ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک می گوید: اپل بدل به گنجی برای آژانس های امنیتی و اطلاعاتی نخواهد شد

رعایت حریم خصوصی و توانایی اپل در تامین امنیت اطلاعات کاربرانش یکی از مباحثی است که در طول ماه اخیر به شدت بر زیر میکروسکوپ قرار گرفته است. چند هفته ی پیش تصاویری شخصی از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۳

رعایت حریم خصوصی و توانایی اپل در تامین امنیت اطلاعات کاربرانش یکی از مباحثی است که در طول ماه اخیر به شدت بر زیر میکروسکوپ قرار گرفته است. چند هفته ی پیش تصاویری شخصی از تعدادی هنرپیشه ی سینمای آمریکا که بر روی سرویس iCloud ذخیره گردیده بودند توسط هکرها بر روی اینترنت انتشار یافتند و اکنون با وارد شدن این کمپانی به عرصه ی سرویس های پرداخت وجه مسلماً توانایی آنها در مباحث امنیتی اهمیت بیشتری یافته و بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

تیم کوک مدیر عامل فعلی برند اپل روز جمعه مصاحبه ای تلویزیونی را با چارلی رز (Charlie Rose)، یکی از خبرنگاران مطرح انجام داد که در بخش اول آن وی سخن از توانایی شرکتش در تولید تلفن های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر در سال های گذشته به میان آورده بود.

در بخش دوم این مصاحبه کوک در رابطه با عدم تمایل اپل در جمع آوری اطلاعات مرتبط به کاربران این کمپانی صحبت نموده است و به سایر کمپانی ها در این زمینه نیز هشدارهایی را داده. وی در بخشی از گفته های خود عنوان می کند کسب و کار ما بر مبنای جمع آوری اطلاعات کاربرانمان بنا گذاشته نشده است و آنها برای ما محصولی سودآور محسوب نمی شوند. شیوه های کسب درآمد اپل از فروش گجت های مشخصی همچون ساعت هوشمند، کامپیوترهای مکینتاش و موارد مشابهی از این دست صورت می پذیرد.

وی اینگونه ادامه می دهد که هر کاربری مجاز به پرسش در مورد روش های درآمدزایی کمپانی های مختلف است؟ و می تواند راه هایی که پول به یک شرکت وارد می شود را بررسی نماید، چنانچه برندی مخارجش را از طریق جمع آوری اطلاعات شخصی کاربرانش تامین نماید آنگاه من به شما حق می دهم که در مورد استفاده از سرویس های آن دچار نگرانی و تردید باشید.

کوک به صراحت اعلام نمود شرکت وی هیچگونه بررسی بر روی ایمیل های کاربران و پیام های ارسالی و دریافتی آنها در سرویس iMessage انجام نمی دهد و با اینکار تلاش می نمایند از بدل شدن به یک گنج اطلاعاتی برای آژانس های امنیتی جلوگیری کنند.

او همچنین از تمایل دولت ها خصوصاً دولت ایالات متحده به جمع آوری داده های مرتبط به کاربران انتقاد نمود و شیو ه های به کار بسته شده در این رابطه را غلط خواند. کوک در بخش اول مصاحبه اش از عدم تمایل اپل به رقابت با کمپانی های دیگری همچون گوگل و آمازون سخن به میان آورده و اشاره کرده بود شرکتش مشغول کار بر روی محصولاتی است که تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد آنها به بیرون درز پیدا نکرده است.

در پایان از شما دعوت به عمل می آوریم بخش هایی از مصاحبه تیم کوک در همین رابطه را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Coock-and-rose-interview.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • میلاد هدایتی
    میلاد هدایتی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

    درسته

  • میلاد هدایتی
    میلاد هدایتی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

    همه ی کاراش

  • میلاد هدایتی
    میلاد هدایتی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

    اپل

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

    امنیت فقط ایران و ذیگر هیچ :)

  • _.
    _. | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

    سهامدارن اپل چه کسسانی هستند؟ مستضعفان امریکایی؟

    مشخصا هر کسی در اینترنت حضور داره رسما در خاک ایالات متحده داره قدم میزنه...فقط پاسپورت و ویزا نداره...

    جک خوبی بود تیم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی