ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در IFA 2014 منتظر چه محصولاتی باشیم

IFA یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های خرید محصولات الکترونیکی در جهان با ویژگی های منحصر به فرد است. این نمایشگاه – که جمعه در شهر برلین آلمان کلید می خورد- علاوه بر جدیدترین تبلت ها، ...

پرهام مارزلو
نوشته شده توسط پرهام مارزلو | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۹

IFA یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های خرید محصولات الکترونیکی در جهان با ویژگی های منحصر به فرد است. این نمایشگاه – که جمعه در شهر برلین آلمان کلید می خورد- علاوه بر جدیدترین تبلت ها، تلفن ها و ساعت های هوشمند، ما شاهد معرفی ماشین های لباس شویی، چرخ خیاطی و لوازم آشپز خانه هم خواهیم بود. تمرکز ما در این مقاله به بخش اول است.

در ادامه به محصولاتی که در این رویداد معرفی می شوند، نگاهی اجمالی خواهیم انداخت.

با دیجیاتو همراه باشید.

تلفن های هوشمند

2

تا قبل از سال ۲۰۱۱، کمتر شرکتی تلفن های هوشمند خود را در IFA معرفی می کرد. در آن زمان این رویداد بیشتر مختص رونمایی از محصولات میان رده بود. سه سال پیش سامسونگ با معرفی گلکسی نوت خود، این عادت را از بین برد. حالا هم این شرکت قصد دارد جدیدترین فبلت خود، یعنی گلکسی نوت ۴ را در شهر برلین معرفی نماید. علاوه بر این، دیگر سازندگان نیز این مراسم را برای ارائه جدیدترین گجت های خود انتخاب کرده اند.

حضور پرچمدار سری نوت از سامسونگ در شهر برلین بر هیچ کس پوشیده نیست. با این حال این شرکت عملکرد خوبی در جلوگیری از لو رفتن مشخصات اساسی آن داشته است؛ هیچ کس حتی از اندازه صفحه نمایش این تلفن هوشمند خبر ندارد، زیرا عکس های منتشر شده، از نمای نزدیک گرفته شده اند. البته سامسونگ تا چند هفته دیگر آماده عرضه این تلفن هوشمند نخواهد بود.

در این میان، شایعاتی مبنی بر معرفی تلفن های هوشمند دیگری توسط سامسونگ وجود دارد. گفته می شود این شرکت از USTPO حق انحصاری تولید محصولی با نام Galaxy Note Edge را گرفته است. اما با این حال هیچ تضمینی برای ارائه این تلفن هوشمند در IFA وجود ندارد. علاوه بر این، معرفی گلکسی آلفا در برلین آلمان دور از انتظار نیست؛ محصول مذکور با بدنه ای صاف و فلزی طراحی شده است.

3

بر خلاف سامسونگ، شرکت سونی مشخصات اصلی تلفن های هوشمند خود را از قبل منتشر کرده است؛ البته احتمال دارد این شرکت معرفی برخی امکانات جدید را برای این مراسم نگه داشته باشد.تلفن های هوشمند سونی در مراسم امسال، اکسپریا Z3 و Z3 Compact هستند و همانطور که می دانید محصول اول به عنوان پرچمدار این شرکت شناخته می شود. اگر شایعات درست باشند، نسخه Compact تقریبا از هر نظر مشابه پرچمدار سونی خواهد بود و تنها صفحه ی نمایش کوچک تری خواهد داشت. این موضوع می تواند خبر خوشی برای علاقه مندان به تلفن های هوشمند با اندازه های کمتر باشد.

شرکت نوکیا هم این هفته حداقل با یک یا دو تلفن هوشمند در IFA شهر برلین حضور خواهد داشت. پرچمدار این شرکت لومیا ۸۳۰ خواهد بود که به عنوان ارزان ترین محصول سری تلفن های با دوربین PureView است. با توجه به تصاویر و شایعات منتشر شده، این محصول شباهت بسیار زیادی با لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۰۲۰ دارد و با دوربین ۱۰ مگاپیکسلی معرفی خواهد شد. علاوه بر این، تلفن هوشمندی با نام احتمالی لومیا ۷۳۰ نیز در این مراسم معرفی خواهد شد که با دوربین دوم قوی طراحی شده است و تجربه ی ثبت تصاویر سلفی حرفه ای را برای کاربران فراهم می کند.

4

شرکت ال جی همانند سونی اکثر محصولات خود را معرفی کرده است، که مهم ترین آن G3 Stylus نام دارد. این تلفن هوشمند در واقع نسخه ی ارزان تر G3 است که با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی qHD و به همراه یک قلم مخصوص ارائه می شود. علاوه بر این، انتظار می رود محصولی با نام جی ایکس۲ توسط این شرکت معرفی گردد. نسخه ی اول این تلفن هوشمند سال گذشته در آسیا عرضه شد. همچنین ارائه چند نسخه از تلفن های رده پایین سری ال در برلین دور از انتظار نیست.

این مراسم پذیرای سازندگان دیگری نیز بوده و مطمئنا تلفن های هوشند دیگری را هم می توانیم به لیست خود اضافه نماییم. در این مراسم شرکت های اچ تی سی، لنوو، ایسر، ایسوس و آلکاتل وان تاچ نیز حضور دارند و محصولات جدید خود را برای بازدیدکنندگان معرفی خواهند کرد.

ساعت های هوشمند

5

ساعت های هوشمند در سال های گذشته سهم کوچکی از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند. ارائه این محصولات با شرکت مایکروسافت (SPOT) آغاز شد و سونی نیز در ادامه به جمع سازندگان اینگونه ساعت ها اضافه شد. اما تا قبل از معرفی ساعت هوشمند Galaxy Gear توسط سامسونگ، خریداران توجه آنچنانی به این محصولات نداشتند. ساعت مذکور در سال گذشته به همراه گلکسی نوت ۳ در IFA معرفی شد.

اما در مراسم امسال، سامسونگ ششمین ساعت خود را معرفی خواهد کرد. علاوه بر این، ال جی دومین ساعت هوشمند خود را به نمایش خواهد گذاشت. سونی هم دو ساعت هوشمند جدید خود را ارائه می کند. در این بین ایسوس اولین تجربه خود در ارائه ساعت هوشمند را تجربه خواهد کرد.

دو شرکت سامسونگ و ال جی ساعت های خود را در هفته گذشته معرفی کردند؛ این دو محصول که تنها در فاصله زمانی چند دقیقه ارائه شدند، تفاوت های زیادی با هم دارند. Gear S سامسونگ تحت سیستم عامل تایزن و با صفحه نمایش منحنی طراحی شده است و امکان قرار دادن سیم کارت در آن وجود دارد، یعنی امکان اتصال این ساعت به تلفن هوشمند و یا استفاده از خود آن به عنوان تلفن وجود دارد. اما ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید پوشیدنی شرکت ال جی با ظاهر دایره ای شکل و کلاسیک طراحی شده است. نام این محصول G Watch R است و از نظر قابلیت ها رقیب سرسختی برای موتو ۳۶۰ خواهد بود.

از طرفی، شرکت سونی هنوز برای معرفی محصولاتش هیچ اقدامی نکرده است اما با توجه به شایعات منتشر شده، ساعت های هوشمند این شرکت به اندازه تلفن های همراه آن ها حساس و مهم هستند. این محصولات اسمارت واچ ۳ و اسمارت بند تاک نام دارند که اولی، ساعت مربعی شکل و اندرویدی و دیگری یک دستبند به همراه صفحه نمایش با جوهر الکترونیکی و یک میکروفن خواهد بود.

اولین ساعت هوشمند ایسوس تحت سیستم عامل اندروید و با نام ZenWatch است و گفته می شود که قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار خواهد داشت. در واقع شرکت ایسوس با این قیمت یک حمله کوچک را علیه رقیبان خود ترتیب داده است.

واقعیت مجازی (VR) و هر چیز دیگر

gearvr_630pxhedimg_sammobile

چند ماه پیش خبرهایی مبنی بر نقشه های سامسونگ برای ساخت اولین هدفون های واقعیت مجازی خود به نام Gear VR به گوش می رسید و گفته می شد این محصول در مراسم IFA امسال معرفی خواهد شد. علاوه بر این، انتشار عکس هایی از این محصول، به این شایعات قوت بخشید و قطعا عدم معرفی آنها باعث تعجب ما خواهد شد.

همچنین در مراسم امسال تبلت های جدیدی معرفی خواهند شد که از جمله آن ها می توان به تبلت ۸ اینچی شرکت سونی با نام Xperia Z3 Tablet Compact اشاره کرد. شرکت هواوی نیز از تبلت ۷ اینچی خود پرده بر می دارد. علاوه بر این، شرکت ایسوس حداقل یک یا دو تبلت جدید را در این مراسم به بازدیدکنندگان معرفی خواهد کرد.

در نهایت اخباری در رابطه با صنعت پردازنده ها شنیده می شود: اینتل قصد دارد چیپ های جدید مبتنی بر Core M را بر پایه معماری Broadwell برای تبلت ها و لپ تاپ ها عرضه کند. همچنین کوالکام جدیدترین پردازنده ۶۴ بیتی خود را در محصولات جدید اچ تی سی رونمایی خواهد کرد. احتمال می رود شرکت هایی مثل ایسر و توشیبا هم به معرفی کروم بوک های خود بپردازند.

همانطور که گفتیم، این مراسم فرصتی برای معرفی محصولات جدید در هر حوزه ای است و ما فقط به تعداد اندکی از آنها اشاره کردیم. قطعا ما تلویزیون های هوشمند، محصولات خانگی و همچنین ماشین لباس شویی های جدید را هم خواهیم دید. دیجیاتو در تلاش است تا به بهترین شکل شما را در جریان آخرین اخبار IFA 2014 بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • احسان امیری
    احسان امیری | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

    IFA یکطرف مراسم معرفی آیفون ۶ هم یکطرف ببیینیم کدوم یک برنده میشن.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

    انقد که امروز سایت،مشکوکه هیچی مشکوک،نیست بین دوتا پست ۲ ساعت فاصله افتاده ، پست ظهر هم دوساعت فاصله افتاد ، فکر کنم آقا مانی رفته و بقیه منتظرن که دستور برسه و تیتر لایوبلاگ رو بزنن

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

      http://instagram.com/digiato
      18 دقیقه دیگه تموم می شه انتظار !!

    • LG Forever
      LG Forever | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

      :)))

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

    هکر های دوست و محترم وبسایت همسایه رو به عالم باقی سند کردنند !! هههه !!!

    • Amir
      Amir | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

      خخخخخخخ!!!
      عجب هکرهای باحالی . آقا به کارتون ادامه بدید :D

      • سوتابایت
        سوتابایت | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

        3 روز شب و روز در حال حمله ان !! دیشب از مسیر خارج شد ولی دوباره برگشت !! امروز کار خودشونو کردن !!خخخ !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی