ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۷ حواس پرتی روزانه جهت افزایش بهره وری

روزهایی که لیست کارهایمان بسیار طولانی هستند  به خود این حق را می دهیم تا با موارد انحرافی سرگرم شویم البته پیدا کردن این فعالیت های انحرافی کمی مشکل است اما اگر به انجام آن ...

پرهام مارزلو
نوشته شده توسط پرهام مارزلو | ۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۱:۵۹

روزهایی که لیست کارهایمان بسیار طولانی هستند  به خود این حق را می دهیم تا با موارد انحرافی سرگرم شویم البته پیدا کردن این فعالیت های انحرافی کمی مشکل است اما اگر به انجام آن ها نپردازیم احساس گناه بی پایانی را تجربه خواهیم کرد.

نکته ی قابل توجه در اینجا تاثیر برخی از این حواسپرتی ها و فعالیت های انحرافی در افزایش بازدهی ما است. و از همین رو قصد داریم به مرور ۸ مورد از مهم ترین آنها بپردازیم.

۱- چرت زدن

Sleep salons offer break in work day

شعار افرادی که تقویم کاری شلوغی دارند و از خستگی خود احساس افتخار می کنند جملاتی همچون ‘خواب برای افراد ضعیف است’ و یا ‘زمان مرگم می خوابم’ است. اما بد نیست بدانید که یک خواب کوتاه روزانه می تواند انرژی شما را مضاعف نماید. با توجه به این که بسیاری از حیوانات به خواب های روزانه علاقه زیادی نشان می دهند اما با این حال اکثر انسان ها از این کار دوری می جویند.

همانطور که بنیاد خواب می گوید: اهالی کشور امریکا روز به روز بی بهره تر از خواب و تاثیرات. مفید آن می شوند و بی شک سبک زندگی پر کار و شلوغ موجب این اتفاق شده است. با اینکه چرت های روزانه توانایی جبران کمبود خواب های شبانه را ندارند اما با این حال یک چرت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ای در روز می تواند حوصله، هوشیاری و عملکرد روزانه افراد را در سطح مطلوبی نگه دارد.

این موضوع که خواب های روزانه با مدت زمان های متفاوت چه فوایدی را شامل می شوند هنوز مورد بحث است، برخی اعتقاد دارند که چرت های 6 دقیقه ای حافظه افراد را ارتقاء می‌بخشند با این حالدکتر سارا مدنیک معتقد است که چرت های ۱۰ الی ۲۰ دقیقه ای در هشیاری افراد تاثیر به سزایی دارند.

با وجود افراد بزرگی همچون لئوناردو داوینچی و چرچیل که عادت به خواب های کوتاه روزانه داشتند بحثی پیرامون تاثیرات آن باقی نمی ماند.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو  همراه شوید تا از سایر مواردی که می توانند سبب بالا رفتن میزان کارایی و بهره وری شما گردند نیز آگاه شوید.

۲- هدف های خود را مرور نمایید

3

به گفته ی یکی از دانشگاه های کالیفرنیا افرادی که هدف هایشان را یادداشت می کنند به ۶۱ درصد از آن ها خواهند رسید و در مقابل تنها ۴۳ درصد از هدف های نانوشته افراد محقق خواهند شد. با این حال اگر هر هفته مروری بر هدف هایتان داشته باشید، موفقیت در آن ها به ۷۶ درصد خواهد رسید.

پس کنار گذاشتن مدتی زمان برای چک کردن اهداف  و نحوه رسیدن به آن ها، در به دست آمدن  موفقیت امری ضروری محسوب می شوندد. حتی اگر مدیر هستید می توانید با استفاده از این روش در عملکرد کارمندان خود تاثیر به سزایی بگذارید.کارمندان دکتر ادوین لاک نیز با داشتن هدف های مشخص به بهبود عملکرد خود مشتاق شدند.

هدف ها برای یک تیم نیز موثر محسوب گشته و اعضای آن با بهبود عملکرد فردیشان تلاش می نمایند تا هدف کل گروه را محقق کنند.

۳- در فضای بیرون وقت بگذرانید

4

ریچارد راین – پروفسور روانشناس در دانشگاه راچستر-  می گوید ‘هنگامی که احساس خالی بودن از انرژی به ما دست می دهد به یک لیوان قهوه روی می آوریم در حالی که تحقیقات نشان می دهند که بهترین راه حل ارتباط با طبیعت است’. با این حال افراد بسیاری از وارد کردن هوای تازه به شش های خود در روز دوری می جویند.

گشت و گذار و وقت گذراندن در محیط بیرون علاوه بر بالا بردن انرژی افراد، جسم  آن ها را در برابر بیماری های مختلف مقاوم می سازد.  هرچه بیشتر در فضای باز وقت بگذرانیم احساس خستگی از بدنمان دورتر خواهد شد. گذراندن حتی مدت زمانیکوتاه در فضای آزاد ی) نیز انرژی افراد را تا حد قابل توجهی بالا می برد،

بیش از ۹۰ درصد افرادی که در فعالیت های خارج از خانه شرکت دارند این موضوع را تایید کرده اند .

۴- بازی کنید

با کمی گشت و گذار در فضای وب و وب سایت های مرتبط به رمز و رازهای موفقیت متوجه این موضوع می شویم که موثر بودن و بازدهی خوب تنها در کنار داشتن تفریح و سرگرمی معنا می دهد. این سرگرمی می تواند شامل مواردی همچون فوتبال دستی، شطرنج، یوگا، عبادت و تفکر و حتی یک بازی کلاسیک رایانه ای شود.

۵- مطالعه کنید

5

اختصاص دادن وقتی در روز به مطالعه کتاب ها و مجلات گوناگون ( مثلا فصلی از رمان مورد علاقه) کمک بسیار زیادی به درک نظریه ی ذهن افراد (توانایی که طبق آن متوجه می شویم که سایر افراد نقطه نظرات متفاوتی با ما دارند) می کند. همچنین هربار مطالعه شبکه های مغز را برای چند روز منظم و پیکر بندی می کند.

تاثیر مطالعه را می توان به تجسم فکری در ورزش ربط داد. به عنوان مثال، زمانی که فرد به بازی کردن بسکتبال فکر می کند رشته های ارتباطی مغز خود را با فیزیک بازی بسکتبال مطابقت می دهند. وقتی که در مورد مسائل زندگی و کاری مطالعه می کنیم نیز در حقیقت مغز خود را برای رویارویی با مشکلات و حل آن ها در زندگی آماده می نماییم.

همچنین می توانید برای مطالعه در دفتر کار از کتاب های الکترونیکی در رایانه و یا تبلت خوداستفاده نمایید.

۶- ورزش کنید

6

یکی از مهمترین رموز موفقیتریچارد برانسون (کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی) پرداختن روزانه ی وی به تمرینات ورزشی است و خود او نیز این امر در کلام تصدیق کرده است. تحقیقات دانشگاه استاک هولم نشان می دهد اختصاص دادن بخشی از ساعات کار به فعالیت های ورزشی و فیزیکی نه تنها بهره وری در این ساعت پایین نمی آید بلکه تاثیر مثبتی در میزان آن نیز رخ می دهد، در اصل کار بیشتری توسط کارمندان در ساعات کوتاه تری به سرانجام می رسد.

ورزش کردن در روز نه تنها میزان کارایی و بازدهی شما در ۲۴ ساعت را افزایش می دهد بلکه موجب مقاوم شدن بدنتان در مقابل بیماری ها نیز می شود اگر انگیزه ی - دائم ورزش کردن را در خود نمی بینید می توانید بهاپلیکیشن های مخصوصدر این زمینه روی آورید.

۷- گزارشی تشویقی از خود بنویسید

8

اختصاص وقت کوتاهی در روز برای نوشتن یک گزارش یا ژورنال تشویقی از خود می تواند در بالا رفتن انگیزه و به دست آوردن احساسی مناسب نسبت به خودتان تاثیر بسزایی بگذارد. این کار در نهایت موجب تولید هورمون دوپامین می شود. این هورمون یک انتقال دهنده عصبی به شمار می رود که تولید آن به معنای احساس نشاط و انرژی بیشتر برای فعالیت های مختلف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • سلام
    سلام | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    سلام

  • amir.m.s
    amir.m.s | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    8-اینترنت نیایید

    :))))))

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    عاشق چرت زدنم اونم جلو کولر

  • ::MOH3N::
    ::MOH3N:: | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    راستی یه نکته جالب، یکی از توصیه های پیامبر اسلام (ص) هم اینبود که قبل از ظهر یک چرت کوتاه بزنیم :-)

  • Hossein
    Hossein | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    8. خلاق باشید:

    • حسین
      حسین | ۹ شهریور ۱۳۹۳

      خلاقیت شما از پهنای سینوسی درون حلق ما جای دارد!

    • LG Forever
      LG Forever | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

      کشته مرده خلاقیتتم :))))))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی