ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام دست به معرفی اپلیکیشن Hyperlapse زد

در هنر عکاسی و فیلم برداری تکنیکی وجود دارد با عنوان Time-lapse که در اصطلاح به آن تصویربردای زمان گریز نیز گفته می شود. با استفاده از تکنیک یاد شده که بسیار محبوب نیز هست، شما می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۵

در هنر عکاسی و فیلم برداری تکنیکی وجود دارد با عنوان Time-lapse که در اصطلاح به آن تصویربردای زمان گریز نیز گفته می شود. با استفاده از تکنیک یاد شده که بسیار محبوب نیز هست، شما می توانید مثلاً  از اتفاقاتی که در طول چند ساعت رخ می دهد فیلم تهیه کرده و سپس با بالا بردن سرعت فیلم تهیه شده رویدادهایی که در آن رخ می دهند را تنها در چند ثانیه یا دقیقه به نمایش در بیاورید.

در شرایط مذکور بیننده اتفاقی که چند ساعت زمان می برد مثل باز شدن یک غنچه ی گل را تنها در چند دقیقه مشاهده می کند و به نظر می آید زمان بسیار سریعتر می گذرد. اینستاگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی فعال در زمینه ی هنر عکاسی که اخیراً به زیر مجموعه ی فیس بوک نیز بدل گشته است، دست به معرفی اپلیکیشن جدیدی با عنوان Hyperlapse زده که به کاربران امکان تهیه ی ویدئوهای با کیفیت time-lapse را می دهد.

اپلیکیشن مذکور به صورت داخلی دارای قابلیت stabilization یا حذف لرزش های مرتبط به دوربین است که سبب می شود بیننده ی سکانس تهیه شده توسط شما احساس کند در تهیه ی ویدئو از سه پایه استفاده کرده اید، البته معمولاً stabilization به صورت نرم افزاری همواره هم موفق عمل نمی کند و لازم است فاکتورهایی را در حین ضبط ویدئو رعایت نمایید.

همچنین بر خلاف قابلیت time-lapse ی که اپل در iOS8 قصد معرفی آن به کاربران را دارد در اپلیکیشن Hyperlapse گزینه یی برای کنترل میزان افزایش یا کاهش سرعت ویدئو در نظر گرفته شده است.

برای استفاده از اپلیکیشن مورد بحث نیاز به داشتن هیچ اشتراک خاصی نیست و تنها با یکبار لمس دکمه ی ضبط می توانید شروع به تهیه ی فیلم time-lapse یا زمان گریز خود نمایید و بعد از اتمام ضبط نیز قادر خواهید بود آن را بر روی فیس بوک یا اینستاگرام با سایرین به اشتراک بگذارید یا در صورت تمایل به ذخیره سازیش در آیفون و یا آیپد بپردازید.

Hyperlapse رایگان بوده و فعلاً تنها برای ابزارهای تحت سیستم عامل iOS از اپل ارائه گردیده است و تا کنون نیز اینستاگرام صحبتی از ارائه ی آتی آن بر روی سایر پلتفرم ها از جمله اندروید و ویندوز فون به میان نیاورده است.

در پایان از شما دعوت می کنیم به تماشای ویدئویی که اپلیکیشن Hyperlapse را معرفی می نماید بپردازید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Hyperlapse.mp4"]

Hyperlapse from Instagram

Hyperlapse from Instagram

سازنده: iOS قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۰.۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • zagros_bukan
    zagros_bukan | ۸ شهریور ۱۳۹۳

    این اپلیکیشن واسه اندروید هم هست؟

  • فرزاد
    فرزاد | ۵ شهریور ۱۳۹۳

    جالب بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی