ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاه ایمنی هوشمند اندرویدی با قابلیت واقعیت افزوده

روز به روز به لیست هوشمند شدن وسایل مختلف اضافه می شود. در جدیدترین عنوان استارت آپی با نام Daqri یک کلاه ایمنی هوشمند مجهز به اندروید و نوعی قابلیت واقعیت افزوده را طراحی کرده است. ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

روز به روز به لیست هوشمند شدن وسایل مختلف اضافه می شود. در جدیدترین عنوان استارت آپی با نام Daqri یک کلاه ایمنی هوشمند مجهز به اندروید و نوعی قابلیت واقعیت افزوده را طراحی کرده است.

از نظر ظاهری بسیار شبیه به یک کلاه دوچرخه سواری است اما در زیر بنا از سنسورها، دوربین ها و یک نقاب شفاف -که نقش نمایشگر را ایفا می کند- استفاده شده. برخلاف گوگل گلس که برای تمام کاربران ساخته شده، این کلاه ایمنی هوشمند تنها مصرف صنعتی دارد و تنها برای کارگران و مهندسان صنایع مناسب است.

با استفاده از این کلاه ایمنی هوشمند، مهندسان می توانند اطلاعات را به وسیله نمایشگر را در جلوی دیدگان خود به صورت دیجیتالی ببینند. کلاه به صورت خودکار با اسکن وسایل وضعیت آنها را سنجیده و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل می کند و در صورت بروز خطا شخص استفاده کننده را مطلع می سازد. یکی دیگر از قابلیت های این کلاه ایمنی هوشمند، اتصال به ساعت و تلفن های هوشمند دیگر خواهد بود.

DAQRI_Smart_Helmet_02

اندی لووری، مدیر عامل شرکت Daqri، در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که شرکت اش هیچ صرفه جویی در ساخت نکرده و قصد دارد یک کلاه ایمنی بسیار پیشرفته را روانه بازار کند. این واقعیت را هم باید در نظر گرفته که این کلاه به دلیل استفاده از ۲ پردازنده اسنپدرگن و ذخیره دیتا در حافظه فلش، مصرف انرژی بالایی خواهد داشت و از نظر قیمتی، گران تر از دیگر هدست های واقعیت افزوده خواهد بود. با توجه به گفته اندی لووری می توان حدس زد این کلاه قیمتی نزدیک به لپ تاپ های ارتشی خواهد داشت.

کلاه ایمنی هوشمند Daqri از ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/DAQRI-Smart.mp4"]

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • iPooya
    iPooya | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

    الان دیگه همه چیز اندروید دارن! حتی تلفن ثابت خونمون هم اندروید ۴ داره!

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

    کم مونده 2روز دیگه سنگ توالت هوشمند بزنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی