ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 6 اپل iphone 6 apple
تکنولوژی

اپل رسما معرفی کرد: iPhone 6 Plus در اندازه ۵٫۵ اینچ

پس از مدت ها انتظار و لو رفتن نمونه های مختلفی از آیفون ۶، اپل سرانجام امشب رسما دو نمونه آیفون در سایز های ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی معرفی کرد. این دو نمونه به ترتیب ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۵۶

پس از مدت ها انتظار و لو رفتن نمونه های مختلفی از آیفون ۶، اپل سرانجام امشب رسما دو نمونه آیفون در سایز های ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی معرفی کرد. این دو نمونه به ترتیب با نام های iPhone 6 و iPhone 6 Plus معرفی شدند. iPhone 6 Plus با ظاهر و اندازه ای متفاوت از نسخه های پیشین و همچنین با اندازه جدیدی در صفحه نمایش معرفی شده است.

آیفون ۶ پلاس در اندازه ۵٫۵ اینچ از نمایشگر Retina HD با کیفیت 1080p بهره می برد که از نوع IPS liquid Crystal است. رزلوشن این صفحه ۷۵۰×۱۳۳۴ پیکسل است. همچنین ضخامت آن ۷٫۱ میلیمتر است که از آیفون فایواس باریک تر است.

DSC_4561

در این نمونه از پردازنده ۶۴ بیتی A8 بهره برده شده که به گفته فیل شیلر در مقایسه با A7 تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی بهینه تر شده است. همچنین سرعت بوت در این نسخه تا ۲۵ درصد بهبود یافته است. به علاوه چیپ M8 که وظیفه پردازش جسچرهای حرکتی و ردگیری فعالیت های فیزیکی را برعهده دارد به این نسخه اضافه شده است.

در آیفون ۶ پلاس از حالت افقی نیز پشتیبانی می شود و می توان از این فبلت در این وضعیت نیز بهره برد. در این حالت تمامی اپلیکیشن ها و آیکن ها به حالت افقی در می آیند. همچنین به کیبرد در حالت افقی کلیدهایی اضافه شده که امکاناتی را به کاربری آیفون ۶ پلاس اضافه می کنند. نحوه کارکرد حالت افقی در این نسخه بسیار نزدیک به عملکرد آیپد است. همچنین با دوبار لمس کلید هوم می توان تمام صفحه نمایش را نصف کرد تا بتوان به راحتی با انگشتان یک دست در حالت عمودی به همه بخش های دسترسی داشت.

DSC_4563-1

قدرت باتری در آیفون ۶ پلاس به شدت نسبت به نسخه های پیشین بهبود یافته است. با این باتری می توان آیفون ۶ پلاس را تا ۱۶ روز در حالت استندبای نگه داشت. همچنین در این نسخه می توان تا ۱۴ ساعت به پخش یکسره ویدئو پرداخت. همچنین امکان مکالمه تا ۲۴ ساعت در حالت 3G برقرار است.

DSC_4610

آیفون ۶ پلاس برای کسانی که به عکاسی با دوربین دیجیتالشان هم علاقمندند نیز کاراست. در این دوربین از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight با f/2.2 بهره می برد. همچنین فلاش مخصوص با قابلیت تنظیم رنگ خودکار به همراه بهبودهایی در فوکوس خودکار در این نسخه اضافه شده اند.

به علاوه قابلیت شناسایی چهره به همراه حالت Best Shot از خصوصیات جدید است. همچنین دارندگان آیفون ۶ پلاس از لرزشگیر اپتیکال بهره مند می شوند.

DSC_4621

ضبط ویدئو نیز در این نسخه بهبودهایی یافته است. امکان فیلمبرداری در حالت 1080p با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. همچنین امکان فیلمبرداری با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز به این گوشی اضافه شده است. برای مطالعه جزئیات بیشتر در خصوص دوربین این مطلب را مطالعه کنید.

اما در مورد سخت افزار باید بگوییم که آیفون ۶ پلاس همانند نسخه کوچک تر خود، از چیپ A8 که یک پردازنده ۲ هسته ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز است بهره می برد. ۲ گیگابایت رم و چیپ گرافیکی PowerVR GX6650 شما را در همه امور همراهی خواهد کرد. همچنین با داشتن چیپ ارتباط از راه نزدیک (NFC) امکان انجام امور مالی را با آیفون خود خواهید داشت.

1

 

آیفون های جدید از ۱۲ سپتامبر قابل پیش خرید هستند و از ۱۹ سپتامبر با سه ظرفیت ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و به ترتیب با قیمت های ۷۴۹، ۸۴۹ و ۹۴۹ دلار و در سه رنگ خاکستری فضایی، سفید و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • fateme
    fateme | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    از نظر من اپل بهترین گوشیه که توعمرم دیدم و همچنین ازطراحیه پشتشم خیلی خوشم میاد و خیلی بیسته

  • Apple co
    Apple co | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    با مرگ ( :( ) استیو جابز اپل دیگه اپل سابق نیست :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی