیاز برای ساخت یک توییچ بهتر را خواهیم داشت."

اصلاحیه: وبسایت فوربس در اصلاح اعداد و ارقام ارائه شده توسط وبسایت مشیبل، توییچ را بزرگ ترین خرید تاریخ آمازون اعلام کرد. همانطور که در متن اشاره شد Zappos کاملا توسط سهام مبادله شده بود و ارزش حدودی مقدار سهام مبادله شده در ماه ژولای سال 2009، حدودا 850 میلیون دلار بوده. با افزایش ارزش سهام آمازون، مبلغ قرارداد Zappos هم تغییر کرده و پس از 4 سال به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۵ شهریور ۱۳۹۳

    بعد به سونی گیر میدین که چرا انقدر حاشیه داره
    حاشیه های سونی اصولی ، یه بار تبلت سونی دستت بگیری متوجه میشی

  • فرزاد
    فرزاد | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    دیدگاه شما باید توسط ادمین تایید شود !



    خو بشود ! چرا میزنی ؟

  • zigzag
    zigzag | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    تیترتون غلط اندازه، هر کی ندونه فکر میکنه آمازون قرار بوده گوگل رو بخره، حالا پشیمون شده و توییچ رو خریده!

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    مسلما داره به کنسول آمازون بیشتر می پردازه و میتونه توییچ رو جزئی از منبع درآمدش هم بکنه!!

  • فرید
    فرید | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    اقای وفا نژاد 1 پیگیری کنید شاید این تایید توسط ادمین دست سره ما برداشت
    ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی