ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

GDC 2014 تهدید به بمب گذاری شد

برگزار کنندگان گردهمایی انتخاب بازی سازان 2014 (2014 GDCA) خبر از ارسال ایمیلی تهدید آمیز به 25 نفر از اعضای کمیته داوران داده اند. گفته شده اگر جایزه معهود، به آنیتا سارکیسیان، محافظ حقوق زنان داده شود، بمب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

برگزار کنندگان گردهمایی انتخاب بازی سازان 2014 (2014 GDCA) خبر از ارسال ایمیلی تهدید آمیز به 25 نفر از اعضای کمیته داوران داده اند. گفته شده اگر جایزه معهود، به آنیتا سارکیسیان، محافظ حقوق زنان داده شود، بمب حین برگزاری مراسم GDC Awards منفجر خواهد شد.

در ایمیل نوشته شده: "اگر جایزه سفیر آنیتا سارکیسیان از وی پس گرفته نشود یک بمب در Game Developer's Choice Award منفجر خواهد شد. ما گمان می کنیم که بمب 10-12 نفر را خواهد کشت و چند برابر بیشتر را زخمی خواهد کرد. به نفع تان خواهد بود که درخواست ساده ما را قبول کنید. این یک شوخی نیست، به شما هشدار داده شد."

دپارتمان پلیس سان فرانسیسکو سریعا مطلع شده و امنیت مرکز مُسکُن، محل مراسم را به عهده گرفته. آلبی اسپارزا، سخنگوی پلیس سان فرانسیسکو به کوتاکو گفته که تیم خنثی بمب تمامی منطقه را زیر و رو کرده اند ولی اثری از بمب نیست.

پس از ادعای پلیس، مسئولین مراسم تصمیم گرفتند دروازه های امنیتی بیشتری اضافه کنند. گفته شده که دعوت شدگان به مراسم به صورت مستقیم از چنین اتفاقی مطلع نشده اند اما شخص سارکیسیان از همان ابتدا کاملا در جریان قرار گرفته.

چند هفته پیش، سارکیسیان و خانواده اش تهدید به مرگ شده بودند، پرونده ای که حالا FBI به آن رسیدگی می کند. وی در وبسایت شخصی اش مطالبی را در ارتباط با حفاظت از حقوق زنان منتشر می کند، فعالیت های وی طی چند ماه اخیر اثرات قابل توجهی داشته اند، به حدی که کارگردان بازی Saint Row IV بابت بد به تصویر کشیدن زنان در بازی اش عذرخواهی کرد.

به هر حال اگر چنین ادعایی دروغ هم باشد، مسئله قابل توجهی در جریان مراسم GDCA امسال خواهد بود. در ماه آگوست هم هواپیمای مدیر بخش سرگرمی های آنلاین سونی به بمب گذاری تهدید شده بود. تا به امروز که اتفاقات ناگوار، لطمه ای به بدنه جامعه بازی سازان وارد نکرده و امید می رود که به زودی منبع این تهدید ها شناسایی شوند.

GDCA یکی از معتبرترین مراسم های اهدای جایزه است که هر سال پس از کنفرانس بازی سازان برگزار می شود. سارکیسیان جایزه سفیر را در چهاردهمین دوره دریافت کرد. این جایزه اغلب به افرادی اهدا شده که با تلاش های شان، سعی کرده اند دنیای بازی های ویدیویی را به مکانی صلح آمیزتر و آرام تر تبدیل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • Saeid786
    Saeid786 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    چ خوفوخفناکه

  • warlordmsm
    warlordmsm | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    همه ی اینا تقسیر watch dogs هست(جدی نگفتما).بعد این که منتشر شد اصلا یه اتفاقایی افتاد استیم هک شد پلی استیشن پلاس هک شد بعدشم که فاجعه هک اکانت بازیگرا آمریکایی...از یه طرفم این دعوا ها و تهدیدات که لینکشو پایین میزارم باستون .البته این گیمر های اجنبی شعورشون پایینه تا یه بازی میکنن جو گیر میشن.

    http://www.game-iran.com/technology/news-articles/news/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%86-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%da%af%db%8c%d9%85-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d9%81%d8%b4.html

  • Amirkasra
    Amirkasra | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    سلام دوستان من بمب رو خنثی کردمو از تو سالن مراسم برداشتم به هر حال خواستم ریا نشه اطلاع ندادم حالا گفتم نگرانی شما برطرف شه جان جی کی شین

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۲۸ شهریور ۱۳۹۳

    اینام دیگه مسخرشو دراوردن
    چه خبره بابا
    برا یه جایزه بمب؟؟
    الان خوب بود من میگفتم جایزه رو از فلانی بگیرید وگرنه دیجیاتو رو هک میکنم؟؟ :D

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۸ شهریور ۱۳۹۳

    از من دعوت شد اما به دلیل این که بازی فوق العادم هنوز بتا بود شرکت نکردم گفتم بزارید کامل بشه !!
    https://drive.google.com/file/d/0BxJ1b8e6roRZOFFHaWduMHBnWkE/edit?usp=sharing

    • TROOL
      TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

      لین ک برا من باز نمیشه چرا؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی