ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: اپل چند سال قبل هم می توانست آیفون بزرگ تر تولید کند

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، طی یک مصاحبه با شبکه PBS اعلام کرد که اپل چند سال پیش هم می توانست اقدام به ساخت آیفون در اندازه بزرگ تر کند، اما تا مدتی صبر ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۵

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، طی یک مصاحبه با شبکه PBS اعلام کرد که اپل چند سال پیش هم می توانست اقدام به ساخت آیفون در اندازه بزرگ تر کند، اما تا مدتی صبر کردند تا شرایط برای تولید یک محصول بهتر آماده شود.

او در این برنامه تلویزیونی گفت: "ما می توانستیم چند سال پیش هم آیفون بزرگ تر را تولید کنیم. اما صرفا تولید یک محصول با اندازه بزرگ تر مطرح نیست، بلکه باید محصولی ساخت که از هر جهت بهتر از قبل باشد. بنابراین ما صبر کردیم تا شرایط محیا شود و این باور را داریم تکنولوژی های نمایشگر و باتری به همراه نرم افزار و سایر موارد به این آمادگی رسیده بودند."

او در رابطه با جدیدترین سری محصولات جدید این شرکت، یعنی ساعت اپل، هم به همین نکته اشاره کرد. کوک گفت با اینکه اپل از دیگر شرکت ها دیرتر در این شاخه حاضر شد، اما با این وجود محصول تازه این شرکت، اولین تجربه آنها در ترکیب ۴۰۰ الی ۵۰۰ قطعه در یک چیپ است. کوک در این رابطه می گوید: "در چیپ داخل ساعت ما یک کامپیوتر را قرار دادیم. این اولین بار بود که چنین اقدامی توسط اپل صورت پذیرفته."

البته اسناد و مدارک داخلی اپل که بخشی از آنها مربوط به جنگ دادگاهی بین این شرکت و سامسونگ است، به نکته جالبی اشاره می کند. جمله ای از تیم کوک که گفته بود "مشتریان از ما محصولی را می خواهند که ما نداریم." در یک فایل ارائه دیده می شد. این صحبت در یک کنفرانس داخلی در سال ۲۰۱۳ که برای تعیین هدف و مسیر پیشرفت شرکت در سال ۲۰۱۴ تشکیل شده بود، گفته شد و طی آن، تصمیم به تولید محصولات با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار و سایز صفحه نمایش بیشر از ۴ اینچ گرفته شد. پیش از این هم نیاز مصرف کنندگان به همین سو پیش رفته بود و شایعات هم به این موضوع اشاره کرده بودند. اما مثل همیشه اپل تا معرفی رسمی تلفن های هوشمند این شرکت با صفحه نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچ، یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، به این نیاز و شایعات هیچ گونه واکنشی نشان نداد.

تیم کوک در این مصاحبه به نکات جالب و شنیدنی دیگری هم اشاره کرد که به اختصار آنها را به عرض شما می رسانیم:

- تیم کوک در مورد امنیت آیکلاود گفت: "مسئله پیش آمده یک هک نبود، بلکه صرفا یک حمله فیشینگ محسوب می شود. اپل در تلاش است تا به زودی اطلاعات بیشتری برای انظار عمومی در این رابطه منتشر کند".

- مدیر عامل فعلی اپل گفت هیچ تصوری از انتصاب به مدیریت این شرکت نداشت، اما استیو جابز قبلا در رابطه با این موضوع با او صحبت کرده بود. او در ادامه گفت من مطمئنا مدت های زیادی استیو جابز به این موضوع فکر می کرد.

- او گوگل را رقیب اصلی اپل عنوان کرد. وقتی مصاحبه کننده از کوک پرسید چرا سامسونگ را انتخاب نکرد، او در جواب به این موضوع اشاره کرد که گوگل اندروید را به سامسونگ و دیگر شرکت ها آورد.

- به عقیده تیم کوک تلفن هوشمند آمازون (فایر) نتوانست موفق شود. چرا که در خیلی از جاها اصلا دیده نمی شود.

- با توجه به زمزمه هایی که در رابطه با خرید شبکه اجتماعی Path توسط اپل شنیده می شد، مدیر عامل این شرکت اشاره کرد که فعلا قصدی برای ورود به حوزه شبکه های اجتماعی ندارند و فعلا یکپارچه شدن با توییتر و فیسبوک را انتخاب کرده اند.

- همانند همیشه، تیم کوک گفت اپل در حال کار به روی محصولاتی است که قطعا کاربران را سورپرایز می کند و نکته جالب این که هنوز کسی از آنها مطلع نیست و به عبارتی هیچ اطلاعاتی از آنها هنوز لو نرفته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

    یکمی اخبار ها و تیتر های که میاد تو صفحه رو نمیخواین ساماندهی بکنید؟!!! داشتم راجع به تعرفه 10درصدی که ترامپ برای آیفون وارداتی از چین میخواد وضع کنه میخوندم که دیدم پایین این خبر رو آورده! و فکر کردم جدیده الان که باز کردم دیدم مربوط به سال 93 هست!!!!! الان محض اطلاع سال 98 هست!!!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی