ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید در نسخه L با امکانات امنیتی جدید عرضه خواهد شد

اپل تنها شرکتی نیست که سیستم عامل جدید موبایل های خود (iOS 8) را به امکانات امنیتی تازه و ضد پلیس مجهز کرده است. گوگل هم در نسخه بعدی اندروید امکانات امنیتی جدیدی گنجانده است. ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

اپل تنها شرکتی نیست که سیستم عامل جدید موبایل های خود (iOS 8) را به امکانات امنیتی تازه و ضد پلیس مجهز کرده است. گوگل هم در نسخه بعدی اندروید امکانات امنیتی جدیدی گنجانده است. به گزارش واشنگتن پست در اندروید L امکانات رمزنگاری پیشفرض مد نظر قرار گرفته است.

این روزنامه به طور دقیق از شیوه رمزنگاری ای که گوگل در اندروید L در نظر گرفته خبر نداده است، اما اشاره کرده که با این روش هیچکس (حتی خود گوگل) نیز به اطلاعات کاربر دسترسی نخواهد داشت، مگر آنکه رمز چهار رقمی او را بداند! البته امکان رمزنگاری اطلاعات پیش از این و از سال ۲۰۱۱ در تلفن ها و تبلت های اندرویدی به صورت انتخابی وجود داشته است اما مشخص نیست که این حرف تازه به معنی اجبار کاربران به داشتن رمز عبور است یا خیر؛ اما به نظر می رسد گوگل نیز مانند رقیبش قصد دارد از دسترسی افراد دیگر -و حتی پلیس- به اطلاعات کاربرانش جلوگیری کند.

خانم نیکی کریستوف از گوگل در این باره گفته که رمز عبور چهار رقمی مذکور در هیچ کجا به جز گوشی کاربر ذخیره نمی شود بنابر این گوگل راهی برای دسترسی به آن نخواهد داشت.

به گفته خانم کریستوف در این نسخه، هیچ راهی برای دسترسی غیرمجاز یا هک اطلاعات رمزنگاری شده وجود ندارد. اطلاعات از لحظه کار با گوشی، رمزنگاری و محافظت می شوند. ظاهرا گوگل برای پیشگیری از دسترسی پلیس به اطلاعات شخصی کاربرانش، ماه ها بر روی این روش جدید برای عرضه در اندروید L کار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (56 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    خدا کنه هرچی زودتر بیاد واقعا منتظرشم

  • amirali_seven
    amirali_seven | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    http://www.phonearena.com/news/LG-G3-vs-Samsung-Galaxy-S5-vote-for-the-better-phone_id58587

    فون ارنا بدون هیچ تعصبی !!! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

  • حسام
    حسام | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    امیدوارم که علاوه بر تغییرات مثبتی که صددرصد داره ، سامسونگ هم تاچ ویز رو هم سبک تر بکنه ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی