ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۶ با صفحه نمایش 4.7 اینچی معرفی شد

همانطور که پیشبینی می شد، اپل در مراسم معرفی محصولات جدید اش آیفون ۶ را در دو سایز صفحه نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچ معرفی کرد. اما مدل بزرگتر با نام iPhone 6 Plus معرفی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۲

همانطور که پیشبینی می شد، اپل در مراسم معرفی محصولات جدید اش آیفون ۶ را در دو سایز صفحه نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچ معرفی کرد. اما مدل بزرگتر با نام iPhone 6 Plus معرفی شد.

از نظر ظاهری باید گفت تصاویر لو رفته پیشین کاملا صحیح بوده و اپل در این بخش آیفون را دستخوش تغییراتی کرده و علاوه بر کشیدگی بیشتر، لبه ها دستگاه هم نرم تر شده است.

DSC_4459

رزولوشن صفحه نمایش آیفون ۶ به ترتیب ۱۳۳۴ در ۷۵۰  پیکسل است و نسبت به قبل ۳۸ درصد بزرگ تر شده اند.  این آیفون جدید دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی که است رزولوشن آن Retina HD نام گرفته که نسل جدید رتینا شناخته می شود. با توجه به رزولوشن و سایز صفحه نمایش ما به تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می رسیم.

آیفون ۶ نسبت به قبل کشیده تر و البته نازک تر شده و به ضخامت تنها ۶.۹ و ابعاد ۱۳۸.۱ در ۶۷ میلیمتری رسیده. وزن این دستگاه هم در حدود ۱۳۰ گرم است که نسبتا یک تلفن هوشمند سبک وزن محسوب می شود.

iphone-6-02

پردازنده آیفون ۶ از نوع A8 که یک پردازنده ۶۴ بیتی است و نسبت به نسل قبلی یعنی A7 حدود ۲۵ درصد سریع تر شده و تا ۵۰ درصد بهره وری بهتری خواهد داشت. این پردازنده دو هسته ای بود که هر هسته آن ۱.۴ گیگاهرتز سرعت دارد و همچنین یک گیگابایت رم و پردازشگر گرافیکی PowerVR GX6650 آن را همراهی می کند.

DSC_4563

باتری آیفون ۶ نسبت به قبل هم قدرتمند تر شده و شما با این دستگاه می توانید تا ۱۴ ساعت مکالمه تحت شبکه مخابراتی ۳جی داشته باشید. همچنین این باتری تا ۱۰ روز به صورت Standby دوام خواهد آورد.

همچنین در آیفون ۶، نسل بعدی چیپ حرکتی اپل، M8 استفاده شده که به کاربر تجربه بهتری در بازی ها و اپلیکیشن های مربوط به درک حرکت خواهد داد. علاوه بر این با وجود سنسور فشار سنج (بارومتر) امکان تعیین ارتفاع هم در این چیپ قرار داده شده و به طور کلی، M8 به صورت کاملا حرفه ای تمام حرکات شما را تحت نظر می گیرد و در اپلیکیشن های مربوط به سلامتی از آنها استفاده می کند.

اما برسیم به بخش دوربین؛ اپل این قطعه سخت افزاری را هم به تکنولوژی روز خود مجهز کرده و کیفیت را فدای کمیت نکرده. یک لنز ۸ مگاپیکسلی با سایز ۱.۵ میکرون پیکسل و گشادگی f/2.2 به همراه یک فلاش LED دو گانه تصاویر را به بهترین شکل ممکن ثبت خواهد کرد. امکان تصویر برداری در این دوربین در حالت عادی با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و در حالت آهسته یا Slow-motion به ۲۴۰ فریم بر ثانیه می رسد. دوربین دوم هم ۱.۲ مگاپیکسل انتخاب شده که امکان تصویر برداری مداوم و سریع (Burst Shot) برای ثبت بهترین عکس سلفی در آن وجود دارد.

اما نکته بسیار جالب توجه در رابطه با آیفون ۶ این است که اپل تلفن هوشمند خود را به چیپ NFC یا ارتباطات از راه نزدیک مجهز کرده که این مورد، در سرویس پرداخت اختصاصی اش -که با نام Apple Pay شناخته می شود- استفاده خواهد شد.

آیفون ۶ با سه حجم ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و به قیمت های به ترتیب ۶۴۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار در امریکا به فروش خواهد رفت. همچنین آخرین پرچمدار اپل در سه رنگ خاکستری فضایی، نقره ای و طلایی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • hamidreza
    hamidreza | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    لطفا اطلاعات بیشتری بگذارید

  • ruholah_rowzan
    ruholah_rowzan | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    واقعا ناامید شدم! حسابی حالمو گرفت این آیفون جدید! چرا طراحیشو اینجوری کردن!! با توجه به عکس هایی که قبلا بیرون اومده بود می گفتم خب حتما محصول نهایی بهتره بابا، ولی جدا حالم گرفته شد، به جرات می گم طراحی آیفون 4 رو بیشتر می پسندم!
    پخش زندشم که اونجوری! چی به سر اپل بعد از استیو جابز داره میاد!؟ جانی داره دقیقا چیکار می کنه؟!!!! خوبه حالا کلا 2 تا گوشی 1 سال واسه طراحیش وقت داشت! نمی دونم والا..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی