ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه رسانه ها به محل شکنجه آیفون ۶ به دعوت اپل

چند بلوک آن طرف تر از مقر اصلی و شلوغ اپل در کوپرتینو، ساختمانی معمولی است که همه آیفون ها از آن متنفرند! اینجا، اپل آخرین محصولات خود را با اتفاقات ممکن در دنیای واقعی ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۴ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

چند بلوک آن طرف تر از مقر اصلی و شلوغ اپل در کوپرتینو، ساختمانی معمولی است که همه آیفون ها از آن متنفرند! اینجا، اپل آخرین محصولات خود را با اتفاقات ممکن در دنیای واقعی آزمایش می کند، مانند افتادن، فشار، چرخیدن و ضربه خوردن.

فیل شیلر، معاون بازاریابی جهانی اپل، در مصاحبه ای با سایت ورج گفت: این محصول به گونه ای طراحی شده است که هیچ مشکلی در استفاده های واقعی روزانه نداشته باشد. در فرآیند طراحی، باید می دانستیم که این محصول در استفاده واقعی چگونه عمل می کند، نیرو و فشار روی آن در چه اندازه ای است و مردم مشکلات را چگونه ارزیابی می کنند.

همانطور که احتمالا تا حالا حدس زده اید، این یکی از اماکن محرمانه ی اپل است. تنها دلیل وجود چنین گزارشی، این است که آخرین آیفون اپل، خم می شود. اما سوال اصلی این است که این مشکل برای چند نفر اتفاق افتاده است، و اینکه آیا امکان رخ دادن آن با استفاده معمولی و گذاشتن آیفون در جیب وجود دارد یا خیر.

در ادامه با ما باشید تا ببینیم اپل به منظور اثبات کیفیت محصولاتش قبل از عرضه آنها را چگونه آزمایش می کند.

اپل حدود ۳۰۰۰۰ آیفون ۶ را آزمایش کرده است

پاسخ اپل، این است که آیفون ۶ از مقاومت کافی برخوردار است. این دستگاه از استیل و تیتانیوم به طوری که قدرت مقاومت نقاط ضعیف را افزایش می دهد، آلیاژی ویژه از آلومنیوم که توسط اپل ساخته شده و شیشه ی تقویت شده یونی ساخته شده است. اما از همه مهم تر، به گفته این کمپانی، دستگاه مذکور به روش های متفاوتی و در جیب تعداد زیادی از کارکنان این شرکت قبل از انتشار آزمایش شده است.

حدود ۱۵۰۰۰ آیفون ۶ و ۶ پلاس برای انجام آزمایش های مختلف انتخاب شده بودند. دن ریکو، معاون بخشی مهندسی سخت افزار اپل به ورج گفت: آزمایش های لازم روی آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام شده است. هنگامی بر قابلیت های دستگاه ها می افزاییم، باید راه آسیب رساندن به آن ها را قبل از مشتریان پیدا کنیم.

DSCF7809.0

برخی از این آزمایش ها - که کمی از شکنجه ندارند - عبارتند از ایجاد فشار ناشی از نشستن در جیب ها و خم شدن. هدف این موارد، انجام آزمایش های کافی برای استفاده طولانی مدت در یک زمان است، اما بدون صرف زمانی طولانی برای انجام آن. ماشین های مربوط به این کار، با تنظیم صفحات مختلف، فشار هایی با شدت های متفاوت بر دستگاه وارد می آورند.

این کمپانی، وزن وارد شده بر آیفون برای آزمایش صفحه نمایش آن را ۲۵ کیلوگرم اعلام کرده است. به گفته آقای ریکو، این مقدار، وزن واقعی قابل تحمل آیفون نیست، بلکه مقداری است که بعد از وارد شدن، دستگاه می تواند به حالت اولیه باز گردد.

خلاصه مطلب این است که اگر نیروی کافی برای خم کردن آیفون، یا هر تلفن هوشمند دیگری، را به کار بگیرید، تغییر شکل خواهد داد.

به جز تست هایی که در بالا اشاره کردیم، آزمایش دیگری به نام ‘تست نشستن’ وجود دارد که فشاری که بر آیفون هنگامی که در جیب است وارد می آید را شبیه سازی می کند. برای مواقعی همچون هنگامی که فرد بر روی سطحی نرم می نشیند و هنگامی که کسی روی آیفون می نشیند نیز وجود دارد. در کنار همه این آزمایش ها، تست دیگری نیز وجود دارد که به گفته اپل ‘بدترین سناریو’ نام دارد؛ یعنی زمانی که دستگاه مذکور در جیب عقب شلوار جینی تنگ قرار دارد و فرد بر روی سطح سختی می نشیند.

10-DSCF7903_verge_super_wide

یکی از دیگر آزمایش هایی که در این مقر سری اپل انجام می گیرد، تست چرخیدن نام دارد. در این آزمایش، دستگاه ها بار ها و در جهات مختلف چرخانده می شوند.

به گفته ریکو، تنها برخی آزمایش ها در این محل و بیشتر آن ها در چین و قبل از تولید انبوه انجام می شوند.

4-DSCF7933.0

سال ۲۰۱۰، هنگام عرضه آیفون ۴، آخرین باری بود که رسانه ها توانستند تا این حد پیشروی کنند. پس از گذشت مدت کمی از عرضه دستگاه مذکور، کاربران دریافتند که محکم گرفتن آن باعث کاهش آنتن دهی می شود. پس از برگزاری یک کنفرانس خبری، اپل گروهی از اصحاب رسانه را به بازدید از مقر تست آنتن دهی دستگاه ها در دالان های بدون پژواک خود دعوت کرد.

اما این بار، خبری از هیچ گونه کنفرانس خبری نیست. این شرکت تنها اعلام کرده است که افرادی که با مشکل خم شدن آیفون ها مواجه اند، می توانند به یکی از فروشگاه های معتبر مراجعه کنند.

فیل شیلر به ورج گفت: همانطور که انتظار داشتیم، این مورد بسیار نادر است. در این مورد هم به مشتریان پیشنهاد می کنیم، اگر فکر می کنید اتفاقی برای دستگاهتان افتاده است، به Apple Care یا Genius Bar مراجعه کنید. و اگر اتفاقی نباید برای محصول شما افتاده است، شامل خدمات پس از فروش می شود.

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری این مقر سری را مشاهده کنید.

8-DSCF7862_verge_super_wide

5-DSCF7829_verge_super_wide

14-DSCF7939_verge_super_wide

12-DSCF7916_verge_super_wide

15-DSCF7947_verge_super_wide

13-DSCF7922_verge_super_wide

6-DSCF7840_verge_super_wide

11-DSCF7910_verge_super_wide

16-DSCF7960_verge_super_wide

9-DSCF7894_verge_super_wide

7-DSCF7847_verge_super_wide

1-DSCF7951-2.0.0_standard_1025.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (88 مورد)
  • kasra
    kasra | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عزیزانی که از گوشی ایفون بد میگن کسی اجبارشون نکرده ایفون دستشون بگیرن حتم داشته باشین شرکت ایفون هم برای شما نامه فدایت شوم نفرستاده پس بنابر این برو هر برندی دوست داری استفاده کن به نظر من داشتن گوشی ایفون لیاقت میخواد پس بهتر مخالفا دست از حسادت بردارن اون وقت اونا هم عاشق ایفون میشن و الکی از کاه کوه نمیسازن (فقط ایفون)

  • حسن
    حسن | ۴ آذر ۱۳۹۳

    سلام یه چیزی بگم خیال همتون راحت شه اجناس خارجکی هر وقت خواستید بخرید سریع نرد دنبالشون بذارد یخورده وقت از زمان معرفی اونا بگذره که هم قیمت مناسبتر بشه هم اگه مشکلی داشتند مشکلشون رفع بشه اینکه مگن آیفون خم مشه بعید نی اینا چش استیو جابز رو دور دیدن مطمن باشد که حتما تو سری های بعدی که وارد بازار مشن دیه این مشکل رو ندارن و رفع مشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی