ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهمترین مواردی که اپل دیشب در کنفرانس معرفی آیفون ۶ و ساعت هوشمندش ارائه کرد

آیفون های بزرگتر، قابلیت پرداخت با موبایل و ساعت هوشمند. این ها خلاصه ابزارها و امکانات تازه معرفی شده توسط اپل در کنفرانس دیشب اش بودند. اولین مورد، نسخه ۴٫۷ اینچی آیفون ۶ بود که در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

آیفون های بزرگتر، قابلیت پرداخت با موبایل و ساعت هوشمند. این ها خلاصه ابزارها و امکانات تازه معرفی شده توسط اپل در کنفرانس دیشب اش بودند. اولین مورد، نسخه ۴٫۷ اینچی آیفون ۶ بود که در کنار نسخه ۵٫۵ اینچی آن با نام آیفون ۶ پلاس معرفی شد.

در این آیفون ها NFC گنجانده شده و از قابلیتی جدیدی به نام ApplePay برای سهولت پرداخت ها بهره می برند. همچنین اپل ساعت هوشمندش را هم معرفی کرد. ساعتی با نام Apple Watch که در دو اندازه ارائه می شود تا رقیبی برای ساعت های اندرویدی باشد. طراحی چهارگوشه اما زیبای این ساعت واقعا چشم نواز است.

در ادامه مطلب برترین محصولاتی که اپل در مراسم اخیرش معرفی کرد، را خواهید دید.

آیفون جدید

1

یک طراحی جدید برای آیفون

نخستین محصول معرفی شده این مراسم، نسخه جدیدی از آیفون بود. تا پیش از این اپل تنها مقداری ارتفاع آیفون را آن هم از آیفون ۵ به بعد بیشتر کرده بود اما در کنفرانس امشب پس از مدت ها سرانجام نسخه های تازه ای از آیفون با اندازه های بزرگتر و طراحی تازه معرفی شدند. آیفون ۶ با طراحی تازه اش به خوبی از نسخه های پیشین متمایز است. طراحی آن بسیار باریک تر و بهتر انجام شده. همچنین در ساخت آن از بهترین مواد استفاده شده است.

دوربین در آیفون ۶ به مراتب بهتر شده و عکس های بهتری می گیرد همچنین در نسخه کوچک آیفون ۶ قدرت باتری اجازه می دهد تا ۱۰ ساعت مکالمه در شبکه موبایل و ۱۱ ساعت کار بی وقفه با وای فای روشن را داشته باشیم. در طراحی آن گوشه هایی گرد می بینیم که ظاهری جذاب به آن بخشیده اند.

آیفون ۶ پلاس

2

اپل با معرفی این محصول تازه رسما وارد رقابت با تولیدکنندگان فبلت شد. آیفون ۶ پلاس بزرگترین آیفونی است که تا به حال معرفی شده. صفحه نمایش آن Retina HD است و رزلوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسلی دارد. در این آیفون، تراکم پیکسل در صفحه نمایش ۱۸۵ درصد بیشتر از آیفون ۵ اس است. همچنین ضخامت آن نیز بسیار کمتر شده و به ۷٫۱ میلیمتر رسیده است. همچنین این نسخه از حالت افقی در رابط کاربری بهره می برد و در این حالت کیبرد نیز کلید هایی اضافه برای کاربری های مجزا دارد. کلیدهایی همچون برش، کپی و چسباندن و ...

در آیفون ۶ پلاس جسچرهای جدیدی نیز پیشبینی شده است. با توجه به اینکه صفحه بسیار بزرگ است، برای دسترسی به محتوا با یک دست، قابلیت Reachability اضافه شده که با دوبار لمس کلید هوم، محتوای صفحه را در نصف صفحه، نمایش می دهد. در آیفون ۶ پلاس از پردازنده ۶۴ بیتی A8 استفاده شده که ۱۳ درصد از نسخه پیشین کوچکتر طراحی شده است. همچنین معماری این پردازنده عمر باتری نیز تا ۲۵ درصد بهبود خواهد یافت.

آیفون ۶

3

در مقایسه با آیفون ۵ اس ۴ اینچی، آیفون ۶ با اندازه صفحه ۴٫۷ اینچ به مراتب بزرگتر به نظر می رسد. در این نسخه نیز از نمایشگر Retina HD بهره برده شده. نمایشگر این نسخه ۷۵۰×۱۳۳۴ پیکسلی است که مقداری از آیفون ۵ اس با ۶۴۰×۱۱۳۶ پیکسل بیشتر است. بر خلاف شایعات، در این نسخه از یاقوت کبود به عنوان شیشه محافظ استفاده نشده است. ضخامت در این نسخه ۶٫۹ میلیمتر است که نسبت به آیفون ۵ اس ۷٫۶ میلیمتری به مراتب بهتر به نظر می رسد. قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری دوربین در این نسخه نیز بهبودهایی یافته اند. همچنین در این آیفون نیز از چیپ A8 استفاده شده و مانند آیفون ۶ پلاس با iOS 8 عرضه خواهد شد.

بهبودهای دوربین

5

در آیفون های جدید، دوربین بهبودهای مفیدی داشته است. هر چند که مگاپیکسل در این آیفون ها بیشتر نشده و بر روی ۸ باقی مانده، اما کیفیت و کاربری با کمک نسل جدید سنسور iSight که در دوربین تعبیه شده ارتقا یافته است. قابلیت جدیدی که در دوربین دیده می شود به نام Focus Pixel معرفی شده است. با کمک این تکنولوژی، قدرت فوکوس در حد دوربین های DSLR مطلوب و سریع خواهد بود. همچنین قابلیت عکسبرداری HDR نیز بهبود یافته است. هر دو آیفون از این امکان بهره می برند.

اپل همچنین از فلاش جدیدی با قابلیت True Tone Flash در این نسخه استفاده کرده که رنگ ها را به واسطه نور فلاش طبیعی تر ثبت می کند. برای این کار از دو ال ای دی استفاده شده تا ترکیب رنگی مناسبی برای ثبت عکس های بهتر ساخته شود.

فیلمبرداری نیز در این نسخه از دوربین این آیفون ها بهبود یافته و توانایی فیلمبرداری 1080p با ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه در آنها وجود دارد. همچنین امکان فیلمبرداری اسلوموشن با ۲۴۰ فریم بر ثانیه در این نسخه وجود خواهد داشت که در مقایسه با نسخه های قبلی آیفون دو برابر شده. همچینین قابلیت عکسبرداری پانوراما با عکس هایی در حد ۴۳ مگاپیکسل با کمک آیفون ۶ پلاس و لرزش گیر اپتیکالش وجود دارد.

قیمت ها از ۱۹۹ دلار در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی آغاز می شود

6

آیفون ۶ از قیمت ۱۹۹ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایتی آغاز می شود و تا ۳۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی افزایش می یابد. همچنین آیفون ۶ پلاس نیز از ۲۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی تا ۴۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین آیفون ۵ سی هم اکنون با قرارداد اپراتوری دو ساله به رایگان عرضه می شود.
از روز جمعه ۱۲ سپتامبر امکان پیش خرید این آیفون ها وجود دارد و از ۱۰ روز دیگر تمامی مدل ها به بازار عرضه می شوند.

iOS8 از هفدهم سپتامبر عرضه خواهد شد

7

اپل زمان زیادی را به معرفی امکانات و قابلیت های iOS 8 اختصاص نداد. اغلب امکانات آن پیشتر در کنفرانس توسعه دهنده ها معرفی شده بودند. اپل تنها از زمان عرضه iOS8 و ابزارهایی که آن را پیشتیبانی می کنند صحبت کرد. این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل تنها دو روز پیش از عرضه رسمی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس برای ابزارهایی که در تصویر مشخصند عرضه می شود.

ApplePay

8

ApplePay چگونه کار می کند؟

اپل همانند تمامی شرکت های تولید کننده ابزارهای موبایل، سعی در جایگزینی ابزارهایش با کیف پول مشتریان دارد. اما تا به حال موفقیتی در این زمینه کسب نکرده است. اما این بار با تجهیز آیفون های جدید به NFC راهی کاربردی برای انجام این کار ارائه کرده است. با کمک پورت NFC اپل امکان ApplePay را معرفی کرد که اجازه می دهد به راحتی پرداخت ها را انجام داد. ApplePay شبیه Google Wallet کار می کند. ضمن اینکه TouchID در ابزارهای اپل یک قابلیت امنیتی اضافه به این ابزارها می افزاید. کافیست از کارت اعتباری خود عکس بگیرید یا از فایل مخصوص آن که در iTunes وارد می کنید بهره ببرید تا بتوانید پرداخت ها را انجام دهید. البته از ابزارهای امنیتی برای جلوگیری از سوء استفاده از کارت های اعتباری بهره برده شده است.

در چه مواقعی می توان پرداخت ها را به ApplePay سپرد؟

9

اپل با شرکت های امریکن اکسپرس، ویزا، مسترکارت و شش بانک بزرگ از جمله چِیس بانک و بانکِ آمریکا برای دسترسی آمریکایی ها به ۲۲هزار خرده فروش توسط ApplePay شراکت کرده است. اِدی کو از اپل درباره شراکت اپل با این شرکت ها می گوید: اپل بیش از ۸۰ درصد بازار را با این شراکت پوشش داده و کاربران می توانند در ۸۰ درصد فروشگاه ها و مراکز خرید از ApplePay استفاده کنند و این مقدار در آینده نیز بیشتر می شود.

یک مورد دیگر: Apple Watch

11

چیزی بیش از یک نمایشگر زمان

اپل سرانجام ساعت هوشمندش را نیز در این کنفرانس معرفی کرد. بر خلاف تمامی تصورات در خصوص نام ساعت هوشمند اپل، به جای iWatch، نام Apple Watch یا  Watch برای آن برگزیده شد.

اپل از سال ۲۰۱۰ که آیپد را معرفی کرده بود، هیچ ابزار تازه ای را معرفی یا ارائه نکرده بود. اما این ساعت در کنار یک ابزار لوکس، ابزاری برای ارتباطات بهتر، ردگیر وضعیت سلامت و راهی برای انجام راحت تر پرداخت ها است. همانطور که در شایعات نیز شنیده میشد، اپل دو نسخه از این ساعت را در دو اندازه معرفی کرد. دو اندازه و شش بند متفاوت -که توسط خود اپل ساخته شده اند- برای این ساعت معرفی و عرضه شد.

یک بند اسپورت، یک بند چرمی که مگنت در قفل آن استفاده شده است و یک بند چرمی با بسط فلزی از جمله این بند ها هستند. به گفته تیم کوک: «Apple Watch شخصی ترین ابزاری است که تا به حال ساخته ایم.»

این ساعت، ارتباطات را به مچ شما می آورد، ضربان قلب شما را مانیتور می کند، حرکات فیزیکی تا را می پاید و البته طراحی شده که با آیفون کار کند. صفحه نمایش آن لمسی است، اما تفاوت لمس را با فشار می فهمد. اپل در این ساعت از سنسورهای مختلفی برای ردگیری وضعیت سلامت بهره برده است.

همچنین امکاناتی مجزا مانند کنترل Apple TV و مشاهده تصویر دوربین آیفون توسط ساعت به همراه قابلیت واکی-تاکی از جمله امکانات گنجانده شده در این ساعت است. اما اپل در مورد وضعیت باتری در این ساعت هیچ حرفی به میان نیاورد.

طراحی ظریف و دیجیتالی با ظاهری گران قیمت

12

کارکردن با ساعت اپل، به شدت به کلید چرخان آن وابسته است. این کلید شاید خیلی از شما را به یاد صفحه چرخان آیپاد بیاندازد. قابلیت هایی همچون زوم کردن روی نقشه و اسکرول کردن پیام ها با کمک این کلید چرخان اعمال می شوند. فشردن آن، ساعت را به صفحه اصلی برمی گرداند. رابط کاربری طوری در این ساعت طراحی شده که در صفحه نمایش کوچکش بتوان همه چیز را در دسترس داشت. همچنین با توجه به باز شناسی لمس صفحه از فشردن آن، امکان دسترسی به بخش های مختلف تسهیل شده است.

کلید مخصوص ارتباط

13

اپل می خواهد شما بتوانید با ساعت خود حرف بزنید. به همین منظور کلیدی مجزا زیر کلید چرخان ساعت تعبیه شده که به شما اجازه می دهد با فشردن آن به لیستی از دوستان خود دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید با لمس صفحه ارتباط تلفنی با آنها برقرار کنید یا برایشان پیامی بفرستید.

سلامت و تناسب اندام

15

Apple Watch همچنین از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای ردگیری وضعیت سلامت و تناسب اندام شما بهره می برد. این ابزار قدرت مانیتورکردن وضعیت شما را در تمام روز دارد و با کمک نرم افزارهای fitness app و workout app می توان از نشستن تا دویدن را مانیتور کرد. این اپلیکیشن ها همچنین تمامی اطلاعات ردگیری شده شما را ثبت می کنند و اپلیکیشن Health در آیفون به نمایش می گذارند.

دو اندازه متفاوت و تعداد زیادی بند

16

در حالی که گوگل مشغول فروش ساعت های شرکت های مختلف با پشتیبانی از اندروید پوشیدنی است، اپل سعی م کند ساعت هوشمند خودش را در اکوسیستم خودش عرضه کند. به همین دلیل و با توجه به اصل تنوع محصول، Apple Watch در دو اندازه عرضه می شود که بندهای متفاوتی همانطور که در بالا اشاره شد برای آنها در نظر گرفته شده است. همچنین اپل یک نسخه اختصاصی از ساعتش را با طلای ۱۸ عیار نیز عرضه خواهد کرد.

قیمت: ۳۵۰ دلار. زمان عرضه: اوایل سال آینده میلادی

17

اپل در این کنفرانس اعلام کرد که ساعتش را از ۳۵۰ دلار قیمت گذاری کرده و از اوایل سال آینده میلادی عرضه می کند. به گفته تیم کوک: «صبوری برای عرضه این محصول ارزشش را دارد.» اما به هر شکل هنوز خبری از وضعیت باتری آن و همینطور امکانات اتصال بی سیمش خبری نیست. همچنین از لیست کامل قیمت های آن نیز سخنی به میان نیامد و باید کمی منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • امیر علی محمودی
    امیر علی محمودی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    اینایی که میگن ساعت زمخته تاحالا ساعت جی شاک دست نکردن نه ؟ :)))

  • امیر علی محمودی
    امیر علی محمودی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    این نوار های پشتش تو یه سری عکسا میزنه تو ذوق اما فکر نمیکنم اپل انقدر احمق باشه که بیاد انقد چیپ طراحی کنه،تو عکسایی که خود اپل گذاشته خوب به نظر میرسه حالا ادم باید از نزدیک ببینه اینجوری اصلا نمیشه نظر داد
    درسته نو اوری نداشت اما قدرت خیلی خوبی تو پرفرمنس داره خصوصا با این فناوری متال
    ماها هم خیلی داریم توقعمون رو میبریم بالا،واقعا دیگه چی میخوان به گوشی ها اضافه کنن؟ بره نون بخره؟
    به نظرم جدا از هرچیزی گوشی باید خوش دست باشه حالا هرچی میخواد باشه .اینم باید ببینیم چطوریاس
    ولی خدایی هر سال اپل یه چیزی داد هممون گفتیم اه این چیه بعد که خودمون خریدیم باهاش کلی حال کردیم،به شخصه خودم اینطوری بودم

  • حسین
    حسین | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    من از پشت آیفون ۶‌ها خوشم نیومد اپل واچ هم حالا اونقدرا که می‌گفتن جالب نبود. اما باید بگم که من تا حالا ندیدم توی ایران کسی ساعت هوشمند دستش باشه. ندیدم، شما اگه داری، من شما رو ندیدم! ولی قول بهتون می‌دم این ساعت بیاد، می‌بینید چقدر زود خز می‌شه که روتون نمی‌شه دستتون کنید! اپل گند هم بزنه فروشش بالا خواهد بود. تازه الآن که چیزی معلوم نیست،صبر کنید بیاد تو بازار بعد. در ضمن راجع به پر فروش ترین گوشی‌ها هم اول 5S هست بعد 5 و بعد S3 اگه اشتباه نکنم، کی گفته S3 پر فروش‌ترینه؟

  • آریا
    آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    به نظرم تکنولوژی رو به چند سال عقب تر هدایت کرد !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی